ik ga leren bekappen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

ik ga leren bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 14:58

ik ga t echt doen ik ga leren hoe dat ik een paard moet bekappen en hoe dat ik er een ijzer onder moet slaan ezv.zo is het gekomen.
peter siking is een hoefsmid en die staat bij ons op stal,ik vroeg hen of hij bij winston ff een stukje omgeklapte hoef weg kon vijlen.hij zei dat ik dat zelf ook best wel kon,dus kreeg ik een vijl en de bok en toen heb ik zelf winstons hoef staan te vijlen.
toen ik klaar was zei ik tegen (hem voor de gein)zo nu nog een curses bekappen.peter zij toen heel droog ja ,das goed.ik stond hem nartuurlijk ene beetje raar aan te kijken tot dat hij zie ik meeen het hoor.dus nu ga ik een mini curcus hoefsmid volgen.
Zaterdag bigin ik mte mijn eerste paard!ik laat jullie nog wel weten hoe het is gegaan.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:34

hoe gaaf! dat lijkt me echt gaaf om dat zelf te kunnen niet dat ik hoefsmid wilde worden hoor, maar gewoon het kunnen enzo
ik en me rug kennende is hoefsmid absoluut niets voor mij!
maar zo'n cursus lijkt me echt stoer
veel succes

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:40

oww leuk!!
is altijd handig voor je eigen paardje Lachen

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:54

verkijk je er niet op!! Ik heb het ook gedaan het is zwaar! Echt niet normaal, dan heb je meteen een hoop meer respect voor je hoefsmid!!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 20:14

dat t zwaar is gelof ik wel,maar ja ik ga t toch proberen,is t echt te zwaar dan heb ik pech,het kocht gelukkig niets.ik heb v/d smid al een vijl gehad.als eerste srukje gereedschap

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:19

succes Haha!
ik ben er ook mee begonnen en heb ondertussen al 4!! ponies bekapt onder begeleiding van onze smid.
de 1e is het ergste, sjemig zeg wat zwaar.
wel heel leuk om te doen vind ik.
toedeledoki
gillian

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:24

aaaahh, dat wil ik ook al tijden doen!
Ik heb 1 paard en 3 pony's en sluit niet uit dat er meer bijkomen en betaal mij dus zo'n beetje blauw aan hoefsmidkosten. Gelukkig heb ik er niet 1 meer op ijzers staan dus valt het nu nog wel mee maar in het voorjaar gaan er toch zeker weer 2 op ijzers....
Probleem is ook dat mijn shetje ontzettend bang is voor vreemd volk, geen hoefsmid kan bij hem in de buurt komen, alleen ik of mijn vriend mag aan zijn beentjes zitten anders gaat meneer helemaal door het lint. Ik doe zijn hoefjes dus al 2 jaar zelf, maar alleen vijlen, voor de rest is er nog nooit iets aan gedaan. (heb ook een vijl van de smid gekregen)
Wie weet in Drenthe waar ik zo'n cursus kan volgen? Of kan dat gewoon bij iedere smid?

Groetjes, Tanja.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 08:55

Mijn vriend is de cursus aan het doen en het is inderdaad best zwaar wat ik van hem begrijp, maar wel onwijs leuk(het lijkt makkelijker dan dat het is vooral om de goede houding te vinden om de hoeven vast te houden)
Eerst ga je op dode benen oefenen een aantal weken en dan mag je levende paarden bekappen.
Achterin januari heeft hij examen en dan mag/kan hij kappen.
Tanja die cursus word bij het AOC gegeven in Zwolle ik weet niet of dat heel ver bij jou vandaan is.
De cursus duurt 10 weken en is een erkende cursus.
Wat ik heb begrepen komen de mensen die de cursus volgen overal vandaan, er komt zelfs iemand elke week uit Duitsland.
Maverick heel veel succes met het leren bekappen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:31

Lijkt mij ook onwijs leuk om te kunnen, alleen idd heel erg zwaar! Het zou wel makkelijk zijn als je het zelf kon, zeker nu we zelf een pensionstal hebben. Kun je in de tussentijd ook eens wat doen als er eens iets los hangt ofzo.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 21:23

[Eerst ga je op dode benen oefenen een aantal weken en dan mag je levende paarden bekappen.
ik hoef gelukkig geen dode paardenbenen te bekappen,dat zou ik denk ook niet kunnen

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 21:27

T@nj@ schreef:
aaaahh, dat wil ik ook al tijden doen!


Wie weet in Drenthe waar ik zo'n cursus kan volgen? Of kan dat gewoon bij iedere smid?

Groetjes, Tanja.

ik doe t gewoon bij een lokale hoefsmid.hij is de pa van een vriendin van mij,dat schilt misschien ook

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:04

Ik kap m'n paarden ook zelf, scheelt me een hoop geld!