Hoe lang rijden jullie al paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 14:48

Ik ben met m'n 7e begonnen en rijd nu 6,5 jaar. Eerst één keer in de week, daarna vaker.


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 19:10

Hai,

Gaaf zeg, deze verhaaltjes. Ik zal dus ook maar effies wat typen.

Toen ik vier was kregen we een shet hier thuis. Daar heb ik wat op rondgehobbeld. Toen ik zeven was heb ik drie jaar op de manege gereden, gewoon de basis geleerd zeg maar.

Daarna kregen we Rosi, een hackney-welsh van 1.265. Was echt een leuk ding, waar ik echt nog recreatief op rondgeragd heb (mag ook als je 10-12 was)
In die tijd reed ik ook weleens op de haflinger van m'n opa, die was iets van 1.45 dus héél groot.....(:))
Toen kreeg ik Samouray, een newforest. Die heb ik anderhalf jaar gehad, vanaf toen reed ik echt fanatiek.
Nu heb ik mijn Amiga alweer drie en een half jaar, en ik wil haar nooit meer kwijt....
In totaal dus alweer 13 jaar maar pas een jaar of 5 'echt'.
In een paar jaar kun je toch veel leren, toen ik Amiga kreeg was ik zeg maar op B-niveau en zij net zadelmak, nu nog twee winstpuntjes en we mogen al Z-dressuur starten.....

grtx, Rieja

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 19:28

Ik ben begonnen met rijden toen ik 9 jaar oud was.
Eerst gewoon een keer per week in de les.
Toen ben ik pasja gaan leasen, en toen ik daar te groot voor werd zijn mijn ouders aan een eigen pony gaan denken.

Ik was 13 jaar toen ik Bob kreeg. Dat was een en al narigheid (dat vertel ik wel een andere keer) en ik was 14 toen ik Menno kreeg. Lachen Die heb ik nu alweer ander half jaar.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 21:05

Ik rijd ook al zo onwijs lang.
Of nah jah.. ik ben tussen de paarden geboren om t zomaar te zeggen.
Mijn 2 zussen hadden 2 grote New Foresters, en daar mocht ik af en toe es meehobbelen.
Maar ik krijg op mijn 6/7de jaar een eigen pony. Een shetlandertje en sindsdien ben ik niet meer weg te slaan bij ze.
Heb er nu weer 2! Verwend he! Lachen
Maar inderdaad het paardenbloed BLIJFT!

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:04

Ik rijd al vanaf mijn 12e. Eerst een jaar of 4 bij een handelaar. Daarna een jaar of 5 dravers getraind. En daar deed ik er iedere dag zo'n stuk of 10. In het begin na school en daarna na mijn werk. Was erg leuk en leerzaam. De mannen waar ze van waren kwamen alleen om met ze te koersen of even te kijken. De rest regelde ik . Voer, smid, veearts. En dan koop je je eigen paard en gek het klikt niet en uit eindelijk is er een die nooit meer weggaat. Dus nu rijd ik al 23 jaar en iedere dag. Ik zou het voor geen goud willen missen. Wat een ontspanning!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:10

leuke vraag!
ga me ook een beetje oud voelen af en toe..
ok:
Op m'n 5-de hadden m'n oudrs in Spanje 'leuk' een ezeltje gehuurd voor mij en m'n zus ( 1.5 jaar ouder), om samen wat te hobbelen e.d.
dat was dus het begin, waar mijn ouders nu nog erg spijt van hebben..
Op mijn 6-de ben ik begonnen op de manege, ongeveer tegelijektijd kreeg ik een verzorgshet van een vriendin. Na 2 jaar was ik op die manege wel uitgekeken ( als je thuis al van alles doet en in de les niet verder komt dan rondjes achter elkaar draven, gaat dat snel vervelen), ging er alleen nog een enkele keer heen om een uutje vrij te rijden op m'n lioevelingspony, tot die daar verkocht werd.
Na die shet ging ik bij een kennisje uit het dorp rijden, die hadden thuis een paar pony's en paarden lopen, zomaar voor de lol, want ij zelf was te groot voor de pony's en reed aleen nog op de paarden ( Parade, Odet, Souvereign..gave en stoere namen vond ik dat trouwens, weet ik nog goed)
Op die pony's heb ik een paar jaar gehobbeld, tot ca. m'n 11-12-de.
Op mijn 8-ste had ik ook nog even ( een jaar) een eigen pony erbij die stond bij een vriedinnetje, maar die bleek in de praktijk veel te sterk en 'link' voor mij, met geen of minimale hulp..Na een paar ongelukken en bijna-ongelukken moest ze weg en binen een paar weken was ze foetsie..
Ik heb daar lang mee gezeten, ook al had ik de laatste tijd meer ellende dan leuke dingen met haar ( ik was blij als ik zonder blauwe plekken en tranen thuis kwam van haar..).
Toen ben ik bij de 'buuman' ( 1km verderop) de shets gaan verzorgen, dat was zeg maar een 'stapje terug' na die grotere pony's en m'n eigen Sandra'tje, maar hij had een hele kudde en ik vond het leuk om gewoon wat te 'tutten' met die beestjes, poetsen, beleren, rijden, etc. Bovendien waren er elke jaar ca. 8 veulentjes, dus erg gezellig en schattig allemaal! ( Binnenkort foto's , jaja, I promisse!)
Later kocht die man Roy voor mij ( ik was te groot voor de shets), doei konden mijn ouders dan huren a.h.w. Hij bleef van hem, maar ik kon er mee doen en laten wat ik wilde. Toen Roy daar kwam was ik iets van 14 ofzo.
Zijn shets en Roy hebben mijn zelfvertrouwen en handigheid e.d. enorm opgekrikt, in die tijd heb ik erg veel geleerd. Hij had naelijk ook een jonge Uniform-hengst en friese henst lopen ( 1.5 en 0.5 jaar), waar ik toen ik weer wat ouder was veel mee ben gaan doen. Hier heb ik best veel cvan geleerd, op elk gebied. was best een leuke tijd, tot de idee-en en manier van omgaan met dieren van de boer me wat tegen gingen staan ( hij had zeg maar erg weinig geduld, soms snel kwaad, heeft een keer z'n jonge pard een half uur de traler in geslagen, echt niet normaal meer...)
daar kon en wilde ik rond m'n 16-de niet langer blijven.
Rond die tijd konden mijn ouders toevallig de grond achter ons huis kopen ( toen nog akkerland),en binnen een jaar stond Roy daar; mijn eigen paardje sinds jaren!! Wow!
Hij moest toen iets van 22 zijn, maar later bleek dat hij toen al ca. 26-27 was.
Maakt ook niet zoveel uit, hij voelde zich nog prima en mankeerde niets, dus die paar jaar..
Maar na een paar jaar werd hij wel erg te klein en ook steeds ouder natuurlijk, dus kocht ik van mijn eigen spaargeld leorna, ik was toen 18.
Roy en leorna heb ik nu nog steeds, Roy geniet van zijn pensioentje en is de baas over alles wat in de wei komt. Erg lachen soms!
2 jaar terug ben ik ook een tijdje een dres. paard gaan rijden en lessen, paar wedstrijden gelopen, etc. Daar keam ik bvia mijn stage bij Barbar en Mischa Koot. Toen had ik leorna al trouwens.

Dit was mijn mega paardenverhaal, uit mijn leven tot nu toe. Pffff!

Nu maar hopen dat iemand t nog leest hier...
doei!
madelein

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:13

En dan ook mijn verhaal, ik ben begonnen toen ik 7 was, een jaar of 4 op manegeponies. Daarna als ukkie op Trammelant, het paard van mijn moeder waarmee ik wedstrijden heb gereden tot mijn 22e en zijn 16e, we hebben hem nog steeds en ik rijd hem soms nog, verder rijd iemand anders erop. In die tijd ook andere paarden gereden, van onszelf en anderen. Toen een jaar niet gereden omdat ik in het buitenland zat. Vervolgens weer in Ndl een tijd gereden, en daarna weer in het buitenland geweest en daar een eigen arabier(-achtige) gehad. Nu ben ik weer in Ndl en rijd ik weer een vierjarige. Kortom alles bij elkaar 23 jaar.

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 00:00

nou kom ik ook maar met mijn verhaal.
ik was 6jaar toen reed ik op een shetlander van kennissen daarna heb ik van mijn ouders een ijslander gehad die heette snoopy toen ricky die is toen verkocht toen ik 16 was toen ben ik voor iemand gaan rijden heb ik tot mijn 19 gedaan toen ben ik gestopt door zwangerschap en door andere omstandigheden ben ik toen niet meer gaan rijden. tot vorig jaar toen had ik een verzorgpaard en we hadden marco gekocht voor jolanda en in augustus heb ik lucie gekocht een mooi klein paard met een boeind karakter precies mijn type waar ik ook trots op ben.
als heike mij een keer wil helpen dan laat ik jullie er foto's van zien dus ik rijd nu ongeveer 14 jaar.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:18

Ik ben op mijn 9e begonnen op manege Maria's Hoeve te De Meern.

Op mijn 12e kreeg ik mijn Welshje (1.36m) Canina's Blija (V: Goudhaantje voor de welsh liefhebbers)

op mijn 16e kreeg ik Meis (Amulet X Julio Mariner xx nu 1.64m) en op mijn 18e kocht ik Muts (Cocktail X Sultan 1.62m helaas dood)

en nu ben ik 20 en heb ik net El Roy gekocht en heb ik ook een pony en bijna 2 shets)

Dus rij ik bijna 12 jaar want op 16 oktober 1989 ben ik begonnen (ja op mijn verjaardag) en ik ben nu bijna 21.

Greetz

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Survivorgirl

Berichten: 115
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:29

Hallo ik ben op mijn 9e jaar begonnen, toen reed ik op Manege Pampushout en nu op manege Belle Epoque , in september precies 5jaar en ik vin het nog steeds heeeeeel leuk! *LOL* *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 15:41

Een hoop zijn er toch wel rond de 9e begonnen.
Ik begon met 3 jaar op een hobbelpaard Haha!
Toen ik 4 was zette mijn moeder me in het Amstelpark op een witte pony. Volgens mijn moeder wou ik er ook niet meer af Haha! .
Toen ik 9 was begon ik met lessen, de 2e les moest ik gelijk in galop(doodeng!!) ik ben toen dus ook gevallen en gelijk gestopt.
Ik was 10 toen er een meisje bij mij in de klas kwam die ook reed. Ik ging een keer mee mocht uitstappen en toen was het toch wel weer erg leuk.
Ik durfde toen niet te vragen of ik weer mocht rijden maar mijn moeder kwam er zelf mee. Lief he!
Dus ik hobbel nu al weer zo'n 16 jaar rond op paardjes. Felix is daarvan al 7 jaar in mijn leven en sinds 3 jaar ook Danno.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 16:21

Ik ben op me 9e begonnen toen reed ik 1 x per week les. Toen na 1 jaar ging die manege faiet en ben ik naar de andere manege gegaan en daar rij ik nu 4 jaar. Sinds 2 jaar kan ik elke dag rijden als ik dat wil.
Ik rij nu dus 5 jaar.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 16:46

toen ik 7 jaar was ging ik op les, daarvoor reed ik op de pony van mijn vriendin vanaf me 5de ofzo. maar toen zat ik nog niet op les, gewoon stappen en draven en soms een galopje. ik ben nu 13 dus dat is zo 6 jaar dat ik rijd en heb sinds een paar maanden een eigen pony voor de rest op eigen ponys en op de manege gereden

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:00

pffff ik was 8 toen ik begon te rijden en sindsdien ben ik nooit meer gestopt. ik rijd nu dus ongeveer 8,5 jaar.
eerst reed ik altijd 1x per week, heb een tijdje 2x per week gereden en nu mag ik elke dag rijden op Freedom, de moeder van Carina

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:19

Ik was 4 en kreeg een verzorg shetlander; Moniek. Dat was op een kinderboerderij en ik mocht er ook op rijden, alleen ze hadden geen zadeltje voor haar. Dus dat was altijd zonder zadel. Had toen nog nooit les gehad oid.. Party!! Toen ik 5 was werd Moniekje verkocht. Mijn vriendin had toen een kleine Welsh pony ; Elis. Elis was al bijna 30 en liep nog fanatiek 2 keer in de week lekkere buitenritjes en 2 x in de week in de bak. Heb toen een paar maanden 2 x per week privé les gehad op haar en heb toen dus de basis geleert. Toen ik ongeveer euhh 8/9 was kwam ik bij een meisje in de klas met een Shetlander. Ik ging heel vaak met haar mee naar die shetlander genaamd Dorus. Hij was toen een een jaarling dacht ik, een hengstje. Daar stonden ook nog andere pony's Vestar, een fjord, Monet een KWPN, Strupy een kruising shetlander x welsh en in de buurt ook nog Mariska, een shetlander, Boelie, een Arabische volbloed, en Jules, een haf. Ik ging toen iedere dag mee naar Dorus en leerde écht rijden op strupy en vestar. Mijn eerste buitenrit was dan ook echt super, op Strupy. Lovers Toen beschouwde ik Dorus als mijn eigen pony en ging zelfs soms voeren. Mijn ouders vonden het belachelijk maar toch deed ik het erg graag! Toen heb ik met die vriendin afgesproken (en het samen op papier gezet *LOL* ) dat Dorus vanaf toen voor de helft van mij was en voor de andere helft van haar. Toen heb ik onegveer 4 jaar bij manege de Korze gereden (waar Gillian en Ellen vandaan komen) en toen heb ik Robin gekregen.
Euhh hoeveel jaar ik nou precies rijd.. pff zou t niet weten Schijnheilig

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:46

Ik was 6 toen ik begon te rijden, m'n nichtje had een pony vandaar.
In het begin reed ik alleen als ik bij mijn tante kwam, later nam ik rijles bij de manege in de buurt.
Op m'n 7e ofzo maakte ik al volop buitenritten bij mijn tante, dat was hartstikke gaaf Party!!
Later ben ik gestopt met rijden op de manege en op een Whels A verder gegaan. Eigenlijk heb ik op die pony pas echt leren rijden.
Er is toen een periode geweest (half jaar) dat ik bijna niet heb gereden.
Ik rijd nu dus eigenlijk 9,5 jaar lang.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 17:50

Ik rij nu 8 jaar,waarvan ik al 7 jaar eigen paardjes heb en dus bijna ieder dag heb gereden daarvan.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:00

Vanaf mn 6e toch wel...
Nu ben ik 14.
8jaar? Maar wel met vlagen...dan weer een tijd niet, dan weer bijna elke dag.. Scheve mond\

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:04

phoe phoe, ehm begon op mijn 6e. 4 jaar manege les, toen was ik dat goed zat. Dus toen prive les genomen voor 2 jaar daarna op lease paarden gereden voor 1,5 jaar daarna eigen paarden! /dus 9 jaar in totaal! Pling van je eigen paard leer je het meest Schijnheilig (is mijn eigen motto)

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:24

Ik begon op een manege toen ik 7 was en was daar kind aan huis. Elke week les of een buitenrit en daarnaast wedstrijden met de ponyclub.
Ben op mijn 20e weer begonnen als bijrijdster van een KWPN-er, heb nog wat verschillende paarden uitgeprobeerd en heb toen een jaar IJsco gehad (het jaar waarin ik echt geleerd heb hoe anders het is om een 'eigen' paard te hebben!) en nu ben ik met Aldira bezig.

Dus al met al rijd ik alweer 15 jaar Lachen

Dus van 7 tot 18 en van 20 tot 22 is nu

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:40

ff denken: van m'n 6e tot mijn 21e = 15 jaar en nu alweer zo'n 8 jaar = in totaal 23 jaar!!

Sonja, je blijft koploper, ik had ook niet moeten stoppen tussendoor .... foute beslissing, als je eenmaal met het paardenvirus besmet bent, raak je het nooit meer kwijt. *LOL*

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:01

ikke van af m'n 8e, dus nu 6 jaar ong.(in april geloof ik dan dus 7 jaar, maar duurt nog wel ff)

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:39

Ik rij 5 jaar les op de manege (vanaf mijn 13e) en nu nog. Daarvoor heb ik een halfjaartje priveles gehad van een meisje op haar pony en ben ik ook op ponykamp geweest. De eerste twee jaar dat les had reed ik eeen keer per week een halfuurtje.Ik rij sinds drie jaar iedere dag op Beau en nu sinds januari ook op een paar Fjorden. Ik zolang als ik les heb heb ik ook altijd verzorgpony`tjes gehad (niet allemaal berijdbaar).

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:56

Ik ben al vanaf mijn vijfde te vinden op de manege, en vanaf mijn zevende ben ik op een paardenrug te vinden. dus ik rijd nu 18 jaar paarden... oei das best lang, bedenk ik me nu opeens...hihi Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anoukjuuuhh, Fangio, foxytoffee, herous, IASCrawler, IzAw, ladynette_x, Larislaatje, Marcella, Monique1963, santaju, Sourire, tienus63, Wopkebrok, xRaisin, xxx88 en 138 bezoekers