gisteren GESPRONGEN met Tonkie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-01 15:36

HEEEEEERLIJK was het!

We springen zelden, misschien 2 keer per jaar of zo. Normaal is Tonkie redelijk lui, maar zodra ze een hindernis ziet is ze door het dolle heen. Extreme duivel Ik heb dan moeite om haar in bedwang te houden. Maar het fijne is dat ze nog nooit geweigerd heeft. Ze springt alles, ongeacht of ze uit komt of niet. Omdat ze zo hard gaat kan ik haar niet altijd verzamelen om te zorgen dat ik precies goed uitkom voor de hindernis. Maar ook al kom ik niet uit, ze springt toch! OF het wordt een grote lange sprong van ver voor de hindernis, of ze komt er te kort op en springt alsnog.
Ik heb toch een schat van een paardje gekocht en ben er SUPER DE PUPER BLIJ mee!!!

Lovers Lovers Lovers Lovers Lovers

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 15:53

Gaaf!! Maar waarom spring je dan niet wat vaker? Blijkbaar vind Tonkie het zo leuk dat ze er zo enthousiast van word!
Als je het wat vaker doet kun je dat misschien trainen?? Of vind je het zelf niet zo leuk/eng?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 17:28

ik ben SUPERDESUPERBLIJ met je mee! Party!!

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 17:48

Goed zooooo! Spring toch vaker met em joh! ALs ie dat leuk vind! Cool Cool Cool Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 09:30

Ja Tonko vind springen echt leuk. Ik heb het gezien, ze gaat knoeperdhard en neemt dan een mega sprong, vooral breed en hoog. Die gaat gewoon als een raket.
Dus Suus: schrijf je in voor de springcursus als die weer begint!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 11:02

Ik zou wel vaker willen springen, maar ja, Tonkie is 15 en dus niet meer de jongste. Ze is wel volledig fit en gezond hoor. Daarnaast springen we nooit in de les, dus dan zou ik al aan de springles moeten gaan deelnemen. Maar omdat ik niet echt de basisbeginselen ken moet ik me eerst maar eens inschrijven voor de beginnerscursus dit najaar. Ik ga dit misschien wel doen ja. Tonko vindt het duidelijk erg leuk!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 11:15

Ik vind het zo leuk als paarden enthousiast zijn met springen! Mijn Toontje is net zo, alleen door de hoefkraakbeenverbening mag hij niet meer springen. Jammer.

Als ik jou was zou ik gewoon af en toe lekker springen, maar niet al te vaak, dan kan het echt geen kwaad hoor. Gewoon heel goed losrijden, das wel belangrijk bij een ouder paard.

Groetjes Mieke

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:55

Wat leuk zeg Haha!
als je maar 2 keer in het jaar springt Tong uitsteken

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:04

Wat een oud onderwerp hebben jullie naar boven gehaald zeg. Zie mijn overige recente berichten, Tonkie is intussen aardig blijvend geblesseerd en ik kan niet meer gewoon met haar rijden...

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:10

Oud topic. Slotje.