als het zo doorgaat....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

als het zo doorgaat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 17:55

dan nok ik ermee en verkoop ik mijn paard en ga op kamers....
tis niet te pruimen bij mij thuis... net ook alweeer ruzie.. me moeder is nog niet binnen of het begint al en ik kan niets normaal zeggen..
sorry niet echt een paardenpraatje maar ik moest het er ff uit gooien...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:05

Tja ff afreageren he Knipoog Jee wat rot zeg, dat is leuk thuis komen , je moet maar zo denken morgen is het weer heel anders joh!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:49

wat rot zeg, ja ik heb er de laatste tijd ook erg veel last van bah

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 19:04

nee avantilover dit is morgen niet weer heel anders... dit gaat nu al een jaar zo dag in dag uit en ik wordt er schijtziek van.......
mara omdat ik baily niiet weg wil doen blijf ik maar alles wegstoppen ....
en dan zegt de dokter dat ik overspannen ben en dan heeft zij geen idee waarvan ik nou overspannen moet zijn!!! grrrrr af en toe.. nou jah..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:10

He bah als een heel jaar ja dan word je er idd scheiziek van zeg Boos! Nou hopelijk komt en goed of kan je zelf je paardje onderhouden.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:25

Ook de minderleuke dingen mogen op bokt hoor!!
Reageer je maar ff lekker af
(en bedenk ernaa hoeveel je van je paardje houdt, die mag toch niet weg?? Lovers )

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:08

heeeej meid. gewoon lief blijven lachen.
volgende week mag je weer lekker je gedachtes verzetten op school. en anders moet je er maar voor zorgen dat je weinig thuis bent zodat ej er midner last van hebt. *knuf*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:13

Nog zo 1 en het is zeker altijd jouw schuld he? Schijnheilig Gaat hier net zo Boos!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:53

En je hebt zeker ook altijd een antwoord terug? En het is geen hotel bij jullie thuis zeker?

grr

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 21:56

grinnik ik en lief lachen marjolein???? volgens mij weet jij al wel beter ....hahahahaha
nu jah ik kan eigenlijk niet wachten totdat school begint.... want dan zit ik lekker op school met vrienden en heb ik lol ....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:16

Ik ken dat ook van vroeger en nu begint het met mijn oudste dochter van 9 jaar.......

Ik heb zelf vroeger opgeschreven wat er nu gebeurd was/is (en gaf dan altijd mijn ouders de schuld) en na het nalezen begon ik het toch anders te zien.....we waren het met z'n allen...
een cirkel: mij ouders verwachten dat ik chagie zou zijn en ik verwachte dat zij boos zouden doen (even netjes uitgedrukt)
En eerlijk gezegd lag het echt 9 van de 10 keer aan mij......ok leek het niet zo op dat moment

Nu met mijn dochter hanteren we beide dit systeem, en het wordt beter (nee ben geen perfecte moeder, kan echt giga kwaad worden). Zij schrijft op wat er gebeurd is en leest dit na en ik doe hetzelfde, dag later praten we erover aan de hand van wat we hebben opgeschreven, en ik ben dan wel zo groot om toe te geven dat ik niet reeel was, maar zij dus ook.
Mischien een tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:26

Idd wat hierboven ook al genoemd werd, zo weinig mogelijk thuis zijn. Na schooltijd met een vriend/-in mee om huiswerk te maken, liefst daar nog blijven eten ook, daarna naar je paardje, thuiskomen en even wat met je ouders drinken voor de lieve vrede en daarna lekker douchen en naar je kamer.... Beste manier om oorlog te voorkomen.....

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 13:30

ik snap wat je bedoelt alane en ik weet ook heus wel dat het niet alleen aan mijn ouders zal liggen daar ben ik wel zo eerljik over.. maar mijn moeder werkt als conductrice op de trein en zoals de meesten wel weten is daar nogal wat agressie.... met als gevolg dat ze heel vaak wat meemaakt. en omdat ik dan als enige thuis ben en zij dus ook thuis komt krijg ik het allemaal op me af.... daar wordt ik ook niet vrolijker van.....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:49

Koop voor je moeder een boksbal zodat ze zich daar op af kan reageren, is therapeutisch verantwoord Knipoog

Wel ben ik voor een oplossing ipv te vermijden, je jeugd is al kort genoeg, geniet van dat laatste tijdje dat je nog thuiswoont.
Ik was met 15 het huis uit wegens spanningen, en ja ik heb heel wat gemist en heb dat ook iedere dag betreurt, had het zelf liever heel anders gezien.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:56

er al aan gedacht om alleen maar te luisteren en te laten uitrazen.....
Geen commentaar terug te geven..

Mijn (v)echtgenoot werkt bij de sociale dienst en komt ook niet altijd even vrolijk thuis, laat hem razen en als hij uitgeraast is voelt hij zich een stuk beter en kan ik een normaal gesprek met hem voeren....

Maar ik zou, als ik jou was, niet thuis wegblijven......... Wordt het er ook niet beter van.
Ik zou proberen er over te praten (niet als je moeder net thuis is of een zware dag gehad heeft) bijv als ze een dag niet gewerkt heeft.

Wat je ook zou kunnen proberen (als praten geen zin heeft): beginnen met een dagboek en daar alles inschrijven en deze aan je moeder laten lezen........

Gestrest in huis komen is geen excuus om rot te doen tegen je omgeving maar wellicht wel de reden.
Probeer te voorkomen dat ze reden heeft om tegen je uit te vallen: Zorg dat je huishoudelijke taken klaar zijn, ruim je rommel op enz. Dus zorg ervoor dat ze geen reden heeft om uit te vallen tegen jou...., zal niet 1,2,3 gebeuren maar heb zelf ook geduld...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:56

Is het een optie om je moeder te laten vertellen wat ze allemaal mee maakt op een dag? het is normaal om als mens je ei kwijt te willen, en dat gebeurt meestal op iemand die je heel na staat. Kun je niet eens informeren wat ze mee heeft gemaakt en of alles normaal verlopen is? krijg je toch al een andre toonzetting.
Ik ken het overigens wel hoor.....

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:11

Sizzy schreef:
En je hebt zeker ook altijd een antwoord terug? En het is geen hotel bij jullie thuis zeker?

grr


Hey die's ook bekend Lachen Frusty Ik kom alleen thuis om te eten, slapen en internetten en gelijk heeft ze Lachen We hebben toch altijd ruzie, dus m'n best doen om thuis te zijn zit er voor mij niet bij Haha! Ik heb het ook echt gewoon erg druk:

(Er moet overal wel nog 3 kwartier reizen bijgerekent worden, voor zowel heen als terugreis Haha!)

Maandag: 8.40 - 16.50 school, daarna rust... Tong uitsteken m'n moeder werkt de hele dag
Dinsdag: 8.10 - 13.30 school, 17.00 - 20.15 werken en m'n moeder werkt de hele dag
Woensdag: 12.35 - 16.30 school, daarna naar de paarden tot gem. 20.30
Donderdag: 8.10 - 15.00 school, 17.00 - 20.15 werken en ook hier werkt m'n moeder de hele dag
Vrijdag: 10.10 - 15.00 school, daarna naar de paarden tot gem. 20.30
Zaterdag: 8.00 - 17.00 werken, 19.00 kranten brengen
Zondag: 's Middags naar de paarden Lachen

We zien elkaar (gelukkig) dus bijna niet Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 17:28

ze wil mij niet vertellen wat er is gebeurt desiree!!!!
ze komt binnen en tis gelijk schreeuwen.
ik wil niet graag wegrennen en praten heb ik al meerdere malen geprobeert en dat wil ook al niet....
tis gewoon pokkezooi en ik ben het ff zat....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:53

Tja,....
Je kunt je ei natuurlijk altijd hier kwijt........helpt ook.
Hoewel wij natuurlijk niet te maken hebben met je moeder...

Denk goed na voor je iets doet waar je later spijt van krijgt.

Ik had vroeger ook veel ruzie thuis, en heb er ook over gedacht om het huis uit gaan ben blij dat ik dat niet om die reden gedaan heb (door het schrijven en naderhand praten werd onze relatie we beter), Ik woon nu inmiddels 11 jaar niet meer thuis en ben samen gaan wonen toen mijn relatie met mijn moeder een stuk beter was geworden. Mijn moeder is dit jaar in juni overleden en ik ben blij dat ik niet uit huis ben gegaan toen met ruzie............

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:37

Ik heb nu net weer ruzie gehad, ik wordt er gewoon schijtziek van Huilen Over 'n jaartje ben ik 18 en ik denk er serieus over om meteen 't huis uit te gaan, maar dan moet m'n portemonnee 't wel toelaten.
Ze loopt gewoon de hele tijd te zeiken dat ik te weinig voor haar doe en dat ik altijd ruzie maak, ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben kom ik amper beneden, wel vreemd dat ik dan die korte momenten weer opeens ruzie heb en 't altijd aan mij ligt. Zie je 't al voor je? Ik kom voor de gein scheldend op m'n moeder de kamer binnen Verward
Ze hadden me gewoon weg moeten laten spuiten en moeten wachten op 'n jongetje, want mijn 2 broertjes die luisteren tenminste Verward En m'n vader lijkt ook wel meer weg van m'n broertjes dan van mij Scheve mond Ik krijg genoeg spullen hoor, maar de rest...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 00:13

het wel bekende " ik ben de oudste" probleem......
Dat heeft mijn oudste ook, eh Pascal (= de jongste) mag meer dan wij.... ik (= de oudste) heb het altijd gedaan......
Jullie (wij ouders) hebben een hekel aan mij......
enz. enz. enz.
Jij verwacht en je krijgt..... je zaait en je oogst.....
Hoe moeten je ouders je wat zeggen als je nooit thuis bent, an als je dan al thuis bent op je kamer gaat zitten.....
Er als eens aan gedacht ipv tegen werken om mee te werken.... dus je taken en verplichtingen na te komen... je fiets niet midden in het pad te parkeren, en je was op de daarvoorbestemde plaats te deponeren, je kamer op te ruimen etc...
ipv uit protest je fiets midden op de oprit te zetten, je wasgoed op je kamer te laten slingeren alsof het kerst is, en proberen te vermijden dat je slaapkamer minder weg heeft van een vuilinisbeld, de vaatwasser in te pakken na het eten/af te wassen ipv te wachten tot je commentaar krijgt, niet voor de zoveelste keer met je stalschoenen het huis binnen te marcheren en bij het achterlaten van je voetstappen onschuldig achterom kijken van heb ik dat gedaan......
Ouders zijn er echt niet om je het leven zuur te maken, de gehele dag rond lopen te schelden op jou enz.. het voelt wel zo, maar dat is het niet......

Lang leve de hormonen en de wijsheid om terug te blikken in de tijd dat ik nog kind was....