bokt snob paard aller tijden....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:56

Hmm.. moeten wij het ook zielig met een plekje onderaan doen.. Navy, totaal afstammingloos, nog minder getalenteerd in de Dressuursport dan de gemiddelde huis, tuin en keukenkat.. Een Thorowgood Endurancezadel, Harry´s Horse dekentjes, elke dag een ander dekje, maar de gebryuitke gaat niet meteen richting wasmachine, die mag drogen en wordt uitgeklopt, en weer klaar voor gebruik Haha!

Maar, ik doe het er graag mee hoor.. Een betere is er niet Lovers

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Re: bokt snob paard aller tijden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:50

Ik heb een super mooie merrie (Kojak x Goodwill x Landgraf x Ladykiller xx, waarvan de merriestam ook uit roodnoot komt. Met een super de luxe hoofdje......
Afbeelding

Mooi chique beestje met super aanleg voor springen (alleen ik niet Haha! )

Heeft ook een 4 mnd oud veulentje, die ook supermooi is (geen aftekeningen)

Voor mij (tja, smaken verschillen) ook een super mooie kleur, nu eindelijk weer super in haar vel en een onwijs positief karakter (heeft ze van mij, ja dat prettig gestoorde ook Haha! ). Wordt iedere dag uitgebreid gepoetst voor en na het rijden. En alle "slordige" haartjes worden optijd geschoren.

Zij afgelopen winterseizoen de geblokte eskadron deken met bijpassende zweetdeken ophad. En dit seizoen die zilver/grijs Anky deken van mij krijgt. Zij mag tenslotte net als het baasje (we moeten wel origineel blijven Tong uitsteken )maar 1 seizoen een deken op hebben en dan weer een nieuwe krijgen.

Zij iedere maand (en enkele keren om de 2 maanden) een nieuwe dekje krijgt met (als die er zijn) bijpassende bandages. (ja, als baasje nieuwe kleertjes koopt, krijgt paardje ook nieuwe spulletjes)

Zij elk kwartaal een nieuw hoofdstel krijgt, inmiddels ook al 4 zadels heeft gehad (ainsley, KN, ER Diamand en sinds vandaag de ER Luxor). Een super mooi leren halster heeft met een goud randje. En zo kan ik nog wel ff doorgaan met nieuwe spullen.

Verder overdag de hele dag in het land staat, en 's avonds nog een paar uur eruit komt omdat haar baasje met haar aan het rijden/longeren/wandelen/tutten etc. is.

Haar stal 2x uitgemest wordt (volpension) en baasje ruimt het vieze boel 's avonds ook nog op en geeft wat extra stro. Ze iedere avond nog extra kruidenmusli krijgt en nog extra kuilgras. En iedere avond wordt haar waterbak stro en stof vrij gemaakt en goed schoongemaakt.

Wat een verwend nest heb ik eigenlijk!! Het is maar goed dat het een paard is, als het me kind was geweest dan was ze echt wel verwaand geweest!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:19

De naam voluit zegt het al Neapolitano Batosta P, Poepie sjiek *LOL* Voor bekenden Napoleon en voor ingewijde "Nappie"

Hij heeft een kroontje op zijn bil met daaronder de Koninklijke letters NL en heeft de keizerlijke kleur Zilvergrijs, is er 1 van de 200 raszuivere exemplaren in ons koude kikkerland en 2500 raszuivere over de wereld, draagt 25% Piber-bloed (Piber= keizerlijke stallen van Oostenrijk) moet ik nog meer argumenten aandragen Verward Knipoog

"Deze Keizer" draagt de bordeaux rode dekencollectie van Eskadron (die hij overigens niet altijd even keizerlijk schoon weet te houden Frusty ) en tollereert een Stubben dressuurzadel op zijn rug, een hoofdstel uit de Stubben collectie laat nog even op zich wachten omdat het baasje daar hard voor moet sparen dus een Kieffer is tijdelijk een goede middenweg Knipoog

Deze heer van stand komt elke dag naar buiten, maakt vrijwel elke dag een heerlijke bosrit naast het landgoed van Hare Majesteit de koningin der Nederlanden (er is namelijk nog steeds geen stal vrij op Soestdijk, vandaar dat we "even" een stukje verderop staan..........)

Verder krijgt hij een aangepast voer zodat hij er gestroomlijnd blijft uitzien!

Tot slot: blijft het af en toe een half varken als hij weer eens heeft liggen rollen, kent hij geen tafel manieren, vindt hij het geweldig leuk om het vrouwtje in de zeik te nemen en af en toe heel hard weg te rennen in de wei als het vrouwtje hem komt halen.............maar ach dat mag een keizerlijk paard toch allemaal Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:12

* Als je je baasje iedere dag anderhalf uur en 150 km laat rijden omdat jij het zo naar je zin hebt, doe je het als paard ook niet verkeerd Knipoog

* Tja, voor de rest heeft hij maar 19 dekens, dus hij heeft tenminste wat keus.

* Florestan I als vader, dus halfbroer van Fidermark, Neostan, Freestyle en nog vele andere toppers.

* Scoort hij ook nog met Z2-dressuur zijn en küren rijden?

* Hij is tweetalig en verstaat Duits en Nederlands

* Hij is geimporteerd uit Duitsland, kan ook niet ieder paard van zichzelf zeggen

* Op de handelsstal waar hij vandaan komt heette hij 'de Professor' vanwege zijn arrogante en hautaine blik, dat lijkt me ook wel aardig wat punten waard.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:42

Muzefee is een Dageraad x Lector.
Ze krijgt elke dag een schone stal met vers stro.
Terwijl de stal uitgemest wordt, gaat ze een half uurtje in de stapmolen.
Tevens mag ze enkele uren per dag in de wei vertoeven, mits het weer het toelaat.
Haar oortjes zijn netjes uitgeschoren, haar neusje is ontdaan van onsierlijke haren en ook haar derde oor is geschoren.
Haar benen zijn uiteraard netjes opgeschoren.

Verder krijgt ze een BR-dressuurzadel op haar rug of een Forrestier-springzadel en ze heeft een Kieffer Silverline-hoofdstel.
De sjabrak past uiteraard bij de peesbeschermers en strijklappen en de kleding van de amazone zijn hier natuurlijk ook op aangepast.

Naar de wedstrijd gaat ze in de vrachtwagen met haar grijze zweetdekentje op haar rug.

Maar ja... ze heeft dekens van Pagony en die liggen haar ook nog supergoed...
Ze heeft trouwens wel bijna het hele jaar door een dekentje op. Tegen de vliegen, tegen de zon, tegen de regen en tegen de kou.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:00

Nou peet komt ook niet zo ver denk ik....
Is een fjord vader bjogard,verdere afstameling zou ik moeten kijken in haar papieren.

Rolt erg graag in de blubs staat graag in de wei.
Is wel helemaal netjes geknipt van neus tot oren en sokjes en baard.

Uitrusting:
Een jc dressuurzadel,een luxere versie als de standaard.
Een hoofdstel onbekend merk,wel een bonfire neusriem Haha!
Een kieffer zomerdeken
Een BR winterdeken
En dan een onbekende dikke winterdeken
en merkloze zweetdeken
Een leren halster van kieffer met zilver
een halster van eskadron
En heel veel dekjes merkloos ook een eskadron,een BR

Gaat altijd netjes met kapjes rijden,ook in de paddock.
Gaat nooit in de stapmolen,want houd heel dat ding tegen.
Krijgt elke dag een prutje met gesneden appeltjes,en middeltjes erover heen.

Pff nou volgens mij ben ik er wel

Sanderijn zn muts ben ik toch niet met mn ponypaard Bloos

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:29

Jamey zou qua karakter bij deze test op een goede 2e plaats komen.

Mevrouw wil haar eten wanneer zij het wil. Geef je het haar niet dan word je in je hoofd gebeten of word je t-shirt vastgehouden.Als je haar een klap verkoopt omdat je gebeten word is ze beledigd en "praat" de hele dag niet meer met je (d.w.z; ze neemt geen voer meer van je aan en je mag haar niet meer aanraken). Als ik haar aan het poetsen ben en ik schiet niet genoeg op dan krijg ik een duw. Als ze onder het rijden moet wordt trekt ze haar neusgaten op en gaat ze zich verzetten. Ze rolt NOOIT in plassen en vertikt het om door modder/water te gaan. Alleen als het SCHOON is gaat ze er doorheen Kusje Maar ze is vooral de allergrootste schat ter wereld. Alhoewel ze wel bescherming van me wil; als ze ergens bang voor is verstopt ze zich achter het baasje Tong uitsteken Oja, en in een vieze stal vertikt ze om te liggen

Qua spullen mag ze er ook wel wezen:
* wintec 2000
* één van de betere gelpads (merk vergeten)
* 1 winterdeken
* 1 chique wollen deken (grijs met goud omlijnt)
* 1 regendeken
* 1 staldeken
* Van elke borstel 2
* De duurste anti- vliegenshit omdat ze gek word als je met zo'n goedkope spuitfles aankomt zetten.
* De duurste wormenkuren.
* Mooie stal
* Vrij veel uit stal per dag

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:53

Tsssssssk Navy toch!! En je bent nog wel Boktpolitie!!! Schaam je!!


Haha!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, IASCrawler, Varekaj en 36 bezoekers