ruzie met politie om paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:38

Ofwel heb je een paard dat je voor bijna 90procent kunt vertrouwen op de weg en dan kan je die dingen doen of je hebt niet zo een paard. Wees eerlijk als je paard echt zo erg schrikt dat hij zich los zou trekken en op hol slaat denk je dan echt dat het veel uitmaakt als hij alleen staat of als je erop zit. Je paard kan net zo goed echt schrikken en op hol slaan met jou erop als wanneer ie even alleen staat. Er bestaat steeds een kans dat dit gebeurd.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:40

Wat een drukte allemaal. Natuurlijk kan een pony schrikken als hij vaststaat maar dat kan ook als je erbij bent. Daarbij kan elk paard schrikken waar je mee langs de weg loopt. Ik zou persoonlijk ook niet mijn paard vastbinden voor de super maar vind het nou ook niet heel erg schokkend. Ik zou de zaak in elk geval voor laten komen, als je je een beetje gedraagt Lips are sealed dan heb je kans dat de rechter die parkeerboete kwijtscheldt. Je hebt geen parkeerschijf nodig want je bent geen motorvoertuig.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:46

Ik ben het volledig met je eens Katje

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:53

Een hond van de grote van een pony zou ik ook niet aan een fietsenrek vastbinden. De kans dat een hond aan de kletter gaat door een dorp en zichtzelf en anderen kan beschadigen lijkt mij niet echt mogelijk, maar met een pony zeer denkbaar. Dat is in mijn ogen het verschil tussen aanbinden van een hond of pony. Trouwens, al had ik een hond zou ik hem NOOIT vastbinden zonder toezicht. Tegenwoordig heb je van die debiele (tieners....) die het zo nodig vinden om een hond op je hitsen en dan loop je kans dat je hond voor zelfverdediging gaat en misschien iemand gaat bijten. Niet dat ik het erg vindt voor de tiener, maar wel voor de hond die zo een verkeerd beeld heeft gekregen en misschien wel vals kan worden.

En je boete aanvechten, je zou wel heeel veel lef hebben om dat te doen gezien je in mijn ogen toch echt onverantwoordelijk bezig was, sorry !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:53

Citaat:
Je hebt geen parkeerschijf nodig want je bent geen motorvoertuig.

Maar daarom mag je ook niet in een parkeervak staan, dus sta je fout geparkeerd.
Dus de boete is terecht
En de boete voor een grote bek uiteraard ook.

En natuurlijk kan je paard zo ook aan de kletter gaan, maar dan ben je er wel bij om hem te stoppen.
Wel een verschil lijkt me zo.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:08

Als jij met 2 paarden in je handen staat, en er gaat er een (of beiden) aan de kletter, stop je ze ook niet zo snel. Ik zou het zelf ook niet doen, maar vooral om het risico dat er teentjes geplet worden ofzo, en niet dat ze zich losrukken. Ik zou ook de kans niet willen lopen dat er stiekum een kind op gaat zitten ofzo.
Overigens kan een loslopende hond ook voor een auto lopen of een kind bijten.

Verder vind ik dat er erg fel gereageerd wordt, en dat zeker Tamosh zich een beetje in mag houden. Met zulke reacties krijg je niets voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:22

Tamosh schreef:
Oke maar toch he als het om een 23 jarige gaat. Waarom haalt die dan van die ondoordachte domme tienerstreken uit? Dit is iets voor een meisje van 12 en niet voor een volwassene van 23!
En dat van die politiepaarden in de warmoestraat: Daar staat altijd begeleiding bij! Die foto is namelijk genomen door een politie agent! En dat is niet gezegt bij die foto!


Klopt, dat kan ook niet anders he Lachen. Door dit verhaal moest ik ineens aan die foto denken. Eigenlijk ook omdat sommige mensen hun paard aan de meest onveilige objecten vastbinden. Zo heb ik eens een hele mooie en goede pony door het prikkeldraad zien gaan met de aanhanger waar zijn eigenaresse hem aan vastgebonden had. Het resultaat van dit 'ongelukje' was bepaald niet fraai, als ik terugdenk krijg ik nog kippenvel.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:27

Wat dacht je van vastbinden aan een deur!! Heb je wel eens gezien, of kan je je voorstellen, hoe het eruit ziet, een paard aan de kletter met een deur aan zijn touw!!! Moet er niet aan denken, maar helaas het gebeurt wel eens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:29

De versie van de deur ken ik helaas ook.
Paard kende de versie na een x tijd paniek, niet meer Verdrietig

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:30

Hoeveel mensen binden hun paard wel niet vast aan de trailer. Durf ik ook niet. Een paar jaar geleden gezien hoe een paard de trailer omtrok toen hij ging hangen. Overal kleven risoco's aan en als je een beetje rekening houdt met het karakter van je paard dan kun je risico's redelijk beperken.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:18

Is er nog plaats voor mijn reacties na 4 pagina's gedebateer? wat een gezever om niks zeg. Als het vandaag de dag al niet meer mogelijk is om je pony ergens vast te binden in een dorp....??? ik zie dat de vergelijking hond ook al was gemaakt. Anticiperen op ongelukken of wat dan ook kun je nooit voor 100%, ook rijdende niet. Ik zie het verschil niet.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:23

Helaas leven we in een maatschappij waar dit idd niet zo maar meer kan.
Net zo min als in het donker alleen over straat.
of de deuren van je auto en huis niet meer op slot doen
Vroeger deed niemand dat en er werd nooit in gebroken.

En juist omdat er erg veel mensen en verkeer op straat is kun je zulke actie niet maken.
En een hond zou ik ook nergens onbeheert achterlaten.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:33

Dit meen je niet? Whahahahaha....jeetje meid, toen ik jong(er) was reed ik elke week met mn verzorg paard door de mcdrive heen, en hoevaak wij wel niet in t winkelcentrum een ijsje zijn gaan halen....

Haha!

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-02 17:59

Jee wat is idereen hier ineens braaf met regeltjes. Maar goed, ik heb gedaan wat ik deed omdat ik vond dat het kon. Ik vertrouw mijn pony voor 200%. En ok, elk beest kan schrikken, maar ik zou niet weten waarvan hij moet schrikken. Hij vindt niets eng. Vorig jaar zijn we een rit door Amsterdam Centrum gaan maken, we zijn al een paar keer met de pont over de Amstel geweest. Ik heb hem vanaf dat ie een jaarling was en hij is nog nooit geschrokken. En, net als mijn hond, blijft ie staan waar ik hem neerzet. Gewoon een kwestie van opvoeden.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:04

Oke, jou pony is dan heel rustig dus ik vind het wel een grappige actie! *LOL* *LOL*

Zelf zou ik het niet doen. Maar je vraagt wel om een boete als je de politie een grote bek geeft.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:02

Ik vind eigenlijk dat het best wel stom is. Wie bind ze paardje nou vast op een parkeerplaats om vervolgens boodschappen te doen Verward

en een beetje lastig om al je boodschappen mee te nemen of heb je fiets ik bedoel paardtassen Haha!

Tsjaa een beetje dom dat je een grote bek geeft want tsjaa dan heb je een dubbele boete Haha!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:13

ik weet niet meer wie dat zij, dat over dat paard met een slot in die film....
ik had hem ook gezien in robin hood echt komischik lag echt op de grong van het lachen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:37

En wat dacht je als je paard gaat hangen in zijn halster en wat voor een taferelen je dan krijgt. Bijzonder dom dus. Nog dommer vind ik dat je dat achteraf niet eens kan inzien.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:15

Ligt lekker gevoelig ditte, leuk, interessant....
Maar de vergelijking hond - paard (van effe terug) begrijp ik niet hoor!!! Jonge jonge..
Laatst bijgewerkt door Branca op 22-10-02 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:18

Persoonlijk zou ik mijn paard ook nooit onbewaakt in een dorp oid achterlaten.
Ok, wij gaan ook wel eens langs de supermarkt of de snackbar met de paarden, maar dan is er wel altijd iemand die bij de paarden blijft.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:43

Ik zou mijn paard nooit alleen onbeheerd achter laten, alleen al om al die risico's.
Wat betreft je paard maar ook om de rest, de andere weggebruikers, kinderen, dieren etc etc.

Ik durf mijn paard opzich al helemaal niet vast te zetten, en dan zeker al niet zonder toezicht van mij om in te grijpen op het moment dat nodig is.
Toen ik op die pension stalling stond, durfde ik haar al niet eens meer goed alleen in de wei te laten, er liepen altijd vreemde mensen rond, sommige met en sommige zonder paardenverstand.
Daarbij is er in mijn omgeving een dierenbeul actief (geweest) die tot nu toe niet opgepakt is, vond en vind ik geen prettige gedachte.
Als er niemand thuis is, gaat mijn paard ook weer op stal.

Ook bind ik mijn hond niet vast buiten een winkel, laat hem ook niet alleen in de auto.
Gewoon veels te bang dat er wat gebeurt.

Onze vorige hond is van onze erf af gestolen, zag er misschien wel leuk uit, maar het was geen leuke hond.
En mijn paard heeft een hek gemold, die zat heel stevig vast (was ook niet bedoeld als het gedeelte wat je los en vast kon doen) en stond ze heel vaak aan.
Ineens laat het ene gedeelte van het hek los, gelukkig aan de linkerkant waar ik ook stond, want het paard loopt achteruit van schrik en raakt daardoor nog meer in paniek, want een gedeelte van het hek komt dus mee.
Ik kon die tegenhouden doordat ik aan de goede kant stond, anders had er waarschijnlijk een dokter bij mij moeten komen en een dierenarts bij haar.
Meteen mijn moeder erbij geroepen die het hek overnam zodat ik mijn paard los kon maken, want zodra ik een stap richting haar deed, kwam het hek dichter bij.
Het hek kon ik niet loslaten, maar het paard raakte ook steeds meer in paniek.
En dit gebeurde dus in enkele seconden, stel je voor dat ik er niet bij was geweest (en als er niemand anders in de buurt was geweest, je moet naar je paard, maar dat kan niet, want je moet het hek vast houden en zo gaat het rondje weer rond).

Daarom houd ik dus ook niet zo van vast zetten en al helemaal niet als je er niet bij bent.

Ze kunnen een paard pesten, losmaken of stelen, net als met een hond.

Als je het dan niet om je paard doet, doe het dan voor de anderen.
Doe je het niet voor de anderen, doe het dan voor je paard.

Waarschijnlijk woon ik in een nog veel rustigere en afgelegen gebied dan jou, maar onze hond is dus wel gewoon van onze erf af gestolen, ik doe het dus echt niet hoor om alle bovengenoemde redenen.

Lijkt mij btw wel cool, maar ik zal het niet doen, hoe vertrouwd mij dat paard ook is (en juist daarom niet), daar ben ik niet zo zeker van de anderen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 07:50

Prima schreef:
En wat dacht je als je paard gaat hangen in zijn halster en wat voor een taferelen je dan krijgt.


Maar daar hoeven ze niet voor op een parkeerplaats te staan, dat kunnen ze ook op stal. Als ik aan het mesten ben sta ik ook niet naast mijn paard, kan die ook gaan hangen. Ze staat buiten mijn zicht.

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:19

Ik zie bij sommige mensen opeens een verschuiving komen. Eerst was Melanie dom en onverantwoordelijk en nu ligt het aan de maatschappij. Beetje vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:32

Melanie5 schreef:
Ik vertrouw mijn pony voor 200%. En ok, elk beest kan schrikken, maar ik zou niet weten waarvan hij moet schrikken. Hij vindt niets eng. En, net als mijn hond, blijft ie staan waar ik hem neerzet. Gewoon een kwestie van opvoeden.


Jeetje... sorry maar ik vind het wel heel erg dom. Frusty "Ik vertrouw mijn pony voor 200%" wat heeft dat er mee te maken, wat iemand even je pony losmaakt en hem meeneemt ?? Eer dat jij buiten bent is jou pony al uit het zicht hoor..
Ik zie dat je in Amsterdam woont, dat is nu ook niet echt 1 van de veiligste steden ?? Ik woon in Rotterdam in een tamelijk nette buurt, maar ik zou er 1000% niet over denken om mijn paard aan een paal vast te zetten en even boodschappen te doen. Dan spoor je toch niet ?? We leven niet meer in 1900 hoor, dat je toe met je paard even naar het dorp gaat om boodschappen te doen, en van die palen hebt waar al 100 anderen paarden aan vast staan ?!
Over die boetes.. groot gelijk, ik vind het onverantwoorlijk gedrag en dan durf je ook nog een grote mond te geven ook. Als je paard mee genomen was of ergens van geschrokken was had je wel anders gereageerd. Huilen
Jammer dat er mensen zijn die zo met hun paard omgaan...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:48

hahahaha vond ik wel een goeie actie: weet je moeder wel dat jij hier staat? hahaha maar zoals je al gemerkt hebben konden zij er niet om lachen. Een boete zou ik idd gaan aanvechten, hij stond toch netjes op een parkeerplaats??? (ok niet de eerste de beste plek die ik me zou bedenken, maar goed) Waarom zou je een pony die vastgebonden staat niet in een dorp kunnen zetten??? Dat gat waar mijn pony's staan is zo rustig dat het met gemak kan. Die laat ik ook rustig los in de tuin lopen als ik even iets moet pakken. Ze kunnen, als ze willen, de vijver omploegen, de tuin uitlopen, de tuin omploegen enz. als ik even voor langere tijd binnen ben zet ik ze vast aan de boom die er middenin staat (ken er wel tegen *LOL* ). Maarre jij had in iedergeval bescherming tegen diefstal!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Googlebot, siloux, SusanH en 42 bezoekers