Peter te paard met Dorine en Cerise: buitenrit!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Peter te paard met Dorine en Cerise: buitenrit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-02 20:53

Vandaag was het dan zover.
Hetty (stalhoudster) ging haar gelderse merrie Gassina opzadelen en ik Cerise.
We hadden hen eerst even flink laten uitrazen los in de buitenbak, dus ze waren de ergste frisheid al kwijt. Haha!

Cerise en Gassina hadden nog nooit vanuit hun nieuwe stal (staan ze nu een maand) een buitenrit gemaakt, dus dat was afwachten hoe het zou gaan. Verward
Voor de gezelligheid en veiligheid liep Peter mijn man mee.
Natuurlijk MET digitale camera!

We gingen al gauw de weg af, een pad tussen de weilanden nemen.
Echter daar stond een e-pony, een hengst, in het weiland naast het lange pad, en die vond die twee merries reuze interessant!!! Vingers aflikken
Gelukkig sprong hij niet over het vrij lage prikkeldraad, dan had hij nog in de sloot gelegen maar goed... *LOL*

Alles ging prima en toen we aan 't eind van het pad een rustig landweggetje insloegen, besloot Hetty van Gassina af te stappen en Peter erop te laten.
We bleven toch in stap dus dat kon best, Gassina is een hele makke Gelderse merrie. Lachen
Peter vond het erg leuk dat hij erop mocht dus hup... beugels 3 gaten langer gemaakt... Tong uitsteken

Voor Peter was het pas de derde keer dat hij op een paard zat, en hij had nog maar 1x zelf geprobeerd een rondje in de bak te sturen op Gassina toen in stap: dat werd een negen-hoekig figuur, kweenie hoe dat heet? *LOL*

Onderweg schrok Gassina toch nog ergens van: ze sprong opzij. Maar Peter bleef heel goed zitten! Echt super!
Verder heeft Peter een kwartier zelf gestuurd (voor zover hij dat kan grijnz) en liep Hetty er alleen maar naast.
Bij 'eventuele enge dingen' hield ze het paard weer vast.

Ondertussen moest ik de hele rit Cerise wijs maken dat langzaam lopen in stap toch echt wel mogelijk was, want dat kon ze de dag tevoren na het longeren ook, dus waarom nu niet?
Maar ja mevrouw was veels te fris om langzaam te lopen eigenlijk. }>
Gelukkig accepteerde ze het wel en af en toe hielden we gewoon ff halt.

Ik was zooooo trots op Peter, hij was helemaal niet bang, heeft genoten gewoon!
Nooit gedacht dat mijn eigen man nog eens zou gaan rijden, een half jaar geleden durfde hij niet eens! Verward
En nu zat hij te stralen met een te kleine cap op van Hetty.. zooo schattig! Lovers

We hebben natuurlijk foto's gemaakt, eentje daarvan staat al op ITP:
[ITP] Peter leert rijden: 1e buitenrit te paard!
De andere foto's komen de volgende keer.
We hadden een heerlijke dag! Party!!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 20:56

goed zeg van Peter!! Die gaat vast wel vaker rijden *LOL*

Enne Dorine, je moet je onderschrift eens veranderen Knipoog Paard en Koest is al lang voorbij Knipoog

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 21:00

Heerlijk meid, weer even rijden. En dan nog wel met Peter ernaast op een paard ! Heb je hem wel gewaarschuwd hoe verslavend paardrijden is ? Haha!

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 07:22

Craignethan: heb hem niet gewaarschuwd, expres niet gedaan. }>
Dat paardrijden verslavend is, daar is hij nu achter gekomen...

Hoewel, toen ik zei dat hij móest leren draven en galop en springen, toen zei hij: "Hooo wacht even, ik MOET niks. Ik rijd alleen als ik toevallig zin heb, op dat moment, en de gelegenheid er is, spontaan, en mocht ik willen dan probeer ik ooit (?) een drafje..." Scheve mond

Dat "Ooit draf proberen", dat ooit dat kan best vandaag al zijn vind je ook niet? Schijnheilig *LOL*

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 07:40

Wat is er mooier voor een paardenvrouw dan buiten te rijden met haar ridder op het paard. Wit zal ik weglaten want die kans is wat kleiner. lekker joh. Geniet ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 08:26

Wat leuk dat Peter zo veel interesse in paarden heeft. Geloof me maar, dat is heel handig en komt straks nog eens goed van pas Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 09:19

Super zeg, ik zie hetzelfde aan Roy, die is ook zo enthousiast!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:17

wat leuk
heerlijk dat het zo goed ging!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 13:05

Fijn dat je ook weer even zelf hebt gereden. Dat is er de laatste tijd niet echt van gekomen hè? Met de kuren e.d.
Hopelijk kun je nog vaak zo samen op pad gaan (nu het niet té koud en glad is). Dat is zo lekker ontspannend!

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:45

heerlijk Dorine! Mijn man rijdt gelukkig ook paard en blijer kan je niet worden dan lekker met zijn tweetjes, op 2 brave paarden, de bossen in te gaan. Het beste medicijn tegen alles.

Dus gewoon even doorzetten Peter!

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:51

Wat moet dat fijn geweest zijn Dorine! Geniet er maar van, zo'n mannetje op een paard.
Die van mij wil er niet meer op, nadat ie nogal hard contact had gemaakt met de grond Haha!
Isolda is ook niet zo'n geschikt paard voor een beginner Knipoog
Maar ikw eet wel hoe fijn het is, dat ie af en toe eens mest, buiten zet ed.
Dat doet Peter ook graag he?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, goesju, GrapeshotBot, Mark0919, nayla, Vagabondo en 31 bezoekers