ruzie met politie om paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Belker

Berichten: 15252
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:34

Ik weet wel dat ik vroeger op het terras ging zitten, Belker aan de teugel vasthield en ik genoot van een milkshake en patat. Maar dat was ergens in Drenthe in een gehucht van 5 straten en zo een 12 jaar geleden, minder verkeer in die tijd en mensen hadden meer geduld. Lijkt het.
Ik was er bij en had hem vast. Was wel lachen.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:40

Opgevoed of niet, een pony blijft een pony. Stel dat die geschrokken was van iets wat jij niet kon voorzien en met paal en al aan de haal was gegaan. Was dat dan ook nog leuk???? Nee, ik ben met de politie eens en dat het heel onverantwoordelijk was om je pony onbeheerd achter te laten op de parkeerplaats.
Jammer dat je dat niet beseft, misschien had je daarvoor ook nog een boete moeten krijgen! Voor onverantwoord omgaan met je pony en het niet inschatten van de risico's die jou pony en de omgeving liep door hem daar onbeheerd achter te laten.

Heb gezegt.....

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:51

Ik zeg maar één ding; ONVERANTWOORDELIJK. Frusty Frusty

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:58

tja toch jammer dat dit soort dingen niet meer kunnen in deze maatschappij. het zou het straatbeeld zoveel vriendelijker maken, maar het kan niet meer. mensen zijn er niet meer aan gewend.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:13

als je gewoon aardig was gebleven had je waarschijnlijk helemaal geen boete gehad, ook niet voor fout parkeren maar als je ze gaat uitschelden is dat vragen om een boete.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:20

dana schreef:
als je gewoon aardig was gebleven had je waarschijnlijk helemaal geen boete gehad, ook niet voor fout parkeren maar als je ze gaat uitschelden is dat vragen om een boete.

Actie vraagt om reactie. JE weet niet hoe de toon van de politieagent tegen haar was he. Je hebt kl**tzakken van politieagenten erbij. Maar je hebt ook echt aardige.

De hond is de betere mens

Tamosh

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:39

Je heb er zelf om gevraagd!! Je gaat je pony toch niet vastzetten buiten??? Hij kan nog zo braaf zijn maar het is en blijft een dier hoor!!!! Wat mij betreft hadden ze je pony inbeslag mogen nemen!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:58

Het schiet me net te binnen dat er behoorlijk bekende foto's zijn van dienstpaarden die in de Warmoesstraat met een touwtje vastgebonden staan aan de trekhaak van een dienstauto pal voor de deur van het politiebureau aldaar. Het is wel een hele oude foto en ik heb m zien hangen op het oude hoofdbureau waar ook de stallen vroeger waren.

Tamosh

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:10

ja oke maar dat zijn politie paarden. Ik woon zelf in amsterdam en ben heel bekend met de bereden politie daar. Maar dat is heel anders je kan als tiener niet maken om je knol op een parkeerplaats te donderen. Dan ben je niet goed bij je hoofd!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:16

Tamosh schreef:
tiener

Verward Verward Verward Verward
Ik dacht dat het ging om iemand van 23?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:21

nou ik zie vooral negatieve reacties..maar ik ga toch ff zeggen dat ik ook mn paardje(Destiny, dus niet 'gevaarlijke' Quentin) weleens heb meegenomen om boodschappen te doen!en heb er toen ik op school zat zelfs mn rapport mee opgehaald!

ik woon in n klein dorpje met nog geen 1800 inwoners, dus hier kan het wel, iedereen kent elkaar dus ook mij&mn paardjes en ik weet ook zeker dat ie zal blijven staan en dat er niemand aan mn paard komt(sociale controle ofzoiets is er nog heeeeeeeel erg in dit dorp)

ik ga zelfs wel ns friet halen in t dorp met mn paardje, en dan krijgt ze van iedereen wat lekkers en zijn er na n tijdje vanzelf genoeg mensen bij mn paardje zodat ik op mn gemak eten kan bestellen en wachten tot het klaar is!

maar ja ik weet niet hoe druk t bij jou in het dorp is, en oke het is misschien wel onverantwoord, maar hetzelfde geld voor honden meenemen en vastleggen voor een winkel!
honden kunnen niet schoppen zoals n paard, maar echt wel bijten!of meegenomen worden door iemand!

alleen n grote mond tegen de politie geven is niet echt verstandig....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:22

Een politiepaard is ook nog steeds een paard en kan ook losgemaakt worden en weggejaagd. Dat lijkt me geen goed argument.
En het ging hier idd niet om een tiener

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:28

Ik vind het wel een ontzettend grappige actie , maar toch niet meer van deze tijd denk ik . Ik vind het niet zo slim dat je die agent een grote bek hebt gegeven, maar daar ben je zelf waarschijnlijk ook al achter... Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:32

Was het een perkeer plaats waar je moet betalen of waar een parkeerschijf nodig is?
Dan hebben de agenten wel gelijk en sta je verkeerd geparkeerd.
Een motor mag namelijk ook niet op betaalde vakken staan, je kunt immers je betaal bonnetje of schijf nergens neer leggen Lachen

En voor de rest blijf ik het dom vinden

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:39

Hmmz ik vind dit meer een actie voor een 14 jarige...
Maar goed, als je geen grote bek had gehad hadden ze je vast wel gematst.

Je pony onbeheerd laten staan vind ik onverantwoord ookal is het beest nog zo braaf.

Ik ga ook weleens een ijsje halen samen met Flair, maar dat doe ik alleen als we met zijn 2en zijn en dus de een de paarden vast houd en de ander de ijsjes haalt...

28-09-2007
Nothing compares too you...

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:42

En als de een in de winkel is en de ander staat te wachten met in elke hand een paard komt er iemand aan op de brommer die die paarden geweldig laat schrikken. Paard 1 gaat naar links en paard 2 naar rechts. Oef.....dan toch maar vastbinden aan een paal.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:46

eveline_B schreef:
En als de een in de winkel is en de ander staat te wachten met in elke hand een paard komt er iemand aan op de brommer die die paarden geweldig laat schrikken. Paard 1 gaat naar links en paard 2 naar rechts. Oef.....dan toch maar vastbinden aan een paal.


ja maar als je ze vastbindt en ze schrikken kunnen ze weer gaan hangen. het is altijd iets, en het kan altijd verkeerd aflopen. Persoonlijk zou ik mijn paard niet zonder beheer ergens achter laten.

De hond is de betere mens

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:55

ik denk dat het op zich niet zo erg is. je paard laten staan op een parkeerplaats op zich moet kunnen maar ik vind wel dat er dan ook iemand bij moet blijve, want een paard kan nog zo braaf zijn, als hij in paniek raakt ben je hem kwijt! en dan zal ie niet meer zo letten op kleine kindertjes enzovoorts, die van je grote mond heb je wel verdiend geloof ik whahahhaah... maar jah trouwens wat moet je nou eigenlijk betalen voor het verkeerd parkeren van je paard???


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:03

Romkabouter schreef:
Een politiepaard is ook nog steeds een paard en kan ook losgemaakt worden en weggejaagd. Dat lijkt me geen goed argument.
En het ging hier idd niet om een tiener


Is ook niet als argument bedoeld, eerder als voorbeeld van hoe-het-niet-moet.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:06

Lovely schreef:
[Volgens mij is dat een blauwe zone en had je je paard in ieder geval moeten voorzien van een parkeerschijf.
.
[/quote]


zie je het al voor je, touwtje om z'n nek met blauwe bordje eraan hahahaha Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:18

Had handerhalf week geleden een hele leuke film gezien. Daarin werd een paard neergezet op een parkeerplaats en kreeg een soort wielklem om met een slot erop. Lag helemaal in de deuk....... Zie je het voor je, een klem om zijn hals met een slot erom..... grinnik.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:31

Lekkere actie wel!
Terecht dat je boetes hebt gekregen..
een pony is en blijft een vluchtdier. Ookal schrikt hij nooit, nooit is een groot woord..Een pony kan ALTIJD schrikken.

Dan nog het risico dat iemand hem los maakt, of iets dergelijks!
Ik hoop dat je een flinke boete hebt gekregen, want dit is gewoon niet normaal. Wat als je pony aan de kletter gaat? Er kunnen door zoiets grote ongelukken gebeuren, zowel voor pony als ander rijverkeerd oid!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:50

Het was een reactie op Tamosch Lovely Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:57

ja en hoe zit dat dan met al die honden eigenaars die ffe snel een boodschapje doen en de hond aan het fietsenrek voor de supermarkt vastbinden, is dat dan zo verantwoord?

Tamosh

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:00

Oke maar toch he als het om een 23 jarige gaat. Waarom haalt die dan van die ondoordachte domme tienerstreken uit? Dit is iets voor een meisje van 12 en niet voor een volwassene van 23!
En dat van die politiepaarden in de warmoestraat: Daar staat altijd begeleiding bij! Die foto is namelijk genomen door een politie agent! En dat is niet gezegt bij die foto!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Astrid_Brann, Lisewiesje en 36 bezoekers