stinkende tinkers.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 13:16

Vandaag mocht ik lekker weer met Renate mee.
Natuurlijk eerst de wei in om alle merrie's en veulen te bekijken.
Ik vind Debby een onwijs mooie en leuke tinker om te zien misschien heeft renaat er foto's van?
Er waren een paar veulens bij die er echt uitsprongen die ik echt erg leuk vond.
Nadat we alle merrie's hadden bekeken stond er 1 achterin de wei in een Hoekje dus renate zegt he wat doet Max daar? Dus ik zeg nou er staat een veulen naast:)
Bleek dat die nog maar net geboren was en dat ze het niet eens wisten daar op stal.
Alleen toen we dichterbij kwam waren mams en zoon gescheiden door de sloot en 2 draden het veulen stond bij de buren in de wei waarschijnlijk na de geboorte in de sloot gevallen en toen bij het prikkeldraad van de buren eruit gegaan er was ook een post afgebroken.
Het veulentje had hier en daar iniminiwondjes van het draad.
Renate had haar mobiel gelukkig bij zich dus belde de boer op die haalde de stroom eraf en hij heeft het veulen zo opgetild en over de sloot en het draad terug bij z'n mams getild.
het is zo'n grappig hengstveulen ikke is in love Lovers Lovers Lovers
gelukkig ging hij al snel drinken.
Daarna zijn we crosby gaat rijden en ikke mocht ook ff:))
hij zit heeeeeel makkelijk en is helemaal voor een hengst wel zo onwijs braaf!
Hij voelde ook heel vertrouwd dus ik heb ook een klein huppeltje met 'm gemaakt goed he???
Daarna nog de zwarte/schimmel wilde hengst van Renate mee gepoetst en de jonge konijntjes en de kuikentjes vertroeteld meeeeen het is daar nog steeds een echte kinderboerderij kan daar wel dagen rondhangen! natuurlijk een boel foto's gemaak en vanavond gaat natie mee naar mijn les kijken hoe ik afgebeuld word *LOL*

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 13:54

ow wat klinkt dat leuk. wil nu echt graaaaaaaag een keertje mee.
maarreh renate heeft toch nog wel de groetjes gedaan he?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 13:57

ja hebbe ik wel gedaan hoor marjo!!
ben het niet vergeten Lachen
enne je mag snel wel een keertje mee hoor!! ook lekker op crossebos rijden Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 14:57

Ben helemaal aan het glunderen bij dat mooie verhaal over het veulen... Zo gaaf als er weer eentje geboren wordt.
Als mijn volgende verzorgpaard een tinker is moet je mij maar tips geven Renate! En geef ze daar allemaal ook maar knuffels van mij, met name de merrie want die heeft het fantastisch gedaan!
Groetjes, Dorine.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 17:11

zal ik doen Dorine,
maar het zijn er wel een heleboel Lachen
ben dan de hele ochtend bezig met knuffelen.
maar dat vind ik niet erg want ze zijn allemaal zooooooooo leuk. Kwijl Kwijl Lovers Lovers