Cerise verhuisd en update beenwond...!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Cerise verhuisd en update beenwond...!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 19:48

Vanmiddag heb ik samen met Esther en Rocamore van Bokt mijn paard verhuisd.

Cerise ging verhuizen naar mijn vriendin Hetty, die een boerderij heeft gekocht en daar haar paard nu heeft staan, samen met 3 pensionpaarden, en verder zijn er 2 honden, een hele zooi eenden, kippen, enz. en 6 katten ongeveer.
Een gezellige boel dus!

De wond die Cerise dinsdag aan haar been kreeg is zo ontstaan: maandag had ze koliek, dinsdag opnieuw, en toen is ze gaan rollen, althans dat was het plan.
Liggend op haar rug is ze klem komen te zitten met haar linker-achterbeen tussen de tralies, met haar kogel. Verdrietig

Maar goed, alles kwam goed dankzij snelle reactie van die mensen en de DA, en men heeft verder gedacht dat het met die wond 'wel goed zou komen'.

De wond is naar mijn mening slecht verzorgd, het been zat t/m de helft van de pees onder de modder. (Ze moet eerst door een drassige buitenbak voor ze in de wei terecht komt, dat is woensdag dus al gebeurd toen de wond nog OPEN was en de wond hebben ze niet schoongemaakt met Badedas of zo).
Alleen is ze afgespoten zeg maar, en donderdag door een onwetende persoon gelongeerd, die vond dat ze goed liep.
De wond daar werd niet meer naar gekeken.

Toen we daar vanmiddag kwamen had ze een dik been en ik was erg bezorgd.
Charlotte zei al wat Esther en ik ook dachten:
"Alles zo gauw mogelijk inpakken, paard in trailer en zo gauw mogelijk weg zodat bij de nieuwe stal het been behandeld kan worden."

Goed idee, dus wij alles ingepakt. Was toch minder grote lijst dan ik dacht!
Toen Cerise in de trailer, die eerst niet wilde, maar we hadden haar snel overtuigd en onderweg stond ze heel rustig.
Ze was ook veel minder gestressed dan de week ervoor toen Esther en Charlotte op bezoek waren geweest!

Daar aangekomen mocht ze meteen haar grote stal in... de andere 3 paarden stonden er al, die waren die dag ook pas aangekomen in hun nieuwe stal.
We kregen een warme ontvangst van het hele gezin en de andere paardeneigenaren, en de dochter van Hetty nam een paar foto's, echt super! Lachen

Cerise keek opgewonden in het rond toen ze de trailer uitstapte en wilde meteen overal naar toe lopen, kon haar nauwelijks houden met mijn slappe lichaam haha.
Hup naar de grote stal en daar genoot ze van het feit dat ze 2 kanten naar buiten kon kijken.
Aan 1 kant worden de komende week luiken gemaakt zodat deze met mooi weer open kunnen staan: vier paardenhalzen eruit! }>

Cerise begon meteen aan het hooi dat ze op haar oude stal schijnbaar nog niet gehad had.
Ze barstte van de honger... Bloos

Wij hebben na de koffie het been van Cerise in een emmer met badedas gezet en alles zo goed en zo kwaad als het kon gewassen, voorzichtig, en toen zag ik pas de omvang van de wond. Huilen
Die had ik nog niet gezien omdat ik dus ziek thuis ben geweest (chemokuur) en ik schrok heel erg.
Als Esther en Charlotte er niet bij waren geweest was ik echt in paniek geraakt! Thanks girls... jullie waren echt super.

De girls maakten de wond keurig schoon, Cerise was superbraaf met haar voet (maar om de 3 seconden uit de badedas he Esther? Schijnheilig ), en Charlotte die haar vasthield had geen kind aan haar toen ze eenmaal hooi voor haar snufferd kreeg. Haha!
Tijdens het 'gewone afspuiten' in het begin wou Cerise nog wel een paar keer met Charlotte en al gaan wandelen, maar die kon dit gelukkig voorkomen. Tong uitsteken

Hetty kreeg toen nog een heerlijke pakkerd van me omdat ik zó blij ben dat ik daar nu sta!
Echt ik kon haar wel zoenen en dat deed ik ook grijnz.

Morgen gaan de paarden voor het eerst de wei in, de andere 3 al samen omdat die elkaar al kennen van de vorige stal, maar Cerise in de wei er vlak naast want die kent hen nog geen van allen.

Binnenkort hoop ik dat Cerise weer gezond is en ik ook, dan kunnen we een buitenritje maken.
En rijden in een heerlijke buitenbak! Wat een luxe!

Esther en Charlotte, jullie hebben me ontzettend veel bereikt vandaag wat betreft mij: jullie hebben een anti-stress-uitwerking op mij!
Misschien niet helemaal te merken, maar kun je nagaan hoe erg het was geweest als jullie er niet waren... *LOL*
Heel erg bedankt en ja, ik kom gauw een keer kijken bij jullie in de Achterhoek! Lovers

Nu ga ik gauw naar boven, waar zieke Peter met griep op mij ligt te wachten. Ook hij is zeer blij met mijn vriendin Hetty!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:45

Dorine schreef:
Goed idee, dus wij alles ingepakt. Was toch minder grote lijst dan ik dacht!

Ja het waren maar twee auto's vol, ik heb begrepen dat je vader ook nog met de auto volgeladen een keer gereden heeft. Schijnheilig Knipoog Clown

Citaat:
Wij hebben na de koffie het been van Cerise in een emmer met badedas gezet en alles zo goed en zo kwaad als het kon gewassen, voorzichtig, en toen zag ik pas de omvang van de wond. Huilen
Die had ik nog niet gezien omdat ik dus ziek thuis ben geweest (chemokuur) en ik schrok heel erg.
Als Esther en Charlotte er niet bij waren geweest was ik echt in paniek geraakt! Thanks girls... jullie waren echt super.

De girls maakten de wond keurig schoon, Cerise was superbraaf met haar voet (maar om de 3 seconden uit de badedas he Esther? Schijnheilig ), en Charlotte die haar vasthield had geen kind aan haar toen ze eenmaal hooi voor haar snufferd kreeg. Haha!
Tijdens het 'gewone afspuiten' in het begin wou Cerise nog wel een paar keer met Charlotte en al gaan wandelen, maar die kon dit gelukkig voorkomen. Tong uitsteken


Na het afspuiten was de wond nog wat vies, en ik was blij dat Hetty het goede idee kreeg het been even in een emmer badedas te zetten. Cerise was braaf met haar voet in de emmer, ik had begrepen dat het de eerste keer was dat ze dat moest. Maar ja als er iemand zo vervelend is die weliswaar voorzichtig probeert de wond schoon te maken, tja dat is wel eens gevoelig, maar echt vervelend was ze niet hoor.

Het was erg fijn te zien hoe Dorine en Cerise veranderden van hypermiep naar een ontspannen toestand. Af en toe Dorine een beetje in toom houden en zeggen dat ze rustig moest doorademen en het is goed gekomen.

Dorine we hebben het graag gedaan voor je en zodra je wat bent opgeknapt komen we je ontvoeren naar de achterhoek!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:53

Nou, goed om te horen dat je nu lekker bij Hetty staat. Weet je in ieder geval zeker dat Cerise goed verzorgd wordt. Trouwens, wel netjes van Irma dat ze meteen de DA heeft gebeld voor Cerise.
Heel veel plezier daar bij je nieuwe stal. En ach, jullie zitten nu allemaal even in de lappenmand maar ook dat ik binnenkort weer voorbij en kun je lekker een buitenrit gaan maken. Verheug je daar maar vast op!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:45

Oh wat heerlijk voor je zeg dat je nu bij je vriendin staat!
Wat zal dat al een rust in je lijf geven zeg, geweldig.
Ik hoop dat het goed gaat bevallen daar, en de wond van Cerise snel heelt, want jij hebt je portie pech nu wel gehad of niet?? Knipoog
Veel geluk Dorine. Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 10:05

Het is nu zondagochtend negen uur en Peter slaapt nog... Lovers
Voor het eerst sinds gisteravond geloof ik want die keelpijn houdt hem wakker, hij kan ECHT niet slikken zonder het slagersmes in zijn keel te voelen hakken... Lips are sealed auw! Lips are sealed

Straks ga ik voor het eerst sinds een eeuwigheid zonder stress naar stal.
Niet te geloven maar Cerise staat op een paradijs met een engel... *LOL*

De engel, ook wel Hetty genaamd, bood ons gisteren ook nog lekkere brok-speculaas aan met koffie...
Ik kon beiden niet aannemen vanwege de chemokuur: mijn maag kan die twee nog niet verdragen.
Mevrouw 't engeltje boodt aan om enkele stukken speculaas en een paar koeken voor volgende week te bewaren!

Bij mensen als Hetty, Esther en Charlotte gisteren, maar ook anderen die mij de afgelopen tijd geholpen hebben, dan denk ik:
Kanker?
Sorry maar ik hoef helemaal niet dood.
Totaal geen behoefte aan.
Een hemel die op mij wacht?
Kijk eens naar die boerderij met paarden...
Een hemel op aarde! Party!!

Thanks guys, jullie allemaal! Lovers

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:13

Lieve Dorine, ik hoop dat je heel veel zult kunnen en mogen genieten op de hemel op aarde die de boerderij van Hetty zo te horen is. En heel veel beterschap voor Peter *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:56

Wat een heerlijk verslag.
ik weet niet waarom, maar ik heb tranen in mijn ogen. Tranen van blijdschap. Stom hoor!
Misschien omdat ik jou blijdschap helemaal voel.

Super dat je daar nu met Cerise staat.
En dan alledrie opknappen en genieten maar!!

Veel geluk en plezier bij je nieuwe stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:12

Fijn dat de verhuizing zo goed is verlopen, ik heb er gisteren nog een paar keer aan gedacht.
Met de goede zorg die ze nu heeft geneest het been vast snel.
Beterschap voor Peter.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:14

hey,lekker dat je nu toch verhuist bent naar je andere stal!!Dat zal voor jou een hoop stress sparen veel succes met cerise en nl. beterschap voor peter! Party!!:j

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:15

Geweldig dat jij (en Cerise) een goed gevoel hebben bij de nieuwe stal. Hopen dat der wond snel geneest!

Jij veel sterkte met Peter en wens hem maar beterschap! Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:24

Klinkt hartstikke goed, die nieuwe stal. Ik hoop dat jij en Cerise het hier naar jullie zin zullen hebben, maar dat zal vast wel!