Op duinrit!!!! UPDATE: Ik ben er geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Op duinrit!!!! UPDATE: Ik ben er geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 20:44

Jaaa, morgen is het zover! Dan ga ik met een hele groep van de manege (de heideruiter in Goirle) op duinrit!

Morgen ben ik om 8.30 uur op de manege waar ik de pony waar ik op ga rijden ga poetsen en om 9 uur gaan we ze allemaal in laden. Dan zijn we om 10 uur bij manege van Loon waar we opzadelen en gaan rijden. De eerste rit is van Half 11 tot half 1. Lekker rijden in de drunese duinen! Dan hebben we 1 uur pauze en dan van half 2 tot half 4 (als we niet verdwalen) weer een rit.

Ik heb er nog nooit aan meegedaan maar ik heb er echt keiveel zin in!

Ik zou eigenlijk op Tina mee doen, maar die is 2,5 week geleden opeens verkocht Verdrietig Nu had ik dus nog geen pony waar ik op zou kunnen rijden. Maar nu is er 2 weken geleden een pony gekomen. Een volbloed. Echt een mooi beestje hoor! En daar had ik vorige week op gereden binnen. Vandaag heb ik er buiten op gereden en het ging heel goed! Het is een best drukke pony maar ze had al vantevoren een uurtje gelopen. Nu mag ik er dus morgen op naar de duinen! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat, meestal zijn de pony's bij de duinen wat drukker, vreemde omgeven en zo'n open vlakte. Ik zie wel wat we ervan gaan maken maaar ik heb er super zin in!

Morgen zal ik ujitgebreid verslag doen!

Groetjes van Fleur!
Laatst bijgewerkt door Fleury op 30-09-02 09:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:20

Wat leuk! bij manege van loon is het erg leuk en de omgevining is erg mooi! je kunt er echt uren tijden! veel plezier morgen!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 21:58

Vandaag was het dus zover.

Om half 9 was ik op de manege en ging chalan poetsen. Die was heel braaf en werkte goed mee. Toen om 9 uur gingen we inladen. Chalan was blijkbaar de grootste pony (was ze eigenlijk niet) en moest als eerste in de veewagen. Na een 2e poging ging ze er goed in. Toen volgde de rest, sommige met wat tegen stribbelen en sommige zonder 1 spiert te verekken.

Om ongeveer half 10 vertrokken we vanaf de manege. Om 10 uur was alles goed en wel aangekomen bij manege van Loon. Daar was het een drukte van jewelste en we hadden een leeg grasvelt bij de buitenbak gevonden. Pony's opgezadeld en vertrokken. Chalan was echt heeeeeel erg nerveus! We hebben eerst een flink stuk gestapt en van alleen dat stappen (nou ja, meer combinatie van stap-draf) was ze al klets nat. En we waren niet eens bij het zware zand geweest!

Toen reden we lekker verder in draf en stap en het was echt keilekker!
Na ongeveer een uurtje hielden we halt en kregen we een ijsje. Naast ons (ik denk 3 meter ernaast) (we waren met een groep van 16 pony's) was een heuveltje waar mensen met hun mountain bike vanaf reden. En precies naast mij was er een klein stukje heel mul zand. Er kwam iemand van het heuvetje af en probeerde zo hard mogelijk door te trappen maar het lukt hem net niet. Heel onze groep moedigde hem eerst aan maar toen zeiden we zo oooooooooooh jammer, volgende keer beter. Toen was er 1 en die haalde het wel ! Wij helemaal juichen. (en er waren keiveel mensen gewoon op het terras er dicht bij enzo) en toen kwam er zo'n wat dikkere man op een fiets en die reed het heuveltje af en wilde zo hard mogelijk gaan verder trappen en opeen maakte zijn fiets een salto en hij er dus achteraan! Het zag er echt zo grappig uit. Wij allemaal keierg lachen. Best zielig eigenlijk maar ja het was echt grappig. En alle mensen keken naar hem (eigenlijk wel zielig)

Toen reden wij verder met ons ijsje. Heel handig (not) en vooral als je op ongeveer (waarschijnlijk) de drukste pony zit van de hele groep. Toen ging het heuvel op, heuvel af. Heuvel op en een heel grappige gallop. Ik voelde gewoon de spieren die chalan gebruikte. In een paar sprongen was hij boven. Toen gingen we nog in galop. Chalan ging hard maar was goed te houden. Heel braaf allemaal!

Toen waren we weer bij de rustplek. We bonden de pony's vast aan bomen en ginen zelf broodjes eten. Na een uur rusten gingen we weer verder. Chalan was weer een beetje opgedroogd van het zweet en had weer (te) veel energie gekregen. De rit was heel erg mooi, afwisselend zand en bossen. En echt heeeeeeerlijk nazomer weer!

Toen waren we weer op de duinen en gingen we draven maar opeens gingen we in galop en gingen er een paar in rengalop. (dat mocht) Mijn reactie snelheid was niet super maar zodra ik het door had spoorde ik chalan aan (wat eigenlijk niet echt nodig was) en daar gin hij hoor! Keihard, iedereen zowat voorbij. Van achter in de groep was ik binnen een paar seconde naar voren geracet. We gingen echt keihard maar het zat heerlijk. Toen kwamen er mensen in zicht en moesten we het gas terug nemen. Uiteindelijk waren er nog maar 2 pony's voor mij geeindigt.

We stapte weer terug en Chalan heeft nog wel zeker een half uur lopen snuiven van opwinding!

Om 4 uur kwamen we weer aan bij van Loon en gingen we weer huiswaarts. Daar aangekomen heb ik nog even de benen afgespoten en toen ben ik naar huis gegaan.

Het was echt een onvergetelijke rit en wat hebben volbloeden een energie zeg!

Groetjes van Fleur!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:59

Wat fijn dat je het zo leuk hebt gehad en zo te horen was chalan lekker voorwaarts.
maar ben je nou onder begeleiding met de mensen van Van Loon geweesst of met eigen mensen van je manege??

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 13:03

Ik ben onder begeleiding geweest van mensen van mij eigen manege, op onze pony's (manege en eigen) en door hun georganiseert.

En ja, chalan was echt heel voorwaarts, echt een dribbelkont, maar wel een hele lieve! Lovers

Ik heb trouwens net mijn foto's ingelevert en morgen ga ik ze ophalen. het is niet zeker of ze gelukt zijn maar als ze gelukt zijn plaats ik ze wel!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

maxi

Berichten: 23
Geregistreerd: 06-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 16:02

Gaaf een buiterit op de Loonse en Drunese Heide maken, ik ben 3x op Ponykamp geweest bij Manege Van Loon, was echt super...!! Tong uitsteken

Ga er binnenkort maar weer eens langs om een rit te maken samen met Chatelaine....

** I Love Me Haffie Maxi **


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Benzz, Cjuan, dazai, femkepien, Glenda, GrapeshotBot, hokke, mooney en 85 bezoekers