stelen op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 08:39

Vroeger op stal werd er echt niets gejat. de laatste tijd verdwijnt er wel eens wat. Het is nu weer stil. Er is een vermoeden, maar bewijs het maar eens. Op zich kan ik mijn spullen gewoon in of rond mijn stal laten liggen. De kasten zijn bij ons achterin de stal gebouwd. Als ze iets willen stelen meoten ze je box in gaan. Grappa is gelukkig nog erg eenkennig en moet niet veel van vreemden hebben. Ze zullen nooit zo zijn stal in gaan.

Fiesta, freiberger, what else?


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 09:34

Gelukkig heb ik hier geen last meer van. We staan op een ministal met 3 mensen en 4 paarden.
Op mijn vorige manege kon je werkelijk niets onbeheerd achterlaten, want je was het gegarandeert kwijt. Mijn schade bleef gelukkig beperkt tot een halster en een paar borstels, maar er zijn ook dekens, zadels en hoofdstellen verdwenen.

* To Belg, or not to Belg *

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:11

Ik sta samen met Ipsilonka op dezelfde pensionstal (niet zo heel klein) en bij ons wordt er nooit wat gestolen! Zo nu en dan een borstel kwijt die dan uiteindelijk blijkt te zijn gejat door 1 van de honden.....
longeerzwepen worden wel geleend maar keurig terug gezet, dan is dat ook geen probleem!

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:15

Bij ons op de manege verdwijnt gelukkig weinig tot niks! Als je iets kwijt bent kun je er bijna zeker van zijn dat je het (misschien op een ander plekje) weer terugvindt! Er raken nog wel eens paarden halsters kwijt maar die verliezen ze zelf bij het naar buiten gaan grrrr. Zelfs zweepjes en dergelijke vind je over het algemeen gewoon weer terug. Kastjes kun je gewoon openlaten. Alleen als er ergens voer staat willen er nog wel eens wat handjes uit verdwijnen (heb je iets lekkers voor de manegepaarden) maar een briefje erop dat dit dus echt niet de bedoeling is is vaak toch wel voldoende.
Op mijn vorige manege werd trouwens wel erg veel gejat, hadden ze borstels voor de manegepaarden, binnen no time allemaal weg. Hier heeft elk paard een eigen borsteltas, soms mist er een hoevenkrabber die verdwijnen nog wel eens tussen het stro.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:56

Bij ons op stal wordt in principe nooit gejat, maar ik merkte de laatste tijd dat ik steeds meer voer kwijt raakte en kleine dingetjes verdwenen..
toevallig heb ik gister degene betrapt, een meisje van 14 die zelf geen voer heeft en het nodig vind om mijn voer ellke dag even uit te delen aan haar paard en andere paarden Boos!
Er waren al meerdere mensen die hier over klaagde, gelukkig weten we nu wie het is en kan de eigenaar van de stal er wat aan doen...
Voor de rest kunnen we de kasten gewoon open houden en al laat je per ongeluk iets liggen wordt het op het bord geschreven..ideaal dus

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:59

Bij ons op stal word wel gejat. Soms word er voer gejat wat je hebt klaargezet. Ik had een keer het hoofdstel van me verzorgpony buiten laten hangen en de volgende dag was ie weg.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:51

Bij ons dus waarschijnlijk ook. Had het nooit verwacht, maar op onverklaarbare wijze is mijn telefoon ineens helemaal spoorloos nadat ik van het rijden terug kwam... Boos! Scheve mond Hij is nu al een aantal dagen weg, denk dus gejat...

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:57

mijn slotje is dus ook zomaar weg opeens Boos! nergens te vinden echt nergens..... kan toch neit zomaar weg zijn Verward

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:10

Van mij is ook genoeg gejat op mijn vorige manege. Borstels, halster, zelfs mijn cap!!! Soms zie je ze het gewoon doen. En dan zeg je er wat van; maar dan krijg je gewoon te horen: ik wilde het alleen maar ff lenen en leg het echt terug. Grom!!!! En dan kijken ze raar als je een slotje op je poetskist doet, Knipoog

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:22

he hallo
bij ons op stal is het op het moment een beetje rustig kwa stelen.
er is een tijd geweest dat er van alles werd gejat van voer tot hoofdstellen, dekens borsteld en zelfs zadels.
we hebben een tijd gehad dat er ongeveer 4 a 5 zadels zijn gestolen, of ze werden uit het openstaande kastje gehaald, of het kastje werd opengemaakt (op hun eigen manier).
toch zijn er een zooitje mensen bihj ons op stal die zeggen dat ze weten wie de 'kleine diefstallen' hebben gedaan.
de grote weten we niet.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:50

Lekker l*llig he! Ik heb dat gelukkig nooit meegemaakt maar ik hoor er heel veel van mn vriendinnen ook wel over klagen. Ik heb mn pony eerst bij iemand op stal gehad die zelf 1 pony had en nog een stal overhad, waar we dus met zn 2en waren, dus geen last van gejat. Later stond mn pony op een manege die nog een beetje van start moest gaan en alles nog wat moest zien draaiende te krijgen en waar mijn pony dus als enige pension pony stond. Daar is ook nooit wat van me gejat. En nu heb ik mn pony thuis staan waar we inmiddels ook al 4 pensionklanten hebben, maar ook hier word niks gejat, is ook niet nodig, want we kunnen goed met elkaar opschieten, dus als er iemand iets kwijt zou zijn zouden we snel genoeg de dader vinden of uitvinden dat het ergens tussen het stro ligt ofzo. En lenen doen we ook alleen met toestemming. En ik hoop dat dit zo blijft, want het lijkt me echt ergerlijk als je altijd alles zo achter slot en grendel moet houden.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 21:05

Bij ons op stal wordt helaas ook gejat. 3 jaar geleden verdwenen er ineens dekens. Hele mooie, net gewonnen. Door een advertentie hier op bokt zijn we erachter gekomen wie het gedaan had. Ik hoop dat diegene dit ook leest. Ook hoop ik dat ze snapt dat dit echt niet kan. Je moet geen spullen meenemen die niet van jou zijn!! Zeker niet als je die mensen al 10 jaar kent. We hadden dit nooit van je verwacht en zijn diep teleurgesteld

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 22:18

Ik sta op een grote manege maar het stelen valt gelukkig heel erg mee. Sher staat in het achterste rijtje, en ik laat rustig mijn borstels enzo liggen tot ik naar huis ga. Mijn kast is als ik er ben ook meestal niet op slot.
Het gebeurd wel eens dat een kind een pony gaat poetsen, ergens een borstel ziet liggen en die gebruikt. Vervolgens laten ze hem bij die pony liggen en ruimt iemand anders die op, in de bak met borstels voor manege paarden. En laatst is bij een paar vriendinnen van me een halster gestolen. Bij hun verzorgpaard hangt gewoon een tas met spullen, omdat ze haar met zijn vieren verzorgen, en laatst was het halster dus "weg".
Maar dat vind ik nog meevallen, op een manege waar ik eerst reed kon je niets los laten liggen, dan werd het geheid gestolen Misselijk daar zou ik echt gek van worden.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 22:26

nee jamy mijn knollies gaan van het voorjaar pas thuis staan !!! ik sta nu nog op een pensionstal.

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 18:31

ik hoop dat ik dan niet meer me spullen hoef te verstoppen. ik krijg er echt de pest in , had ik nieuwe sporenriempjes gekocht zaten nog in verpakking --> weg !!! en neimand weet waar ze zijn. ja het zullen de kabouters zijn ! ik ben echt kwaad Boos!

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:24

tuurlek! wist je nie dat kaboutertjes graag jatte! ze wille graag spulletjes hebbe! die neme ze dan mee naar hun holletje! en daar ete ze ut op!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:35

Waar ik nu sta kan ik alles laten liggen. Voor mijn stal hangen 2 halster + touwen ( een goed halster en een buitenhalster) een zweetdeken, mijn bak met borstels, voer,wortels , en m'n zwepen staan er. Nooit word er iets meegenomen. Soms een zweep geleent, word altijd netjes terug gezet. Soms een wortel maar andersom leen ik ook van andere. Was laatst m'n kastje aan het opruimen, vond ineens handschoentjes die niet van mij waren en een slof die niet van mij was. Had ik ooit geleent en helemaal glad vergeten. Gelukkig mistte diegene de spullen niet en heb ik ze meteen terug gegeven.

Op de manege waar ik eerst stond was het echt erg. Alles werd meegenomen, wat er daar allemaal niet is gejat. Was er laatst op wedstrijd, hebben ze gewoon m'n peesbeschermers+strijklappen van de trailer (boven de wielen is zo'n soort plankje, daar lagen ze op) af gehaalt. Terwijl ik aan de andere kant stond op de zadelen. Had die peesbeschermers voor de zekerheid meegenomen en ineens waren ze weg!

Ik had toen ik er nog stond een kastje in de uiterste hoek, daar kon ik alles rond laten slingeren. Was een oude stal die niet meer gebruikt werd, en er stonden nog 3 andere mensen in met hun kast. Kon m'n kast gewoon open laten staan als ik er was, niks mistte er! Behalve de spullen die voor de stal lagen/hingen, die werden meegenomen en nooit meer terug gebracht.

Soms rij ik nog wel eens op een manegepaard! Als ik b.v. m'n zweep+sporen meegenomen heb, en uiteindelijk op een paard zit waar ik ze niet bij nodig heb, gaan ze meteen de auto weer in, anders ben ik ze kwijt! Poetsspullen neem ik niet eens mee, die haal ik uit de gezamelijke/manege borstelspoetsbak Haha! .

Als ik allemaal op moet gaan noemen wat er in de afgelopen 10 jaar (rijtijd) allemaal gejat is van mij, had ik onderhand een eigen ruitersportwinkel kunnen beginnen. Het banketstaaf is gewoon dat wij (als de dupe zijnde) het weer opnieuw moeten aanschaffen, en een goed halster koop je niet voor 5 euro.. Jammer dat het soms zo moet!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:40

ja op de manege waar ik reed , ben ik veel borstels verloren , 2 zwepen , 2 halstertouwen en een halster... , mijn vriendin haar zweep was weg en weet je wie ze had ? de dochter van de eigenaars van de stal.En vaak zei de eigenaaresse tegen me , wil je die borstel even op mijn kast leggen (als er een borstel 1 dag lag ofzo) Boos! wel ziekelijk vind ik maar ja.Waar ik nu rijd heb ik der geen last van is niet echt een manege en als er kindjes komen hebben ze geen spulletjes Tong uitsteken:)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 01:00

Ik ging altijd al mijn spullen onder me deken leggen, maar ja als de dekens ook worden gejat dan heb je daar weinig aan Verward
Maar je hoort het wel vaker op pension stallen en manege's (ik weet niet waar jij staat) dat er gejat wordt. Ik heb 1x gehad dat mensen mijn hele poetskist + inhoud hadden gejat Boos! (nou daar wordt je echt niet vrolijk van Misselijk ) helemaal omdat ik er niet tegen kan als mensen mijn borstels voor andere paarden gaan gebruiken
Nee sinds die tijd verstop ik alles netjes voordat ik ga rijden Haha! Aan mijn spullentjes komen ze niet meer }>


Nu ga ik slapen (23.57) want morgen weer een drukke dag en ben beetje moe Gaaaap

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:45

Sjonge, wel jammer zeg dat er op veel stallen zoveel gejat wordt. Het zou juist een plek moeten zijn waar je iedereen moet kunnen vertrouwen en gewoon je kast open moet kunnen laten en je telefoon voor een paar dagen ergens op een tafel kan laten slingeren.... Ja en als iets leent van een ander gewoon ff vragen en iig weer terug leggen waar je hebt gevonden... in bunnik waar mijn bijrijpaard staat is dat gelukkig wel zo...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:08

Ik ben er gister achtergekomen dat ze mijn eskadron-halster met touw hebben gejat..... Huilen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:10

ik sta nu op een grote pensionstal waar tot nu toe nog niks gejat is maar ik denk er nu toch over om mijn zweet dekens in mijn kast te gaan leggen na al deze verhalen.

bij mijn eerste stal werd ons voer gejat door de stal eigenaar Verward toen we er een slot op hadden gegooid hadden we opeens veel meer voer over op het einde van de maand. die staleigenaar had zelfs tegen andere mensen (kwamen nieuw op stal) gezegd dat ze voer uit onze kist kon halen voor twee van ZIJN paarden (zo waren we er ook achter gekomen)

bij mijn tweede stal daar stond ik alleen en later kwam er een vriendin van mij bij. is in een zomer dat ik op vakantie was mijn hoofdstel en nog een aantal kleine dingen gestolen.

bij mijn derde stal is nooit wat gejat wel dat mensen mijn zweep hadden gebruikt en hadden hem niet terug gelegd maar voor de rest niks.

ik sta nu dus op die grote stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:06

Hmmm stelen door de staleigenaar. Die verhalen ken ik helaas ook maar al te goed. Zo heb ik ooit een staleigenaar meegemaakt die zich alles toe eigende wat mensen vergaten op te ruimen en dat kan iedereen wel eens keertje gebeuren. En dan nog maar te zwijgen over personeel dat van alles achterover drukt.
Het hoeven dus absoluut niet de mede pensionklanten te zijn die stelen.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:08

bij ons op de manege is ook weer iemand bezig hoor
van een vriendin zijn haar peesbeschermers en haar martingaal en al haar bandages gestolen en van een andere vriendin weer haar strijklappen en van weer een andere vriedin haar wielen en haar handschoenen, maar die hebben we weer teruggevonden Haha! op de tribune waar ze nooit haar sporen afdoet Verward maar bij mij is gelukkig nog nix gestolen Pling

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:42

Een stal genootje van me, had een week of twee geleden haar pony in het weiland gezet, samen met nog 2 andere pony's. Allemaal met regendeken op. Het weiland ligt op zo'n 10 minuten lopen van de manege in het bos. Het hek zit opslot met een hangslot. Toen ze de pony's weer uit de wei ging halen, had haar pony geen deken meer op......... En die deken was niet zomaar van z'n rug afgevallen ofzo. Boos!

Dat vind ik wel zo brutaal en onbeschoft. Dat heeft haar 100 euro gekost. en de pony was tot op z'n huid nat geregend.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LuckySeven en 191 bezoekers