Dier gesprek/foto reading van 'stal danae'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Dier gesprek/foto reading van 'stal danae'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-05 19:43

Ik heb een foto lezing laten doen van zowel mijn paard als mijn hond bij stal danae. Sommige dingen klopte wel, maar helaas ook wel veel niet.
Ik geloof er wel in, maar ben ook wel een beetje 'teleurgesteld' qua resultaat.

Maar ik zal hier de vragen, foto en antwoord neer zetten met mijn commentaar, en dan ben ik benieuwd wat jullie vinden :

Eerst mijn paard, Flower.
Citaat:
Mijn paard heet Flower, het is een halve connemara merrie.

Dit is wat ik graag tegen haar zou willen zeggen:
Flower, ik vindt je het perfectste paard dat ik ooit heb gezien of zal zien, ik heb enorme plezier met jou, ik hoop dat het wederzijds is en anders zal ik er alles aan doen om het voor jou ook enorm leuk te maken. Het spijt me als ik opvliegerig reageer, je verdient het absoluut niet, maar het zit helaas in mijn karakter.
Mijn vragen aan haar:
- Waar sta je het liefst gestalt?
- Waar ben je opgegroeid?
- Wat moet ik met je doen van de zomer? Gewoon het land op?
- Krijg je wel voldoende te eten?
- Wat vindt je het aller leukst om met mij te doen?
- Heb je ergens pijn?
- Zou je een veulen willen krijgen?
- Zijn er dingen die ik in je omgeving of aan mijn gedrag moet veranderen?

En haar foto (beetje groot):
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/flower1lezing2.JPG

En dit is de lezing:

Hoi Romy,

Hier de reading met Flower.... mocht je iets niet begrijpen of niet kunnen plaatsen,laat het me weten, misschien dat ik het op een andere manier kan uitleggen dat het wel geplaatst kan worden... soms is het moeilijk een vertaling te maken namelijk...

Ik klikte de foto open van Flower, en ik kon maar 1 ding verzinnen: wauw, wat een bijzonder dier...

Bijzonder is ze zeker


Flower heeft een apart karakter, heeft een goed hart, is niet altijd de makkelijkste, maar ze is erg bijzonder, voor jou zeker...

Wat ik gelijk ook bij haar voel, is dat ze naar "boven" getrokken wordt, heeft zij een maatje verloren of is er ooit een ander paard van je overleden of iets dergelijks.... Ze heeft veel kontakt met de andere wereld, ze wordt geleid door iets wat heel sterk is.... Misschien haar moeder waar ze een sterke band mee had.... Het is erg close geweest...

Ze heeft inderdaad een gouden hart, ze is knuffelig en gek op aandacht maar is dominant, vrij lui en té intelligent, wat haar niet tot de makkelijkste maakt.
Ze had wel een sterke band met haar moeder, maar deze leeft nog, ik ken verder geen andere paarden die dood zijn die flower heeft gekend.


Flower is een zweverig paard, beetje dromerig type, een echte merrie, maar een plaatje, hoor, mijn complimenten... Haar karakter past goed bij je, al voel ik soms wel wat strubbelingen samen.... Je hebt soms wat moeite haar te begrijpen en andersom is dat ook zo.... Als jullie nog wat dichter bij elkaar kunnen komen, krijg je een nog sterkere band dan er al is.... Het kan nog beter worden...
Is Flower nog jong? Ze voelt voor mij nog erg jong en energiek aan, ook geestelijk.... Maar dat is een gevoel hoor, ze doet gewoon nog jong aan.

Er zijn inderdaad wel wat strubbelingen, maar goed, dat zal elke combinatie wel hebben? Ze is inderdaad wel een plaatje, en ze is inderdaad jong, ze is 3 (bijna 4), maar ze is dus ook nog een hele donkere schimmel.


Flower heeft het over haar stal, waar ze niet altijd even graag in staat, ze houdt van de natuur en de buitenlucht, ze snuift ook graag alle luchtjes op...

Ze staat nu tijdelijk in een loopstal, normaliter zou ze 24/7 buiten staan, maar helaas is alles hier klei en ondergelopen. Ze staat graag buiten, maar dat vindt elk paard toch het lekkerst


Flower is volgens mij met stem beleerd, ze zegt dat ze veel heeft met je stem en luistert daar ook goed naar.... is wel soms gauw afgeleid als je met haar bezig bent, maar volgens mij ben je zelf ook zo.... Flower heeft een leider nodig, vandaar dat ze soms als een hondje achter je aan loopt, ze vind het fijn om consequent behandeld te worden, zodat ze weet waar ze aan toe is. Niet te hard aanpakken, maar wel graag duidelijkheid, daar houdt ze van. Zodra je zelf niet bij de les bent, zal zij het ook niet meer zijn en dan onstaat er wel eens miscommunicatie... Dan luistert ze ineens niet goed meer en ziet ineens wat anders wat veeeeel interessanter is....
Ik heb haar niet echt op stem beleerd, ze reageert wel op mijn woorden maar vooral door de intonatie. Ze is inderdaad gauw afgeleid, maarja, ze is ook nog maar 3, dan kan je ook niet verwachten dat ze dat niet is

Ik voel geen slecht verleden bij haar, in ieder geval geen extreem heftige dingen. Ik voel een hele lieve moeder bij haar, en ze heeft haar jeugd gewoon op de "normale" manier kunnen beleven, lekker veel buiten en veel spelen... dat deed ze graag. Flower stal altijd de show toen ze nog veulen was.... haar uitstraling en haar open karakter smolt vele harten....
Is zij bij een plezierfokker opgegroeid???

Ze is (als het goed is) in een natuurgebied opgegroeid en ze is inderdaad een hartedief, maar ook omdat ze veulen van een manege paard is (en dat gebeurt op die manege niet vaak) dus al die kinderen waren gek op haar.

Ik voel geen pijn bij Flower, wel heeft ze af en toe een of meerdere dikke benen, vooral aan de achterhand.... is dit niet het geval, hou dit dan even in de gaten... meestal komt er dan wat aan.... Heeft ze zich ooit wel eens vastgerold op stal??? Heeft zij last van jeuk???
Vast rollen kan ze niet, ze staat niet op een enkele box en heeft dat ook nooit gestaan. Dikke benen heeft ze nog nooit gehad, maar het zou kunnen zijn de rotstraal weer opspeeld of ze misschien mok krijgt...

Een veulen lijkt haar prima, ze zal een goed moedertje zijn en heeft zeker een goed voorbeeld gehad hoe het zou moeten gaan, haar eigen moeder was erg zorgzaam voor haar....

Ze vind het leukst om te doen met je spelen in de bak.... lekker hard wegrennen en een beetje gek doen.... vind ze echt heel erg leuk. Maar het maakt haar verder niet zoveel uit, hoor, ze vind alles wel leuk, als ze maar aandacht krijgt. Tis wel een tutje...

In de bak laten rennen doe ik eigenlijk nooit, en als ik het wel doe, gek doet ze niet, ze trekt 2 sprintjes en wil er dan weer uit. Ze staat natuurlijk bijna altijd buiten dus ze heeft gelegenheid zat om te rennen. Maar de laatste tijd is ze wel wat losser en gaat ze wat meer showen.


Voor haar hoeft er niet perse iets veranderd worden, ze is graag buiten moet ik zeggen van haar.... Het opvliegerige karakter van je heeft ze geaccepteerd, je bent nou eenmaal zo.... als je haar maar geen pijn doet verder, zegt ze.... dan is het goed.
Ze reageerd nooit altijd ik weer is even 'gek' moet doen om mn frustaties kwijt te kunnen (op en neer springen, even debiel doen) ze is het wel gewend schijnbaar.

Ik moet zeggen van Flower dat je heel goed voor haar bent en dat je erg bijzonder voor haar bent. Ze krijgt voldoende eten, is gek op tussendoortjes en ze kan qua aandacht niet beter wensen....
Ik had verwacht, flower kennende, dat ze geheid zou zeggen dat ze meer te eten wou hebben haha! Ze is een ontiegelijke vreetzak, en ze lijkt ook altijd wel uitgehongerd te zijn.

Als er nog vragen zijn, hoor ik ze graag.

Gr. Nancy


Er kloppen wel veel dingen, maar het zijn meestal toch wel algemene dingen die bij zo veel paarden kunnen kloppen. Maar goed, ik vindt het toch wel heel leuk dat ik het gedaan heb.


Citaat:
Mijn hond heet Spirit, hij is een schotse collie reu.

Dit is wat ik graag tegen hem wil zeggen:
Spirit, mijn allerliefste knuffel, sorry als ik soms wat weinig aandacht voor je heb, ik beloof je, dat gaan we veranderen! Ik vindt niets leuker dan met jou spelen! Sorry als ik opvliegerig reageer, dan verdien je niet, je bent een perfecte hond, mijn beste huismaatje, buitenrijmaatje, speelmaatje en natuurlijk knuffelbeer!
Mijn vragen aan hem:
- Hoe was je moeder? Waar ben je geboren?
- Hoe kwam je aan je autorij angst?
- Heb je ergens pijn?
- Zou je het leuk vinden om weer te gaan trainen?
- Vindt je het leuk om mee te gaan naar Flower?
- Zou je vader willen worden?
- Ik denk te weten waarom je zo blaft, vooral naar kinderen, maar ik vraag me af of dat ook klopt? Is het angst? Wat kunnen wij doen om je er vanaf te helpen?
- Zijn er dingen die ik in je omgeving of aan mijn gedrag moet veranderen?


Spirits foto:
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Spiritsneeulezingw.JPG

Hoi Romy,

Ben ik weer, deze keer voor Spirit...

Hij doet zijn naam eer aan, wat een energie heeft deze hond... al voelt hij niet echt heel erg jong meer aan... een jaar of 4, kan dat kloppen?



Spirit is bijna 3 (17 dec).

Hij is in ieder geval zijn puberteit voorbij... Hij heeft wat meer rust gevonden, want toen hij nog erg jong was, was hij echt niet te houden, wat een geren en gevlieg zie ik van hem.... Hij is ontzettend graag bezig, als hij maar kan werken voor de baas....


Hij heeft een erg lastige pubertijd gehad ja, constant weglopen. Op een gegeven moment wouden we hem naar martin gaus brengen, en toen ineens begon ie perfect te luisteren en kunnen we nu GG doen. Deze pubertijd begon toen ie een jaar was, totdat ie 1,5 was.


Ik neem aan dat je hem zelf niet van pup af aan hebt.... hadden de vorige mensen geen tijd voor hem misschien? Hij heeft het over tijdgebrek en dat vonden ze zielig voor hem. Hij zat hele dagen alleen thuis, in een keuken of bijkeuken ofzo... Ook waren daar kinderen over de vloer, die hem wel eens deden plagen.... Ik zie dat er veel aan zijn haar is getrokken om hem te pakken, dat vond hij echt niet leuk en is daardoor wat angstig geworden voor kleine kinderhandjes... Hij vind ze ook veel te druk.... Waar hij vandaan komt kon hij zijn energie niet kwijt en voelde zich soms erg verdrietig daar...


Ik heb Spirit wel vanaf pups aan. Ik werkte in een dierenwinkel (verschrikkelijke winkel) waar hij dus met zn broertjes en zusjes op een leeftijd van 8 weken kwam, en na 4 weken heb ik hem meegenomen. Ik verzorgde hem dus wel al. Hij blaft naar kinderen, ik weet niet zeker waarom, maar we hebben geen kinderen in huis en ook niet in de buurt dus misschien komt het omdat ie het niet kent... In ieder geval was het niet zo toen ie nog klein was, toen vondt ie kinderen fantastisch.


Ook het verhaal van de auto heeft waarschijnlijk met kinderen te maken. Hij werd bij ze gezet of op de achterbank of in de achterbak, hij zat in ieder geval bij kinderen in de buurt, die hem ook deden plagen in de auto en waren erg druk.... Hij associeert de auto met een hoop kabaal en onrust.... Vandaar dat hij het waarschijnlijk nu ook niet leuk meer vind, en omdat hij bijzonder gevoelig is, zal het moeilijk zijn om het eruit te krijgen...
Hij is soms wat onzeker van karakter, zeker in het begin toen je hem net had, twijfelt veel of hij iets wel of niet moest doen, dat kon je ook aan hem zien... Veel praten als je met hem in de auto bent, zeggen dat hij niet bang hoeft te zijn, zou kunnen helpen. Stel hem gerust...



Hij is al van zijn auto rijangst af gelukkig. Ik heb alleen geen idee hoe die er aan komt. Hij had het al toen ik hem meenam naar huis. Hij komt uit Slowakije dus heeft een hele lange reis gemaakt, dus ik denk dat er daar iets naars is gebeurt. Met kinderen heeft het denk ik niet te maken, aangezien hij nog niet bang was voor kinderen toen we hem kregen, dat heeft zich pas 1.5 jaar later afgespeelt.
Hij zat als een zombie in de auto, hij trilde, kwijlde en had grote angst ogen, en durfde zich niet te bewegen. Hij ging er ook niet in, als we de autosleutels pakten verstopte die zich of rende die weg. Nu is het heel anders, hij springt er nu gewoon in, ligt ontspannen en slaapt en eet gewoon in de auto, hij beweegt, kijkt uit het raam.

Heeft hij wel eens een bultje gehad (ontsteking ofzo) op zijn lijf waarvoor hij bij een dierenarts is geweest? Hij zegt gevoelig te zijn op de huid en voor onstekingen... Wat ik eerder zei bij Flower, hou het in de gaten, wat niet is, kan komen...


Hij heeft wel is een bultje op zijn neus gehad waarmee we naar de dierenarts moesten. We hebben eigenlijk nooit geweten wat het was.

Ook voel ik iets aan zijn poot, heeft hij wel eens mank gelopen? Iets in zijn poot getrapt of iets met een nagel afgebroken gehad???


Spirit heeft een peesblesure aan zn 'achilles' pees. Hij is onder het spelen in een gat getrapt, en de dag erna is ie goed gestruikeld. Hij heeft een week op 3 pootjes gelopen.

Spirit ziet jou echt als een maatje en voelt jou ook heel goed aan, hij zegt dat je zelf niet altijd lekker in je vel zit, voelt je wel een schuldig en hebt het wel eens te druk waardoor je wat chagrijnig wordt.... Hij probeert je dan op te vrolijken, zegt hij...

Hij zou het geweldig vinden om weer te gaan trainen, hij is zo graag bezig voor je, het is echt een doe-hond... Hij is ook graag mee naar Flower, is Flower soms jaloers op Spirit??? Ik voel een soort jaloezie naar de hond toe...



Spirit lijkt inderdaad heel erg graag weer te willen gaan trainen, maar ik weet niet of dat al kan met zn pees. We doen behendigheid en dat is toch wel een zware belasting. Maar een van zijn vriendjes is aangereden door een bus en moet nu ook revalideren, dus misschien dat we met zijn tween weer opnieuw kunnen beginnen. Flower is licht jaloers op Spirit, maar ook zeker andersom!
Spirit is inderdaad mijn maatje en hij voelt mij geheid goed aan. Hij weet dondersgoed in wat voor bui ik ben en hoever hij op zo'n moment kan gaan. Hij luisterd ook perfect, en let heel erg goed op mij. In het park noemen ze hem ook wel mijn 'benenplakker'. Maar hij luisterd wel weer alleen perfect naar mij, hij wordt ook wel is uitgelaten door andere maar die hebben duidelijk meer problemen, ook dominantie problemen naar andere honden toe, terwijl die dat bij mij écht niet heeft.

Zijn moeder was goed voor hem, het was een rustige hond, zegt hij, en toen hij puppie was, was hij erg ondeugend... Moeders had ogen te kort...


Ik geloof het meteen, hij komt volgens zijn paspoort uit Slowakije. Hij is en was wel ondeugend ja, en erg intelligent.

Of hij vader wil worden, daar snapt hij niet veel van als ik dat vraag... hij zegt: wat bedoel je dan? Ik denk dat het komt omdat mannelijke dieren alleen bevruchten en zich verder niet bemoeien met de verdere opvoeding, hij kan de link niet zo leggen...


Haha, nee dat is inderdaad zo, maar ik dacht, hij is altijd zo 'vaderig' voor puppies, hij beschermt ze, maar voed ze op, laat ze dingen zien. Het is heel grappig om te zien. Ook is hij een echte charmeur bij teefjes, hij gaat voor ze liggen, geeft ze pootjes, likt hun oogjes en snuitjes, net zolang tot dat die teefjes hem leuk vinden en dán probeert ie er boven op te springen haha! De meeste reuen doen het andersom :p

Als er vragen zijn, je weet me te vinden...

Gr. Nancy




Wat ik wel een beetje 'mis' is bijv over zijn darmen. Hij heeft hele slechte darmen, 1x een mini stukje van iets anders dan zn brokken en hup,. meneer is meteen ziek.
Hij geeft ook veel over, en eet slecht. Hij is verder wel heel erg actief, speels en blij. Hij is nog meer een harte dief dan Flower, waar ik ook loop met hem, iedereen is meteen helemaal gek op hem vanwege zijn trotse houding, intelligentie en zijn parmatige loopje. Spirit heeft alleen helemaal niets met vreemden, die kunnen hem ook niet aaien, hij begint te blaffen.


merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:05

WOW! wat gaaf! ik heb ook naar haar gemaild, met wat vragen voor wat voor foto ze nodig heeft enzo. ik moet de foto's van mijn paarden nog maken, maar ik wil dit zeker ook gaan doen!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 00:57

Leuk dat je het heb laten doen, alleen jammer dat er veel niet klopt of word vertelt.

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:35

jammer dat de meeste dingen algemeen zijn, dingen die ze van het paard af kunt lezen, maar wel leuk dat je het gedaan hebt, wat is de link van haar site?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-05 11:02



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie