ijslanders kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-01 23:10

Vandaag ben ik bij stoeterij fra Spor geweest om te kijken naar een grote ijslandermerrie Luna die ik misschien wil kopen. Ze is pas een maand onder het zadel maar was eigenlijk heel makkelijk. Gooide nog wel alle gangen door elkaar maar had veel ruimte in draf en tolt en was eigenlijk best eenvoudig te rijden.

Ik had even zoiets : dit is het paard wat ik zoek maar twijfel toch. Vind het wel een beetje eng om haar dan alleen door te moeten trainen met name dus de gangen. Heb wel al vaak geholpen maar dan was er altijd expertise en hulp in huis. Nu is het mijn eigen paard en sta ik er alleen voor.


Dit is Luna
[img]../upload/146/luna.jpg[/img]

Een andere optie, paard dat ik een tijdje geleden heb gekeken is Saela, 7 jaar, heel betrouwbaar en lief, leuke gangen, niet zoveel ruimte maar wel al goed doorgereden. Ik vond haar toen vooral erg braaf en lief, misschien iets te weinig temperament. Toen ik op een heel druk beestje in het bos reed met echt geen moment rust realiseerde ik me pas hoe ontzettend handig dat eigenlijk is een paard wat gewoon goed luistert, geen pas te snel gaat (ook niet te langzaam) .

Naar Saela ga ik volgende week nog een keer kijken (had afspraak al gemaakt.) Ik vind het zo moeilijk. Ik vind een jong paard heel leuk maar ben toch een beetje bang het te verpesten. Saela was heel makkelijk en braaf, lange buitenritten, vriendje erop alles kan. Luna is en wordt waarschijnlijk meer spetterend met wedstrijdcapaciteit. Ik weet niet meer wat ik wil.

Dit is Saela

[img]../upload/146/saela.jpg[/img]


Vind het ook moeilijk voor de tweede keer naar een paard te gaan kijken en dan misschien toch nee te zeggen, voel me een beetje verplicht om te kopen, vooral nu bij de mensen van Saela. Ze zijn zo aardig. En dinsdag ga ik ook nog bij een hele goede, oudere zwarte merrie kijken. Heeft al gepresteerd in fok (een goedgekeurde hengst)en op wedstrijden. Zucht...ik houd jullie wel op de hoogte.

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 23:42

Fra Foxan (eigenaar = Sandra Jonkman) in Kuinre kan ik je ook aanraden! Ben er net een weekje geweest met mijn eigen paarden. Ze heeft er geloof ik 20 te koop in alle soorten en maten. Haar e-mail = fra.foxan@cybercomm.nl en haar internetsite is http://www.frafoxan.cybercomm.nl. Ik zou vooral niet te snel beslissen! Mijn eerste paard heb ik een paar weken uitgeprobeerd met nog een ander paard wat daar te koop stond. Ook al praat iemand op je gevoel in: Jij moet een tijd met dat paard doen (is de bedoeling tenminste) en hun willen gewoon verkopen. Ik heb een ruin te koop, maar die moet wel verder doorgetolt worden. Het is echt een eenmanspaardje, maar ik weet niet wat je verder wilt? Als je regelmatig les wilt nemen met een paard, moet je hem kunnen rijden. Als je meer wilt weten moet je maar even mailen. Of had ik je al een keer een Pb gestuurd? Weet het niet meer. Nou ja, groetjes van Heleen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 01:10

mooie paardjes!!tja, ik vind yslanders zoiezo leuk!!spannend hoor allemaal!!!