paarden melken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

paarden melken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 20:17

Ga morgen na 2 weken vakantie weer richting Belgie, stagelopen en deze week ga ik 3 dagen meewerken op een paardenmelkerij met trekpaardjes...dus ik ga me wel vermaken Kwijl Tong uitsteken
Zijn er mensen met ervaring met paardenmelk, want het blijkt goed te werken bij mensen met allergieen en exzeem?
Maar denk dat het heel leuk gaat worden en ik ga zekers heel veel foto's maken met mijn digi! Haha! Dat zien jullie vanzelf dan wel!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:19

Nou ik ben benieuwd! Is die melkerij aan de kanten van Wuustwezel?
Ik heb overigens nog niet echt ervaring met van die kuren tegen exczeem enzo, ik heb mijn merrie wel eens een keer gemolken toen er nog een veulen bij liep maar das niet hetzelfde natuurlijk Haha!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 23:23

Loolapelooza schreef:
Nou ik ben benieuwd! Is die melkerij aan de kanten van Wuustwezel?
Ik heb overigens nog niet echt ervaring met van die kuren tegen exczeem enzo, ik heb mijn merrie wel eens een keer gemolken toen er nog een veulen bij liep maar das niet hetzelfde natuurlijk Haha!

heb eigenlijk geen flauw idee waar het is....maar in de buurt van antwerpen! Scheve mond

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:31

Ik heb Bunny ook gemelkt Haha! maar het was niet te zuipen heel erg zoet, wel grappig om te doen!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:25

Ik ga dit jaar mijn merries die werpen melken!!
Dat is ook 1 van de redenen dat ik 5 veulens verwacht:)
Het schijnt dat merriemelk erg goed werkt bij diverse klachten en ik heb al een aantal mensen die het willen uitproberen!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:15

Ik heb voor de lol wel een X een slokje melk van Tammy genomen. En ik vind het niet lekker. Maar het schijnt wel voor van alles te werken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:07

Mijn tinker komt ook van een Paardenmelekerij in Belgie. Die hebben alleen Tinkers en haflingers. Die melkerij ligt in Limburg/ Peer. Ik vind het ook reuze intressant. Daar hebben ze ook paardenmelklikeur MMmmmm!! Smaakt net als Bylies maar dan niet zo dik. Mijn inkermerrie is wel nooit gemolken. Hij had haar net laten overkomen van Engeland en hoopte dat ze drachtig was. Maar dat was niet zo daarom verkocht hij haar. Wat een geluk voor mij.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:20

Wuustwezel ligt naast Antwerpen. Ik ben ook nog aan het prakkezeren waar en op wat voor bedrijf ik stage wil lopen. Hoe groot is die paardenmelkerij eigenlijk?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:54

Maya schreef:
Wuustwezel ligt naast Antwerpen. Ik ben ook nog aan het prakkezeren waar en op wat voor bedrijf ik stage wil lopen. Hoe groot is die paardenmelkerij eigenlijk?


Wuustwezel ligt eigenlijk IN Antwerpen Haha! (provincie A'pen)
Ik geloof dat ze daar een melkerij hebben met trekpaarden, is ooit eens op tv geweest en Wezel ligt vrij dicht bij mij.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:59

Er zijn nogal wat melkerijen in België hoor, toen ik m'n tinker zocht heb ik die eens opgezocht, en stond er echt van te kijken!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:29

sonjabelgium schreef:
Er zijn nogal wat melkerijen in België hoor, toen ik m'n tinker zocht heb ik die eens opgezocht, en stond er echt van te kijken!!!!!


Das waar, maar gezien het om een trekpaard melkerij ging in Antwerpen leek mij de kans groot dat het om die ging (maakt overigens niet veel uit).
Heb ze ooit eens op ATV gezien met hun bedrijf, die joekels van Belgische dames (drachtig zijn ze nog reuziger Haha!) vond ik toch wel een heel leuk zicht (met z'n alle gezellig in de loopstal)...

ben dus ook erg benieuwd naar foto's.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:28

In nederland wordt het weinig gedaan zover ik weet. Het schijnt erg goed te zijn bij diverse huidklachten, met name eczeem.
Zelf heb ik het ook wel eens geproefd, het is vrij zoetig.
Veel plezier daar!

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Dartel, denisesilver, Fleuribelle, Karintich, meggiemeg, mmajar, ogidni, Symke, TamaraFloor, zippora en 168 bezoekers