Het paard dat uitbrak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Het paard dat uitbrak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 21:43

Wat was het een torweer vandaag. Ik ging vanochtend naar de paarden om ze te voeren, ging daarna linea recta weer naar bed en ben er niet meer uitgekomen. Eigenlijk wilde ik nog even met ze gaan wandelen maar het bleef maar rotweer enzo...
nou goed, ik wilde tegen het einde van de middag gaan mesten, komt mijn vader binnen lkopen. 'kom eens' zegt ie 'is er wat?' zeg ik. 'ja' zegt ie. Ik maakte me meteen zorgen om de paarden en wist dat er wat mee was. En dat werd snel duidelijk. Ik kwam binnen in de stal en Bloos
Jildau was uitgebroken en had er een puinhoop van gemaakt! Niet te geloven. Alles lag over de grond, was kapot getrapt, overal lag poep... Maar het ergste was: ze had zich vol lopen proppen met brokken
Ze was wat suffig en ik vreesde het ergste. Koliek? Hoefbevangenheid? Ik ben meteen met haar gaan lopen een flink stuk, en daar knapte ze van op. Tsja, nu ziet ze er wel goed uit, maar ik blijf haar uiteraard goed in de gaten houden de komende nacht! Paar keer de wekker zetten en even gaan kijken maar...
groetjes, Geertrui

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 21:43

rotweer trouwens Lachen

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:06

Dat is schrikken , hopelijk is alles goed , na veel te poepen zal ze wel weer de oude zijn Tong uitsteken.Of ze moest iets aan zijn benen hebben door uit te breken ofzo.Wel lekker , alles gaan opruimen , maar je bent er nu vanaf ! Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 23:33

Dat is vast een tinkereigenschap die ze in zich heeft.
Als je wist hoe vaak Tiko uitgebroken is en van alles heeft gesloopt.....
Ik kan beter gaan tellen hoe vaak hij is blijven staan *LOL*

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 11:16

Dat is schrikken!! Ik hoop voor je dat ze er niet teveel last van heeft gehad. Heeft t opruimen nog veel tijd gekost?

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 12:53

nou dat viel mee! ik dacht van: dit heb ik volgend jaar nog niet opgeruimd maar ik had het met een half uurtje weer netjes. Gelukkig is er niets aan de hand met haar, heb vanochtend nog gereden en ze was lekker actief, alleen wel helemaal stijf maar ja, ik had ook al 2 dagen niet meer gereden. Het voorvalletje heeft me alleen een hoop schrik gekost!