Poging tot paardendiefstal in Assen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Poging tot paardendiefstal in Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 21:47

ASSEN - Een nog onbekende Duitssprekende man heeft woensdagavond geprobeerd een paard uit een weiland in Assen mee te nemen.
De 18-jarige eigenaar zag zijn dier op een onbekende trailer staan en zette het paard terug op het land. Een man met een Duits accent kwam daarna op hem af en gaf hem enkele klappen in het gezicht. Daarna ging de paardendief er vandoor in de richting van Rolde.

--------------------------------------------------------------------------

Dit verhaal staat dus op de kabelkrant van TV Drenthe.
Het gaat om drie Shetlanders van het broertje van een vriend van mij.
Toevallig ging hij net even bij zijn paardjes kijken toen hij dus de auto met trailer bij zijn land zag staan. Paard was al ingeladen. Hij heeft het beestje dus uit de trailer gehaald en weer in het land gezet. Op dat moment kwam die kerel er dus aangelopen. Jongen heeft een schep gepakt en de man, nadat hij een paar klappen in zijn gezicht te pakken had, met de schep een dreun tegen zijn hoofd verkocht, waarna de man er vandoor ging.
Wat een toeval dat hij net ging kijken, anders had hij dus mooi pech gehad. Maaike, dit is vlakbij jou, zou het maar even in de gaten houden.
Ben ook blij dat Tinka bijna naar stal gaat, in het land waar zij nu staat is ook weinig toezicht en er zit geen slot op het hek. Buren hebben wel 2 grote honden buitenlopen, maar toch.... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Cody op 31-10-02 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:57

vin d ik altijd wel creepy dit soort acties .
waarom blijven ze niet gewoon met hun tengels van andermans dieren en dingen af

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:37

t'zal je maar gebeuren!!!!! Die "loozers" vergeten gewoon dat voor bepaalde mensen de paarden hun "kinderen" zijn!!!!! Ik denk dat ik een betrapte dief ook verrot zou meppen hoor!!! Alleen vlieg je in Nederland vast de bak in! Hebben ze huis vrij om al te jatten wat ze maar willen ... goed geregeld Boos!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:45

Nou, dat is lekker dan! Die jongen zal wel geschrokken zijn, als je ziet dat iemand je paard probeert mee te nemen.
Ik zal de pony's goed in de gaten houden, het zal je maar gebeuren. Maar wat kan ik nog meer doen om het te voorkomen? Er zit wel een slot op het hek, maar dat knippen ze natuurlijk gewoon door.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 08:39

Leuk is dat, als er ooit paarden van mij in Assen lopen, dan komt er een slot op het hek. DAn wordt het meenemen zonder het hek om te gooien al een stuk lastiger. Een goed slot knip je niet zomaar door, hoewel je natuurlijk altijd mensen erbijhebt :|

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 11:17

Gelukkig staat Muzefee achter het huis in de wei als ze buiten staat. Moet er niet aan denken dat je er aan komt en dat je paard ineens weg is.

Jakkes... in Assen nog wel....

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 13:10

in limburg is het vorig jaar heel erg geweest met diefstal..... in een paar weien bij mij in de buurt zijn verschillende paarden gestolen en nooit meer gevonden......ik hoop dat dit niet meer gebeurd.... hou je paardjes maar goed in de gaten .... xxjes anke

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:39

Getverdemme! Ik hoor aleen maar enge verhalen de laatste tijd....
voor mij 1 geluk, er staan bij de buren veel duurdere paarden op het land dan bij ons... (maargoed, in Assen ging het dus om een shet, en die hebben wij ook....)