Paard verongelukt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Paard verongelukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 14:38

Mijn vriendin reed een paard van iemand. Die man had al een fries (Oege), die vaak met de "mijne" in het span liep. Hij heeft er vorig jaar in november eentje bijgekocht (Teake). Daar zocht hij een ruiter voor en zo kwam mijn vriendin daar terecht.

Ze heeft dat paardje dus beleerd en ging er altijd mee naar les over de weg. Dat ging echt heel goed. Hij was heel mak en er zat echt een supergoed karakter in. Nou was alleen het probleem dat ze heel ver moest rijden om naar les te kunnen. Wel 1 1/4 uur. De eigenaar had geen tijd om haar weg te brengen. We baalden daar wel van, maarja wat doe je eraan.

Drie weken geleden reed ze na de les naar huis ze had iemand bij zich op de fiets die avond. Ze snijden een stuk af door het park, omdat daar geen auto's komen. Ineens wordt het paard helemaal wild. Niet dat ie gewoon schrok, maar echt helemaal wild. Hij draaide de ogen er zeg maar bij weg. Hij ging er dus vandoor. Het grindpad was heel lang, maar aan het eind van het pad moet je naar links de weg op om naar het land te gaan. Dat heeft het paard geprobeerd, maar hij kom de bocht niet halen. Toen is ie dus min of meer rechtdoor gegaan door een sierhek heen. Hij is er met zijn achterbeen in blijven hangen.
Hij had dus een been gebroken.

Toen het gebeurde was ik net het andere paard van die man naar het land aan het brengen met de trailer. De mijne was ziek, dus had ik Oege meegenomen. Ik stond bij het land te wachten op mijn vriendin, zodat ze de fiets bij mij in de auto kon doen. Ineens komen de ouders van dat meisje wat mee was aangerend. Ze riepen dat er wat met Teake was gebeurd. Dus ik zet Oege snel in het land en ging met een hobbelende trailer er achter aan.
Toen ik aankwam zag ik Teake liggen. Mijn vriendin liep er redelijk ongedeerd rond. Toen het paard ging staan zag ik dat been bungelen. Hij is daar ingeslapen.

En wat er gebeurd is, waarom hij zo gek werd? We weten het echt niet. Misschien is hij gestoken ofzo, maarja het was wel 10:00 's avonds.

Mijn vriendin heeft echt vreselijk geluk gehad. Toen ze dat hek op zich af zag komen heeft ze zich met een salto voorover van het paard afgeduwd. Daardoor is ze er nog heel goed afgekomen.

We missen Teake heel erg. Het was een echte knuffel.


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 16:44

Wat rot zeg... Gelukkig dat je vriendin er nog zo vanaf is gekomen. Ze had ook raar terecht kunnen komen met zo'n vaart. Heel sneu voor de eigenaar ook... Sterkte

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 17:56

Getverdemme, daar wordt je idd niet blij van van zo'n verhaal.
Idd het waarom zo'n beetsje plotseling gek wordt? Misschien omdat ze nooit door het park ging?
Misschien idd gestoken, waarsch zul je het nooit te weten komen.
Sterkte voor iedereen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:40

Jek, dit is iets wat je niemand toe wenst. Wens je vriendin en de eigenaar maar veel sterkte!
Misschien een les voor de volgende x? Dat de eigenaar wel haar naar de les brengt??? Het is uiteindelijk ook in het voordeel van zijn paard denk ik!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 21:37

wat 'n verhaal zeg! Dat wens je niemand toe!
Sterkte voor iedereen!

:evaw:

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 09:20

Buitenzorg schreef:
Misschien een les voor de volgende x? Dat de eigenaar wel haar naar de les brengt??? Het is uiteindelijk ook in het voordeel van zijn paard denk ik!


Ja, zoiets hadden wij ook.
Hij heeft een stal bij huis met een uitloop erbij. Vanaf daar is het een half uur. Vinden wij goed te doen. Maar dat land is ver weg. Helaas vind hij dat hij het te druk heeft om het paard bij huis te halen voor de les.

Aan de andere kant. Het paard was echt vertrouwd langs de weg. Hij had die route al veel vaker gelopen. We denken dat ie gestoken moet zijn of zo. Anders weten we het ook niet Verward . Dus die eigenaar kan er niks aan doen.
Zoiets kan je in de bak ook overkomen. Als ie dan door/ over het hek gaat kun je ook een rare klap maken.

Daarom wil ik iedereen nog even op het hard drukken, hoe lief je paard ook is, ookal rij je alleen dressuur/western, kom je nooit de bak uit en durf je achterste voren op je paard te zitten, rij je al 28 jaar. DRAAG ALSJEBLIEFT EEN CAP. Het kan iedereen altijd overkomen en een hek of een boom geeft niet mee.

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:16

ooo, wat erg! Ik weet wat het is om een paard te verliezen... Verdrietig
Heel veel sterkte!!

Groetjes patricia

AmIgO


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, MairiMacBran, OmgiliBot, SemrushBot en 120 bezoekers