Met Cres naar Herman Wientjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Met Cres naar Herman Wientjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-02 05:15

Onze vereniging organiseert jaarlijks een trainingsplan bestaande uit een aantal lessen.
Ook dit jaar deed ik weer mee. Na 2 x met Fitz te hebben gereden, kon Fitz nu niet mee vanwege zijn blessure.
Omdat ik sinds kort ook op Crescendo van Eyes rijd, had ik aan hem gevraagd of ik Cres mee mocht nemen, en gelukkig mocht dat. (mijn dank is groot Knipoog )

Zaterdagavond hadden we Cres gewassen omdat ik verteld had dat ik met een schimmel zou komen en niet met een zwarte. Schijnheilig
Dekentje erop voor de nacht en geregeld (dachten we). Kom ik gisteren aan rijden op stal en ja hoor: Cres in de wei zonder deken en wederom een zwart paard Haha! .
Dat werd nog even snel wassen.

Ook was hij rechtsvoor zijn ijzer kwijtgeraakt zodat Eyes besloot voor hoefsmid te spelen om het linkervoorijzer er ook af te halen.
Dat kostte hem zijn schouder, omdat Cres het erg leuk vond om tegen zijn baas aan te leunen. }>

Cres was voor de 2e keer in zijn leven in een binnenbak en deze was wel erg spannend!! Hij vond alles eng, de tribune met mensen, de stoel en de barkruk in de bak en je zag dat hoofd echt zo gaan: 'wat is dit allemaal'?
Het kostte mij dan ook enorm veel moeite om hem aan het werk te houden.
Na korte tijd werd hij al een hele donkere schimmel Haha!. Ik moest weer een van Herman's gebruikelijke tips opvolgen: het zweepje op de kont zodat hij meer tot dragen komt van achter. Cres reageerde daar gelukkig goed op, hij wilde uiteraard wel erg hard!
En voordat Eyes het zegt: het valt niet mee om een paard bovenop zijn kont te raken met een te kort zweepje Schijnheilig

Ik heb weer het nodige opgestoken om thuis aan verder te werken.
Als het goed is kan Eyes nog wat beelden van de video leveren.

Volgende maand is de afsluitende kür op muziek van het trainingsplan. Ik hoop dan weer gewoon met Fitz mee te kunnen doen, hoewel een B-kür op Cres misschien ook wel leuk is. Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 07:27

toch wel leuk dat je met een ander paard kon, daar leer je toch ook een hoop van.
Rijd maartje 'm ook nog?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:47

Hee hartstikke leuk om eens een ander te rijden Fitz! Je leert er vaak weer een hele boel andere dingen mee die bij jou paard niet nodig zijn, maar je zou ze wel een keer kunnen gebruiken in een andere situatie WEL bij jou paard. (begrijpelijk?) Ik heb dat tenminste wel. Dingen die ik doe op een ander paard, kan ik soms n een totaal andere situatie weer gebruiken om een probleem bij Jurga op te lossen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:21

Gaaf Fitz! Wat vond Herman van Cres?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 13:24

Ik wil ook weer naar Herman...
Eerst maar weer eens zelf op mn paard kunnen rijden, en dan wil ik zeker weer naar hem toe...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:00

Met dat zweepje op zijn kont bedoel je daar mee dat je hem aantikt of gewoon daar houdt??

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:34

He, dat is inderdaad wel erg leuk. Ik wou dat wij zulke dingen bij de club hadden..... Maar ben je nu de enige die op Cres rijdt? Of rijdt Jura hem ook nog?

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:39

Leuk hoor! Maar waarom had je een kort zweepje mee? Je wist toch dat je niet naar een spring-clinic ging Haha! Tong uitsteken Jammer dat Cres niet erg mee wilde denken en vond dat ie in de modder moest gaan liggen }>

Wat moest je precies doen van Herman, behalve dan aantikken?

Wel een hele goede ervaring voor Cresje.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 11:40

Een B-kur Verward wat voor spannende oefeningen kan je daarin kwijt Haha!?????? Hihi wel een beetje tam als je Z kur gewend bent he.........

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 13:02

Lisette, met dat zweepje moest ik hem idd aantikken boven op zijn kont .

Pava, het bewuste zweepje was niet heel erg kort, maar wel als je hem bovenop zijn kont moet zien te raken Haha!. En omdat Cres toch een beetje huiverig voor de zweep is, gebruiken we een niet al te lange.

Uhm, Fab, het is de bedoeling dat iedere deelnemer een kür rijdt op zijn eigen niveau. Dus met Fitz is dat Z2 en Cres zou dat B worden Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:11

Herman is ook al een paar keer in Castricum geweest voor clinics.Ik vind het een heel goede instructeur.Hij begon daar zo rond een uur of twee en had dan al een werkdag achter de rug.Om elf uur was hij nog net zo gemotiveerd als toen hij begon.Ik vind dat ontzettend goed.De afgelopen twee jaar is hij niet meer in Castricum geweest en ga ik hem zelf maar eens proberen te strikken voor volgend jaar om clinics te komen geven in Heiloo

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:16

Fitzroy schreef:
Lisette, met dat zweepje moest ik hem idd aantikken boven op zijn kont .


Sorrie een beetje off-topic. Ik ben hier nl in geïnteresseerd. Wil je misschien uitleggen hoe het precies werkt anders per PB. Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:23

Lisette dat is vrij simpel hoor, je legt je zweep gewoon achter je en tik je hem aan bovenop t kruis. De bedoeling is om hiermee de achterhand te activeren en meer onder te brengen.
Tijd geleden een clinic gereden bij Herman en hij heeft een hele tijd bij ons op stal lesgegeven.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:47

Maar als je zijn achterhand wil activeren, dan kun je toch net zo goed zijn achterbeen aantikken, dus op de "normale" manier zeg maar? Verward

Ik heb gezien dat Herman deze herfst ook nog een aantal clinics geeft bij de NHRV. Wel interessant om daar eens een kijkje te gaan nemen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:47

Bedankt!!! Iemand heeft me wel ooit die tip gegeven maar nu weet ik precies wat er bedoeld wordt. Vanavond eens uit proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:11

Pava schreef:
Maar als je zijn achterhand wil activeren, dan kun je toch net zo goed zijn achterbeen aantikken, dus op de "normale" manier zeg maar? Verward


Dat is wel zo, maar dan bereik je eerder dat je paard het ene been wat je aantikt beter of sneller op gaat tillen, niks mis mee. Als je hem bovenop het kruis kietelt heeft je paard eerder de neiging om de achterhand wat te laten zakken, meer onder te brengen dus.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:28

Bovenop tikken maakt dat het paard het bekken kantelt en meer onder kan komen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AVdB96, Babe02, Dartel, Freekfuchs, Paardennamen, Pova, Rex_Rolfo, TurboDi, W1ckedWitch en 105 bezoekers