In de wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:34

Ik ging vandaag naar de manege voor mijn priveles, maar Jan (instructeur en eigenaar van de manege) had vandaag geen tijd, omdat zijn zoontje van de week jarig is en hij moest nog vanalles doen ofzo...lekker vaag dat wel, maar nu het goeie nieuws.

Omdat Bassie vrijdags altijd alleen met mij loopt (vrijdags zijn er geen 'gewone' lessen alleen de springles en daar doet Bassie bijna nooit in mee)
Mocht ik hem vandaag samen met nog een paar pony's naar het weiland brengen!!

Dat weiland stelt niet veel voor hoor, het is ongeveer een half voetbalveld groot met een paar boompjes erin. Wel is het een beetje een maanlandschap, maar er staat voldoende gras en er is een automatische drinkbak, dus gelukkig hoeven we niet met emmers te sjouwen!

Het enige nadeel verder is dat het minstens 20 minuten stappen van de manege vandaan is langs een vrij drukke weg. Dat is dus ook een van de redenen dat de pony's niet vaak daar staan. Het is altijd een hele onderneming om de pony's heen en weer terug te brengen.

Maar nu staat Bassie lekker te genieten van zijn vrije dag Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:36

Beter voor Bassie! Heeft 'ie ECHT vrij!
moet je 'm ook weer ophalen vanavond?

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:45

Nee dat doen ze morgenochtend vroeg voordat de lessen beginnen.

Vanavond ga ik eindelijk weer eens kijken bij Shadow mijn verzorg welsh A!! Hij is in mei 4 geworden en voor de winter hadden ze al geoefend met de sleep ect...om hem voor de kar te zetten. Vandaag gaan ze weer opnieuw beginnen en ik mag helpen!!

Ik heb hem vanaf dat ie ongeveer 10 maanden was verzorgd tot ie 2 - 2,5 jaar was. Toen is ie verhuisd en kon ik er met het OV niet meer komen, maar ik had geen fiets...(heb een driewieler nodig op een "gewone" fiets kan ik niet fietsen) Pas geleden heb ik zelf een nieuwe gekocht die opvouwbaar is en dus ook bij ons de trap opkan (dat was nl een groot probleem je kan hem niet buiten laten staan, dan is ie plijten)

En nu kan ik er dus weer regelmatig komen!! Ben ik echt blij om, want het is toch zo'n leuke deugniet!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:45

Die Bassie heeft het maar getroffen met jou Ineke!

Knap en bewonderenswaardig dat je zelf zo blij bent dat hij een dagje in de wei mag, terwijl jij je verheugd had op een les. Klasse, zo'n instelling! Ze moesten je Bassie kado geven!

Groetjes Mieke

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:48

He dat is ook leuk ineke!
veel knuffelen Lovers
En gelukkig dat je weer een fiets hebt!
Ik weet dat in rotterdam dingen zo foetsie zijn Knipoog (heb 5 jr in rotterdam op school gezeten)
Veel plezier!

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-01 12:51

*bloos* Bloos Bedankt voor het compliment Mieke! Tja ik vind het gewoon zo ontzettend fijn voor Bassie dat ie ook eens een dagje kan genieten en lekker kan luieren in het weiland.

Voor ontzettend veel prive paarden is weidegang de gewoonste zaak van de wereld, voor manege paarden/pony's vaak niet dus ben ik altijd superblij voor ze als ze ook eens lekker kunnen genieten van het gras en sociaal contact met elkaar hebben in die wei.