Gave dag gehad met "De Menners" club!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 08:50

Wij zijn lid van "De Menners" club, over die naam is niet echt lang nagedacht Haha! , lekker met z'n alle een trektocht maken! Er mochten geen 4 spannen anders waren er nog meer gewwest. Namelijk 35 karretjes en 48 paarden!

We namen onze Haflinger Nikki meenemen voor de kar en ik mocht mennen! W gingen eerst Haamstede in, richting een camping waar we op een veld konden staan voor de eerste pauze. Daarna gingen we Burgh-Haamstede in om bij de manege te stoppen. Daarna gingen we een bos in, waar we alleen in mochten met vergunning. En de padjes konden we net in. Hele stijle heuvels. Ik moest nog steeds mennen, en ik was helemaal bang dat het verkeerd zou gaan. Maar het ging perfect, voor sommige paarden was het veelste zwaar. Een 2 span Fjorden moest stoppen omdat 1 Fjord stond te trillen om zijn benen! En in de pauze waren we nog maar op 1/3 deel en we hadden het moeilijkste nog niet gehad!

In de pauze kwam 1 vent in een auto keihard aanrijden en zocht de eigenaar van de blauwe paardenvrachtwagen op de verzamelplaats. 1 vent melde en ik hoorde die vent zeggen dat er een paard ondersteboven in de trailer lag! (beetje dom een paard alleen laten in een trailer voor 2 uur!)

Toen hij weg was gingen wij weer met groepjes van 5 verder. Nikki had het wel een beetje zwaar met die stijle dalingen en stijgingen. Maar ze hield het wel en vond het leuk! We waren even verkeerd gereden, en hadden de 2e groep ook achter ons aan, probeer maar een 10 karretjes (3 2-spannen) om te keren op een klein bospadje! Na veel gedoe lukt het wel! Dus wij weer op weg terug komen we weer 1 groep tegen(waren we onderhand met z'n 15en) kwamen we bij de afslag die we hadden moeten nemen(heel diep zand) komen we weer een andere groep tegen(ja hoor met z'n 20e). Nou toen we terug kwamen was Nikki bekaf net zoals de rest van de pony's.

We gingen nog even kijken hoe het met het paardje ging waar die vent voor werd terug geroepen. Bleek het een grijze welsh ruin te zijn die de 1e 2 ritten mee had gedaan. En toen een beetje te moe was. Hij had een half uur in de trailer lopen vechten omdat hij vast zat. Daardoor was hij op zijn rug gekomen en nog meer vast. Over vermoeid en stijf van de stress lag ie naast de trailer, die half gemold was. Hij trilde helemaal, de dierenarst gaf hem pijn stillers en bij de manege werd een stal geregeld voor hem. Ik weet niet hoe het nu met hem gaat maar met veel gesjauw werd hij naar een stal gebracht. Als hij niet gisteravond om 7 uur op zou staan, tja ik denk dat iedereen dat wel weet. Huilen


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 09:07

heej wat leuk zeg!
mijn vriendin aline had gisteren ook zo'n koetsentocht(zo noemen ze dat hier).ik heb mijn pony nu net een weekje voor de wagen maar volgend jaar?dan ga ik met haar vast ook eens mee met zo'n dag.ik altijd erg gezellig en leuk of niet?

soms is het beter om te zwijgen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 10:34

Wauw, zo te horen was het een spannende rit!
Leuk lijkt me dat, met zo veel wagens en paarden een rit te maken.
Alleen dan niet met Berber of Isolda, want die draaien dan soms een beetje door.
*LOL*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 10:55

Wauw dat klinkt ontzettend leuk en spannend!! Hardstikke gaaf zo'n tocht! Ik hoop maar dat het Welshje weer gaat staan...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 17:40

Ik heb gehoord dat ie is afgemaakt, hij wilde niet opstaan Huilen , het is giga gaaf zo'n tocht, bij ons zijn er leven van overal in het land! Er zijn in totaal 105 leden met eigen karren! We hebben 1x een rocht gehad waar iedereen mee ging, en dan ook echt iedereen(was een jaar van te voren gepland of zo) man wat hadden wij bekijks! Lovers

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:54

agos zeg.......word er stil van ,echt sneu

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Noor17, Poosje81, SplashIsLief, YandexBot en 91 bezoekers