Jullie eerste eigen/verzorgpony of paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:35

Mijn eerste pony was Kobus. Een New-Forest pony van 1.44m. Hij was 11 jaar toen ik hem kreeg. Ik denk dat hij al dood is. Zijn echte naam was/is trouwens Cobinus en het is een goudvos. Heb em verkocht aan een nichtje toen ik te groot werd.

Daarna mijn eerste paard, Charlotte een merkloos bruin model Haha! Afgekeurd wegens versleten benen. Verkocht voor de slachtprijs aan een fokker, wat die er mee wou doen weet ik ook niet, wil het eigenlijk ook niet weten.

En daarna mijn KWPN-er Leganko (v. Legaat), een kleine bruine. Heb hem helaas moeten verkopen wegens financiele omstandigheden. Hij is verkocht naar een springstal in Canada. Heb em nog niet op t.v gezien Knipoog

Ik heb ook nog een paar paarden bij/in-gereden. Doe nu een Fries en part-time een IJsje.

זכור


maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:10

maverick. eerst een paar weken verzorgd en toen gekocht

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 21:14

Leuk om al die verhalen zo te horen!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:18

Sarlando is mijn eigen eerste echte pony! Eindelijk na ruim 20 jaar heb ik mijn droom waar gemaakt en Sarlando gekocht. In het begin waren mijn ouders het er geloof ik niet zo mee eens, maar nou zeggen ze niks meer en mijn moeder probeert dat kleine dingetje al met suikerklontjes om te kopen Lips are sealed Ouders ook........ Word tijd dat ik wat anders in huis krijg.... Word snoepjes bij mijn opa wegjatten (hahaha is toch van mezelf)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:28

Mijn eerste verzorgpaarden waren 3 Friezen. Lovers
Ik was 11 en had nog nooit op een paard gezeten.
De opa van een vriendin was handelaar en deze paardjes waren van hem. Ik heb van mijn vriendin leren verzorgen. Rijden konden we er toch niet op, want ze waren te jong.
Daarna kwamen er 4 pony's. Op 2 ervan mochten we wel rijden. Toen heb ik dus leren rijden. Lachen
Ik was helemaal gek van 1 ervan. Tara. Een half arabje. Harstikke gaaf beest. Lovers Ik kon er echt alles mee doen. Toen ik in de zomer terug kwam van de vakantie was ze er ineens niet meer.
Geslacht zeiden ze. Huilen Huilen

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:52

mijn eerste verzorgpaard waren 3 kwpn merries, heb ik maar heel even verzorgd omdat we daar weg werden gestuurd (en we hadden niets fouts gedaan) mijn eerste eigen pony is Ailin haar heb ik in februari 2 jaar.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:18

Mijn eerste verzorgpaard was buddy ik heb hem ruim een jaar verzorgd.Totdat ie te koop stond eigenlijk en toen heb ik hem van m'n ouders gekregen. Lachen

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:36

Mijn eerste paard was Wietje of Lowietje, V.Heidelberg, een geweldige drabber met rijden maar in de cross een geweldig dapper en stoer paard, dressuur kon hem niet bekoren maar mij toen eigenlijk ook niet echt.
Hij was lief, en super in de omgang...
Ik kocht hem toen hij 2 jaar oud was, en heb hem moeten laten inslapen toen hij (op 5 dagen na) 20 was.. na 18 jaar kwam er een zeer ruw einde aan onze vriendschap, maar ik heb zooo veel van hem geleerd.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:41

mijn eerste eigen pony was Emmelie, de moeder van Liberty, helaas leeft zij niet meer. Daarvoor had ik ook andere pony's, maar die moest ik altijd 'delen'. Liberty is dus mijn 2e pony Haha! Die zal nooit hier weg gaan Lachen

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:37

Mijn eerste pony was smiles een NF van toen 8 jaar, ik heb hem nu ruim een jaar.
Maar daarvoor had ik wel verzorgpony's, die heb ik nog steeds van dezelfde eigenaar maar er zijn veel weggegaan, bijgekomen, overleden of geboren, de enige die er toen was en nu nog steeds is loutje, een bont shetje van toen 1,5 nu 4,5 jaar
verder waren er toen bombi, shet en moeder van loutje, daisy, een zwarte shet die helaas overleden is aan een verstopping, trixy zij is nu verkocht aan een meisje en staat ook nog wel in de buurt.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:55

mij allereerste verzorgpony's waren 4 shetlanders en later 5 (velen) we konden hun alleen borstelen. ze liepen niete eens goed mee ana het halster. Daarna 3 andere shetjes die ik tot bijna 2 jaar geleden heb verzorgd ze heette: Jordie, Clissie en samantha maarz e zijn vehuisd naar vlierden.

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:26

Mijne een shetje die ik als veulie kreeg, (Toen was ie een vosje) en hij werd vorig jaar 6 januari verkocht. (Toen was ie dus 9 jaar, en mooi wit) Hij heet Spike en woont nu in Hilversum. We moesten hem verkopen omdat ik te groot was en hij zich verveelde. Hij moest eigenlijk voor de kar daar, maar ik geloof dat het niet helemaal gelukt is......... Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:21

Mijn 1e echte verzorgpony (=een pony die je herkent en waar je bijna elke dag naartoe gaat) Is Rocky. Die doe ik nu nog steeds. Hiervoor heb ik wel een paar verzorpony's gehad die je niet echt verzorgpony kan noemen (= 1x in de week poetsen, toen was ik 9 ofzo...)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:49

Mijn eerste en tot nu toe enige verzorgpaard is Bolivia Lovers

AfbeeldingAfbeelding

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:23

Mijn eerste echte verzorgpaard was Umona (fotootje in mijn profiel) Ze is vorig jaar overleden op de leeftijd van 25 jaar. Mijn eerste eigen beestje is Red Bull.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:39

Mijn eerste verzorgpony was Gorby. Hij is manege pony, afkomstig uit Rusland. Mijn russische koe dus... Lovers

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:57

Bij mij Spikkel , 2 jaar geleden... .Hij was/is wel manegepony , maar dan kan je pony's voor een maand huren en dat had ik dus in de vakantie gedaan.Ik weet niet welk ras hij heeft , in mijn profiel staat een foto ( meer mensen naar mijn profiel lokken;) )

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:12

ROLO!!
Uhm...Uhm...Roadey!! Lachen
Welsh Mountain...Heel klein en schattig. Maar ik hoef hem gelukkie niet te missen, want hij staat op dezelfde stal als Vanilla Haha!
En mijn zusje verzorgt Rolo nu...

Gott weiss ich will kein Engel sein!!

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:08

mijn eerste paardje was Sheila, een New Forest van 21, staat nu van r pensioen te genieten nadat ze kreupel raakte.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:55

Mijn eerste pony was een welschje van +/-1.20m hoog.Hij was 3 jaar jong en een vosje met mooie lichte manen en staart.Net een mini sjieke haflinger.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:37

Brisa en Wolly waren mijn eerste verzorgpony`s. Het waren twee witte Shetlalandermerries. Daarnaast ging ik al gauw meer pony`s verzorgen. Later kwam mijn eerste eigen pony. Mijn Shetlanderruin Beau die ik nu nog steeds heb en ook niet meer kwijt wil!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:54

De pony van Laura, Loolapelooza Haha!. De welsh, samen met een andere pony van haar die verkocht is..

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:58

Ik heb sinds, eens denken, 3 weken ofzo??, een verzorgpony gevonden!!!! Het is een Shet en hij heet Diesel. Met hem heb ik echt de leukste 3 weken van mijn leven gehad Knipoog en ik hoop dat er nog heel veel weken zullen komen!! (beter nog: jaren!)

Romeo Lovers

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:50

Toscar Haha!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:13

Virginialover schreef:
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden samen met ariba_lover 2 verzorgshetlanders gevonden, Peer en Ginger Haha! dat zijn ze dus


2 maanden ?? al een half jaar hoor !!!

it must be love


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, bonnielau, Charmaine, Gambler21, HighFly_, IASCrawler, jusdepomme, SemrushBot, Spritely, Vagabondo en 113 bezoekers