Rotdag...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 22:53

Soms heb je dat wel eens he, dat je zo'n dag hebt dat er allemaal kleine dingetjes mis gaan en dat je je overal aan ergert. Zo'n dag had ik dus vandaag. Ik kwam al veel te laat op mijn werk, baas chagrijnig, ik chagrijnig. Knallende koppijn, die ik de hele dag heb gehouden. Na het werk had ik afgesproken met een vriendin in het stadje. Vanaf mijn werk naar het stadje is 15 km rijden en de hele weg reden er mensen voor me die niet wisten dat het gaspedaal rechts zat. Ik zat me dus de hele weg gek te ergeren. Toen we klaar waren in het stadje snel naar de paarden gegaan. Ik heb eerst Jur gelongeerd. Ze was niet vooruit te branden en ging in zo'n sukkeldrafje lopen. Totaal niet luisteren dus. Maar opeens wel schrikken en bokken en heel hard kunnen. Hoezo ze neemt me in de zeik! Maar goed, toen dat klaar was snel naar huis geraced, het was 7 uur. Even email gecheckt en omgekleed om te gaan rijden. Om half 8 weer terug. oliebol, de wortels waren op. En zonder wortels kan ik niet aankomen! Dus snel even naar de Deen, wortels halen, de Viva en snoep. Om 8 uur was ik weer op stal. Jur eerst los gelaten in de longeerbak. Eerst even de box uitgemest. Wat paarden van een vriendin gevoerd. Toen Frulana opgezadeld. Ze was heel erg stijf, wilde totaal niet zakken en kropte zich helemaal op. In de galop kon ik er nauwelijks op zitten. Weer een bron van ergernis dus. Half tien was ik klaar, afgezadeld, box rechtgetrokken en haar weg gezet. Jur uit het bakje gehaald en nadat ze nog even lelijk had gedaan tegen Razinda naar de box. Toen poetsen want ze zat onder het zand. Boos dat ze werd, ze probeerde me een keer te trappen en ik werd zo boos dat ik haar een trap terug gaf tegen haar kont. Ze stond de hele tijd om zich heen te trappen en te bijten. En aanwijzen als ze ergens jeuk had dat ik daar moest krabben, maar opeens had ze daar dan geen jeuk meer en kon ik een trap of een beet krijgen! Ik was klaar en zette haar terug. Maar ze staat sinds vorige winter in een andere box met 2 ruinen naast haar die haar de hele tijd staan te treiteren door hun koppen hun haar box te stoppen. Dus ik liet haar de box in lopen terwijl een van die etters haar wilde bijten dus ze haalt uit en ik stond er achter. Dat was dus bijna raak. Ik heb haar uitgescholden en van schrik stond ze in een hoekje. Heb haar de box uitgehaald en ze was zo geschrokken dat ze aan een lang touw keuring stond te wachten tot ik wat deed. Even tot tien tellen en weer de box in, dit keer erg braaf. Heb ook nog even die buurman uitgescholden toen hij weer zijn kop in haar box stak. Ze trapt haar benen helemaal kapot tegen die wand door die 2 paarden, ik word er gek van. Ook ijzers raakt ze steeds kwijt daardoor. Razinda haar box nog even snel rechttrekken en haar een knuffel en een stukje wortel gegeven. De andere 2 wat muesli gegeven en na veel gehaast was het 5 over 10 (we mogen doordeweeks tot 10 uur op stal komen). Toen ik de lichten uit deed viel er een vette ijskoude regendruppel van het dak precies in mijn nek en ik voelde hem zo over mijn rug glijden...brrrr! Paardjes gedag gezegd en naar huis gegaan. Heb ook nog steeds niet gegeten, maar ik heb nu geen zin meer om te eten. Zucht....bah wat een rotdag en ik heb nu ook spijt dat ik zo tekeer ben gegaan. Nou ja morgen maar weer goed maken.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 12:12

hihi moest er stiekum een beetje om lachen. Ik ken het wel hoor. Ineens maak je je druk om vanalles en nog wat.

Paard reageert daar ook weer op en alles lijkt tegen te ziten. Maar trek dan eens je schouders recht. lach er om en kijk omhoog. Zie hoe mooi de wereld is. Klinkt misschien een beetje dom maar pas snorde ik door de regen. Ik baalde er behoorlijk van. Maar ik haalde mijn schouders op. keek omhoog en zag dat we eigenlijk toch wel in een mooi kikkerlandje wonen. Dat de regen iets is waar we eigenlijk dankbaar voor moeten zouden zijn.

Tja het leven valt niet altijd mee. Maar we kunnen het ons zelf zoveel moeilijker en makkelijker maken.

wijs he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 12:17

Hai,

Dat heb ik nou ook altijd, dan ben ik sjaggie, en dan ga ik rijden, denk ik van yes als dat nou goed gaat is m'n dag weer goed, maar dan gaat het alleen maar slechter. komt denk ik omdat je dan sneller straft en minder beloont. Ik heb ook nog eens zo'n paard dat humeur perfect aanvoelt. Als je vrolijk bent wel handig, maar soms ook niet, tsja, ieder voordeel heb z'n nadeel he! Party!!
grtx, Rieja

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-01 12:21

Ja, achteraf moet ik er ook wel weer om lachen!

Het zijn ook van die stomme dingen en het is het helemaal niet waard om je daar dan zo over op te fokken, maar op dat moment denk ik dan echt...grrrrrr.

Tja, je hebt soms van die dagen... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 16:39

Hihi, heel bekend allemaal. Als ik zo'n dag heb ga ik niet rijden want dan word ik onredelijk boosop Mileen en daar is ze veel te lief voor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers