Les gehad van Lynn en Marjan!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Les gehad van Lynn en Marjan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 19:16

Allereerst wil ik zeggen dat het een bijzondere en geweldige ervaring was.
De tijd vloog jammergenoeg voorbij.
Ik vond dat ze heel goed met de paarden omgingen en dat de paarden ook heel goed op ze reageerde.
Ik was met Kimberly bezig en Marjan en Lynn hielpen mij om de beurt omdat Jessica ook al met haar paard bezig was.
Je kon duidelijk merken dat ze weten waar ze mee bezig zijn en dat ze er veel ervaring mee hebben.
Want Kimberly reageerde beter op hun dan op mij en dat is logisch omdat ik nog onzeker en aftastend bezig was.
Ik vond dat je het verschil duidelijk kon merken Kimberly was in het begin zenuwachtig en gespannen, maar aan het einde van de les had ze een totaal andere houding, ze was rustiger minder gespannen en je kon de Friendly game nu ook beter doen.
Ik vond dat ze goed met de paarden omgingen heel erg duidelijk en consequent, de paarden werden niet bang, ze kregen duidelijkheid en wisten op dat moment waar ze aan toe waren.

De paarden hebben niet angstig gereageerd want uiteindelijk waren de paarden ontspannen, en als de paarden angstig waren geweest, had je ze nooit ontspannen kunnen laten worden .

Ik heb ontzettend veel informatie tot me gekregen, ik ben blij dat ik nog van Lynn en marjan een feedback als geheugen steuntje krijg.
Dan kan ik er zelf ook mee bezig.

Maar nogmaals wil ik zeggen dat het een geweldige ervaring is, want je ziet het paard anders reageren op den duur.
En ik kreeg mijn grootste beloning nog van de eigenaar, want hij vond het zelfs leuk zei hij na de tijd.
Dit is zeker voor de herhaling vatbaar, en de eigenaar heeft nog wel een paard voor jullie zoveel vertouwen heeft hij al in jullie ondanks dat misschien 10 min. van ons heeft gezien Haha! Knipoog


Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:30

Wow tof zeg,gelukkig dat je het zo leuke ervaring vond.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 20:41

Ik had er eigenlijk ook niet aan getwijfelt dat ik het niet leuk zou gaan vinden, maar nu voer je toch een hele nieuwe benadering uit naar het paard toe.
En zo had ik nog nooit eerder met de paarden gewerkt, maar het ging heel erg goed al zeg ik het zelf Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:58

Geweldig he!? Ik heb dezelfde ervaring met de lesjes van Lynn en Marjan. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende les. Het is soms inderdaad wel veel informatie die je krijgt en ik onthoud ook niet alles, maar ach, dat komt dan de volgende les wel weer ter sprake. Ik merk het verschil heel duidelijk bij Cheyenne. Ze is heel rustig geworden en ik kan veel meer met haar als voordat ik les kreeg van Lynn en Marjan. We zijn er nog lang niet, maar ik zie vooruitgang en dat stimuleert om door te gaan! Ik hoop dan ook dat Lynn en Marjan ons ook willen helpen met het inrijden van Yen!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 21:02

Ja precies, ik zag vandaag echt die verandering van spanning naar ontspanning en dat geeft je zo'n warm en blij gevoel.
Ik heb Marjan dus gevraagt of ze mij een mail wou sturen met wat we hadden gedaan, dat wou ze wel.
Ik wou alles opschrijven, maar ik werd zelf ook aan het werk gezet Lachen
Tja helaas kan ik dit niet elke week doen dat wordt een beetje heel erg duur. Maar ik probeer het wel elke maand te doen samen met Jessica.
Ik hoop dat Jessica zelf haar beleving opschrijft, want haar paard (3,5) reageerde heel heftig, maar ze eindigde goed.

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 00:08

Leuk verslag, veel plezier met het oefenen Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 15:20

Ja dat zal wel lukken denk ik, ik vond het echt zo leuk!
Ik wil je echt bedanken dankzij jou heb ik Lynn en Marjan een beetje leren kennen.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:03

Leuk dat je je ook in het NH gebeuren hebt gestort!
Maar in je verhaal ben je vooral bezig Marjan en Lynn te verdedigen, en dat het paard echt wel ontspannen was enzo (niet dat ik dat niet geloof ofzo) maar ik ben meer benieuwd naar wat voor soort dingen je hebt gedaan(welke spelletjes) en hoe die gingen .
Groetjes Maaike

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 19:37

Nou ik vindt niet echt dat ik ze verdedig ofzo, zo was mijn ervaring!
We hebben verschillende spelletjes gedaan, bij mijn paardje was het heel moeilijk om de friendly game te doen.
Ze is op heel veel plekken over gevoelig.
Maar door verschillende oefeningen, bv draaien om de achterhand werd ze rustiger, ze had alles heel snel door, ze was heel slim.
En op het eind kon ik de Friendly game al veel beter doen dan aan het begin.
We hebben nog veel meer gedaan, maar ik krijg nog feedback van Lynn en Marjan.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:38

Dat verdedigen komt denk ik ook door de lange discussie in VvdD die net gevoerd is....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Blacky94, Christel1, Floko, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, jaap_2005, kwinney, martine096, MirjamRobin, Ptl4ever en 124 bezoekers