Indoor Wierden -> Verslag :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Indoor Wierden -> Verslag :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 11:16

Ik ben afgelopen dagen naar Indoor Wierden geweest als groom Lachen... een vriendin van mij moest springen in de klasse Z/E... Ik zou eigenlijks ook eerst zelf starten maardat hij naar indoor meppel niet zo lekker sprong heb ik het afgezegt zodat hij weer lekker sprong in het parcours.. achteraf had ik wel kunnen starten want mijn pony springt laatste wedstrijden weer super lekker... Lachen... Nou de eerste dag dat wij moesten was 2e kerstdag!... om 5 uur uit ons bedje en ons klaar maken.. om 6 uur zaten we in de auto.. nadat we eerst wat verkeerd waren gereden kwamen we uiteindelijk rond half 8 8 uur aan... gelijk parcours verkend enz... het stond de eerste dag gelijk lekker aan de maat... me vriendin was gelijk al keizenuwachtig... :S.. In het D werd er wel lekker gesprongen best wel veel foutlozen enz.. Na een tijdje de pony opgezadeld en geholpen met losspringen enz.. er waren nog 2 jongens die in de Z/e starten die wij kende en bij ons uit de buurt kwamen.. eentje had er 2 e's mee en andere eentje Lachen.. Allebei hadden ze wat balken aan hun broek.. nou me vriendin dus ook.. dus geen lekker begin van een 3 daags concours.. we zijn eigenlijk gelijk weer naar huis gegaan zodat we nog wat konden doen thuis... de volgende dag konde we gelukkig later weg... daar weer aangekomen gelijk parcours verkend en weer na een stel D gekeken... ondanks dat het parcours helemaal niet zwaar stond waren er toch veel fouten.. opgezadel en geholpen met losspringen en toen weer de ring in.. khad me vriendin nog goed gezegt dat ze op safe moest proberen te rijden en als ze een balk had gewoon door laten galoperen en kort wenden zodat ze nog een snelle tijd zou hebben.. ze had uiteindelijk 3 balken aan haar broek maar ze was daar mee nog 3e in de E.. 1 en 2 waren die jongens bij ons uit de buurt waar ze anders altijd tegen rijd! dat was wel heel erg leuk!.. nou gistere moesten we om 7 uur in de auto zitten!... daar aangekomen vonden we het parcours niet zo heel erg zwaar staan.. weer een paar d gekeken en opgezadeld en losgereden Lachen.. Er waren weer weinig foutlozen in de D.. dus toen me vriendin de ring in moest goed ingepeperd dat ze op safe moest rijden!.. nou dat deed ze met wat mazzel Lachen.. en resultaat: 1e!.. 1 jongen was nog 3e!... gewacht of ze in de finale zat en dat zat ze!.. opzich wel leuk maar we waren al om 11 uur klaar en we moesten toen tot half 7 wachten totdat de finale begon!.. Er was ook nog internationaal springen voor de ponys.. was wel leuk om te zien moesten ze een 2tal vormen en verkleed en zo snel mogelijk een parcours springen.. Sommige Belgen en Duitsers vonden dat nog al moeilijk!.. het 1e team had gelijk de snelste tijd van alle teams.. 2e was Maurits vetker en Wesley Heijdens die het egt heel snel deden maar Maurits had net een pechbalkje wat dus 4 strafseconden opleverde! uiteindelijk zijn die 2 nog wel beste geworden van alles met hun tijd en hoe ze verkleed waren!...Daarna was gelukkig de Z finale voor de D/E en de klasse ZZ D... parcours verkend en dat stond behoorlijk pittig... er waren maar 9 foutloos van de 36... Mijn vriendin had helaas een pechbalkje maar we waren harstikke tevreden!

Iedereen vond altijd dat wierden zwaar stond maar ik vond het opzich nog wel meevallen.. finale stond wel pittig maar ik vond het niet extreem! Ik kan echt iedereen aanraden om een keer te starten op indoor wierden want het is echt een harstikke leuk en mooi concours!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 11:37

Hartstikke leuk dat het zo goed ging!

Zelf ben ik een tijdje terug ook in Wierden geweest, ook als groom Lachen
Het is er inderdaad wel mooi! Alleen ging het met mijn ruiter niet zo heel goed...Maar dat heeft hij wel weer goed gemaakt Knipoog