Doseren?? Galoperen!! (+ sponser!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Doseren?? Galoperen!! (+ sponser!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 12:46

Hoi,

Na een tijd onactief te zijn geweest op Bokt, wegens een modemprobleem, ben ik dan weer eindelijk online..

Het gaat goed met Navy, sterker nog, geweldig. Nog nooit heb ik ´r zo enthousiast en vrolijk meegemaakt als nu. Ze zit super in d´r vel! Mooie glansje, mooi op gewicht, lekker bespierd ruggetje en kontje (die voorhand was er altijd al wel) en een topconditie. Helaas wil dat nog wel eens tot probleempjes leiden..

Zo kan ik eigenlijk niet voor een uurtje trainen het bos in. Zodra we ruiterpad onder ons hebben wil Navy gáán.. Dus zit ik eerst een gevecht te houden om ´rustig´ warm te kunnen stappen. Dan gaan we over in een draf, waar Navy BOKKEND (deed ze voorheen nooit) en schtend op reageert. Dan zitten we dus het eerste halfuur in een scheurende galop, over heuvels, zandverstuivingen en alles heen, niets krijgt ´r moe. Dan kan ik eindelijk terug nemen in een uitgestrekte draf afgewisseld met weer fijne galopuitbarstingen en telgangen. Zo gaat dat het hele uur door, tot we bijna thuis zijn en ik eraf spring om uit te stappen. Na 10 minuutjes is ze dan weer op adem en kurkdroog.. HELP! Mijn paard heeft een té goede conditie Haha! Morgen ga ik dus voor het eerst maar weer eens met een scherper bitje, dit kan namelijk niet zo doorgaan.. Ze heeft zoveel energie, maar echt doseren doet ze niet..

Maar, ze voelt zich er super onder, ze is echt veranderd sinds ik van stal veranderd ben. geweldig, heb echt de juiste keuze gemaakt!

Ging ik vorige week ook nog even langs de ruitershop, het werd tijd voor een waterdichte deken en een wormenspuit. Helaas was de deken die ik kocht net te klein, dus weer teruggebracht en ben nu nog op zoek.. Maar, de vrouw die er werkt, rijdt ook Endurance, en ik heb vaak hele gesprekken met ´r. Ook nu weer, en ik vertelde haar dat er erg veel vraag was naar mijn Endurance zadel. Zo kwam zij op het idee ons te gaan sponseren. Ze moest het nog overleggen met ´de baas´, maar toch leuk Haha! Ik dus ook weer helemaal happy..

Zo, even mijn nieuwtjes samengevat na een ruime week weg te zijn geweest..

Groetjes