Manege Groot (Egmond a/d Hoef) ? ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ciara87

Manege Groot (Egmond a/d Hoef) ? ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 08:42

Wij willen binnenkort met een grote groep een buitenrit gaan maken bij
Manege Groot in Egmond a/d Hoef, heeft iemand ervaring met de buitenritten
bij deze manege? positieve en/of negatieve punten?

eventueel aanraders voor een andere manege zijn ook welkom. . .

huppelz

Re: Manege Groot (Egmond a/d Hoef) ? ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:32

Hoi hoi,

Nou ik weet een superadresje in Putten.
Het heet Stal van Bijnen.
Je kunt er buitenritten maken van 1 tot wel 3 uur lang (afhankelijk wat je zelf wilt)
Je kunt kiezen voor begeleiding en dat kost dan 2,50 per uur extra en anders krijg je een plattegrondje mee.
De prijzen zijn ook niet erg om van te schrikken. Even uit het hoofd: 10 euro per pony per uur en 12,50 p paard per uur ofzo.

We zijn er jaren terug eens naartoe gegaan om te kijken of het iets zou zijn. En zijn er nu al jaren vaste klant.
Maar welk paard je ook meekrijgt: ze deugen echt allemaal.

Ook met kleine kinderen kun je er terecht of als er iemand bij is die totaal niet rijden kan.
Zo krijg ik regelmatig 2 superbrave pony's mee waar mijn kinderen van 4 en 9 met gemak mee door t bos rijden (ja met halstertouw natuurlijk omdat deze lieve pony's anders toch liever gaan grazen mss hahahaha maar dat is dan ook t enige)

De rijpaarden zijn absoluut geen afgereden oude suffe beestjes hoor!! Maar gewoon superopgevoed en allemaal goed aan de hulpen.
Succes!

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:33

Ik vond het daar nit zo.. Heel veel stappen en draven, bijna geen galopje enzo.. Maar verder wel perfect georganiseerd!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:34

pff heb vaak zat paarden van groot langs zien gaan met ruiter in volle gallop over de weg...tjah laat ik dan ook niet praten over de ruiters die er toen opzaten..

ik ben niet te spreken over die manege maja ik rij er dan ook niet gelukkig:D rij ernaast bij manege de hoef

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:47

tot nu toe helemaal geen positieve ervaringen bij manege groot?

@huppelz klinkt goed ik ga eens even informeren

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:49

Ik vind manege de groot ook niet zo veel.

Ik raad je manege poelenburgh in Schoorl aan!

www.poelenburgh.nl

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:54

ik ken manege de groot wel, ben dr een paar keer geweest maar vind t daar helemaal nix,,
ze geven gewoon iedere ruiter een paard mee op buitenrit,,
ook zonder begeleiding,, de ervaring van de ruiter maakt daar niets uit, en de paarden staan der niet egt goed bij vind ik, alleen de pesionpaarden,,

ik hoop dat je een ander adresje vind , suc6;)

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:58

jemig klinkt niet erg positief allemaal. . . :S

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:35

Manege poelenburgh is wel goed. Ze kijken naar de rij ervaring, gaat altijd begleiding mee! En er zullen gepast pony`s en paarden mee gaan.
Ook zal je niet mee gaan, als je geen gepaste rij kleding hebt.

www.poelenburgh.nl

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:45

Hoi allemaal!
Ik zal iedereen even uit de droom helpen :
Er worden niet zomaar paarden mee gegeven aan mensen die niet bekend zijn op de manege, duin ritten zijn dus altijd onder begeleiding (mij Knipoog )
@buster4ever (nathalie), bij manege hoef gebeurt zeker nooooit wat, hoor je iemand van groot daar wel eens wat over zeggen hier op bokt? Blijf een beetje vriendelijk ja, we zijn buren en leer daar maar mee leven.
@ Sopper, als er alleen maar veel gestapt en gedraaft werd zal daar wel een reden voor zijn. Ik begeleid ook ritten en momenteel is het duin Ontzettend zwaar, ik vind het niet verantwoord om lange stukken te galoperen, ik wil graag dat de manege paarden nog langer mee gaan dan 1 dag.

Zo moest er even uit.

@ ts, we hebben veel verschillende paarden, voor elk wat wils eigenlijk, groot en klein, druk en rustig. Er gaat altijd een begeleider mee en we proberen het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden en de tempo van de rit goed aan te passen aan de ruiters (meestal is dat aan de minst goede ruiter dus).
Als je nog vragen hebt kan je me altijd pb'en, ik zal ze graag beantwoorden voor je!

oja je kan ook nog even op de site kijken, daar staan alle manege paarden op (www.manegegroot.nl)

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 13:18

gelukkig ook een positieve reactie, ik kon me bijna al niet voorstellen dat het allemaal zo "slecht" zou zijn.

@Germatje bedankt voor je reactie er is inmiddels al een datum besproken !!

Violaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:39

Ik hoop dat je er veel plezier hebt. De rit zelf was erg mooi/leuk. Maar ben niet al te enthousiast over hoe de paarden er daar bij staan. (Dan heeft die van mij echt een leven als een prinsesje). Ik vond de begeleiding ook goed, goed vragen wat wel/niet wilden etc. omdat we nogal hectisch van start gingen.

zarynxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 03:06

Ik ben van plan hier te gaan rijden. Eigenlijk was ik op zoek naar manege de Hoef maar toen kwam ik deze tegen onderweg. Ik vond het er zo gemoedelijk en gezellig! Ben ook bij de Hoef geweest en daar vond ik het er ook erg leuk uitzien, echter werd ik bij de Hoef net ietsje warmer ontvangen. Ik heb ook veel mensen gesproken die er rijden en het was allemaal positief. De paarden staan lekker lang buiten daar ben ik zelf erg fan van!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 06:28

Ciara87 schreef:
gelukkig ook een positieve reactie, ik kon me bijna al niet voorstellen dat het allemaal zo "slecht" zou zijn.

@Germatje bedankt voor je reactie er is inmiddels al een datum besproken !!

dat komt omdat ze er waarschijnlijk werkt ;)

mijn vriendin en haar dochter zijn recent nog geweest en waren er niet te spreken over :n
ze hebben wel leuke paarden maar sommige moeten ze gewoon geen zadel meer op leggen