Jattende paardenmensen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 17:39

ik rijd op een manege, en ik er bv mijn borstels of zweep kwijtraak hoef ik maar in de poetskoffer van de manege in de zadelkamer te kijken of hij ligt er. dan hebben de kinderen mijn borstel gepakt ( meestal wanneer ik ze ZELF heb laten rondslingeren ) en netjes teruggelegd in de poetskoffer van de manege. er worden niet vaak dingen gejat. echt handig!


Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 19:08

ik weet niet echt of er dingen gejat worden , of dat ik ze gewoon kwijtraak.
maar ik had een keer mijn sporen laten liggen en ik kon ze daarna nergens meer vinden, dit is ook gebeurt met mijn handschoenen, hoevenkrabber enz. ook word vaak zadelzeep ofzo gewoon gebruikt zonder te vragen.
De mensen die op die stal staan zijn ook niet allemaal aardig te noemen.

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 19:58

Bij ons op stal zijn er altijd periode's dat er dingen gejat worden, maar op dit moment valt het wel mee. Ik ben nog steeds op zoek naar mn neusriem Knipoog voor de rest zijn het altijd dingen die blijven slingeren en dan raakt het gewoon zoek zoals zweepjes enzo. Ik wou sunny vandaag rijden en opeens was het zadel zoek Verward Er ligt nog wel een oud zadel maar ja dan heb ik nog steeds geen beugels en singel, het kan ook nog zijn dat de boer dat zadel verkocht heeft omdat er nog een lag, daar heeft ie het weleens over gehad, maar fijn dat dat dan even gemeld word

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 08:26

Bij ons op stal wordt ook zo veel gejat. Ik heb gelukkig zelf een kastje met slot en daar prop ik dan ook alles in. De staleigenaren hebben alles in een niet afgesloten ruimte liggen en daar wordt steeds van alles weggehaald. Ze zijn nu al kwijt: nwe halsters, dure singels,peesbeschermers, een praam, bitten, dekjes, zadelonderlegger, speciale metalen stijgbeugelblokjes etc, etc.

Diegene die jat heeft in ieder geval oog voor kwaliteit, want hij/zij neemt alleen het duurste van het duurste spul mee. Het moet iemand uit de buurt zijn, want iemand die van ver komt, neemt dan echt wel de dure zadels mee, die ook voor het grijpen liggen.

Ik snap gewoon niet wie zoiets steeds doet. En het ergste is dat je elkaar erop gaat aankijken. Er moet in ieder geval een slot op de deur komen, want dit is helemaal niets!

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:12

bij ons in de lease zadelkamers worden er zelfs neusriemen, teugels en sperriempjes van de hoofdstellen afgehaald. gelpads die opeens niet meer onder je zadel liggen, je poetskist wagewijd open..noem maar op, en dat terwijl er alleen de leasers erin kunnen. In de Manegezadelkamer word er nooit wat gejat, ooit zijn er alleen 20 dekens gejat en 2 zadels. Voor je stal kan je niks laten liggen, alleen je deken laten ze liggen, maar zweepjes, caps en zo, die zijn heel snel weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 13:48

Bij ons word eigenlijk nooit wat gejat. Niet dat ik weet tenminste. Ik ben alleen mijn halster + touw vaak kwijt, maar meestal heeft een manegepaard hem dan op of hangt hij bij de manegehalsters.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 19:47

Ik vraag me af of er hier mensen zijn die jatten en dat hier rustig neerzetten Haha! .

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:00

\Tuurlijk niet steef we zijn allemaal hartstikke eerlijk Verward

Op de manege was het altijd drama, caps, zwepen, borstels etc etc. Ik ben van alles wel iets kwijtgeraakt.

Ik heb nog een tijdje op een pension gewerkt waar ze het gewoon presteerde voer uit mijn ton te halen! En dan werk je daar!!! Zelfs medicijnen voor mijn hoestende haflinger werden gejat!
Ook had ik eens voer klaar gezet buiten de box, ik moest nog even wat pakken , kom terug : biks schep was leeg!!.
En ik wist wie het toen gedaan had maar ja ...
mijn 'baas" deed er niks aan Misselijk

Op mijn laatste 2 stallen en nu gaat het goed. Als ik nu iets kwijt ben is het mijn eigen schuld. Ik loop ook vaak door de stal te mopperen dat ik iets weer niet heb opgeruimd

EluBonheur
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:06

op de manege werd er altijd vreselijk gejat!
En ja ik jatte mijn zweep doodleuk terug als die "dief" mijn zweep had laten slingeren.

Elu staat bij mensen thuis waar de zadelkamer altijd op slot is( alleen zij en ik hebben de sleutel) dus word er niets meer gejat.

" Van ijsblokjes krijgt je limonade kippenvel "

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:23

Steef, ik gebruik dus best wel eens iets van de manege, maar dat weten ze, en ik hang het netjes terug. Mijn longeerzweep staat naast mijn kast omdat ie er nietin past. Ik heb er weinig problemen mee dat ze hem gebruiken,. maar waarom zetten ze hem dan niet terug? Ik loop me elke keer een breuk te zoeken naar dat ding!.

Halsters en halstertouwen zijn ook gewild hier. Van de zomer was ik jamaica's weidehalster kwijt geraakt (oud afgetrapt ding voor naar de wei en terug). Vorige week zie ik ineens dat een manege pony hem om heeft, Afijn, na 2 maanden ofzo is mijn halster dus boven water. Ook is het hier raadzaam je borstels enzo te merken, anders ben je ze (op zaterdag) dus gewoon kwijt als je ze even laat liggen.

Vroeger heb ik wel gejat, gewoon uit de winkel (ruitersportzaak) maar toen was ik 13 ofzo.
Het was daar ook wel heel makkelijk hoor, je stopte een paar halsters onder je jas en liep de winkel uit, en geen haan die ernaar kraaide

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

ook vernielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:17

even inhaken op wat chantal21 zei,( buiten het stelen ), de laatste tijd zijn iedere keer als ik naar huis wil gaan, mijn banden van mijn fiets leeg, Huilen wie dit doet weet ik niet ( net als dat stelen) kom je daar nooit achter wie dit doet, maar vervelend is het wel, het is gewoon treiteren, ik ga altijd weg van de boerderij omdat ik het dan daar op dat moment niet leuk vind, dan ga ik lekker rijden (iedere dag doe ik dat ) en als ik terugkom zijn mijn banden leeg (de laatste week al 2 keer) ik weet dat het pesten is, maar WAAROM ik doe dat ook bij anderen niet, en stelen doe ik ook niet, ik heb immers alles zelf al, gelukkig is inderdaad niet overal zo, waar ik elke dag naartoe ga is het gewoon leuk. ( en soms is het wel leuk op de boerderij hoor, maar ik zou willen dat, dat elke dag zo was).

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers