whaaa dolle pink in de wei

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

whaaa dolle pink in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 11:36

Nou vooruit isabelle, omdat jij het niet op bokt duft te zetten en ik het moets doen van je. Hihi nu sta je toch voor l*l Haha!

Nou dit is het verhaal dan.
Wij ik en isabelle de wei in om de paarden te halen. Eerst door de melk koeien weide. Ging best Haha, maar ik moets wel mee, want isabelle durfte niet alleen Haha!
Nou toen de pinken weide in en tevens de weide van Exel en sym. Lopen wij niets vermoeden langs die pinken. Staat er een ons aan te kijken nou je werd er bang van, dus ik zeg tegen isabelle van moet je die zien die kijkt echt boos. weet je wat ik zo eng vind aan ze is dat ik niet weet wat ze gaan doen straks komen ze je achter na gerend. Lips are sealed Nou was nog niet klaar of dat dier begind me toch een pottje te loeien en met z'n kop te zwaaien, dus ik zwaai me halster naar hem zo van blijf uit mijn buurt, maar toen herinnerde ik me in eens dat, dat best wel zo'n stierenvechters aktie was en ja hoor dat dier begind te rennen nou we wiusten niet hoe snel we onder het schrikdraard door moetsten rollen.
Ik vanuit de andere weide Exel roepen. Nou die komt niet maar wel komen sym en Marina, dus ik denk nou dan kan ik de wei wel in, want koeien hebben respecht voor paarden. Nou deze niet dus. Ik was zo'n 20 meter van het schrikdraad af en ik hoor isabelle schreeuwen en zie sym en marina weg rennen komt die doole koe op me af. Ik weer heel hard rennen naar het draadje en eronder door. Sigaar
Gelukkig kwam exel naar ons toe. Dus ik onder het draadje door en snel het halster om. Weer onder het draadje door terug en zo liepen we naar de uitgang. nou dat was erg funny Haha! , maar nou durf ik echt die wei niet meer in.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 11:38

Holy moses, ik ga dus ECHT niet de wei in bij koeien en zo he! Ik vertrouw ze niet. Ik weet dat ze wel eens ooit in zijn voor een geintje.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 11:52

haha ja ik vind het geen geintje, maar een probleem. hoe haal ik ze vanavond uit de wei?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 15:13

Pfoeh, vraag aan iemand anders of die je paard uit de wei haalt, hahahaha!

De hond is de betere mens

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 15:35

Vreselijk he.. ik ken een beetje het probleem..
Michelle staat bij kalfjes in de wei.. nou als die iets groter worden dan worden ze brutaal! Tenminste,meestal zijn het er maar 2 ,dat zijn dat de oudste/grootste.
Nou dan durf ik 9 van de 10 keer de wei niet in als ze in de buurt van michelle staan,want ze komen je dus echt achterna!

Paar jaar geleden was er wel een hele brutale bij,want die viel ook echt aan als je in z'n buurt kwam..zo heeft ie me een keer door het schrikdraad gedouwd,nou dat is geen pretje hoor.
Die is een paar weken later ook afgemaakt.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 16:18

Pinken willen vaak graag spelen. Ze beseffen niet dat ze zo groot en sterk zijn. Ik heb zelf ook koeien en die lopen bij mijn paarden in het land. Ik heb ze al vanaf kalf, dus ze zijn heel mak.
Neem vanavond gewoon een flinke tak of zweep mee. Worden ze echt vervelend, geef ze dan een mep op hun snuit, daar schrikken ze meestal wel van. En niet gaan rennen, want dat vinden helemaal een spelletje.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 17:59

Vroeger stond er ook een pink in het land van mijn paard, dat beest wilde ook steeds spelen met als gevolg dat ik heel handig werd in het onder het stroomdraadje doorrollen Knipoog

De koeien en pinken van mijn buurman zijn eigenlijk heel lief maar hij loopt ook regelmatig door zijn wei heen en die beesten zijn gewoon goed opgevoed. Niet dat ik ooit door zijn land heen wandel maar dat zou ik wel durven terwijl ik als de dood was voor die andere pink.

Misschien inderdaad maar een stok meenemen als hulpmiddel als je je paard gaat halen?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 10:29

ik weet niet of de boer dat leuk vind Verward maar worden ze dan niet aggersief.
mijn vriend is ze gisteren gaan halen en dat ging prima, maar ja hij kan niet altijd mee. vanavond staat isabelle er alleen voor en morgen sta ik er alleen voor.
ik ga gewoon wachte tot aranka er is kan ze me waarschuwen Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:47

Je moet gewoon rustig blijven. Over het algemeen kijken pinken wel uit, maar als je gaat rennen dan gaan ze ook rennen. Ze zijn niet boos, maar speels. Gewoon blijven lopen en je zweepje Vork meenemen voor een iets te brutale dame Koe . Van een tik op de neus worden ze niets minder. Ze moeten net als ieder ander dier leren wat wel en niet mag.
En als er een stier bij de pinken loopt moet je er dus nooit bij in gaan! Dat is echt levensgevaarlijk. Hoe rustig hij er ook uitziet.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 10:51

aha, maar wat als ie al dol op je afkomt? dan durf ik niet te wachten tot hij bij me is

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:07

Blijven staan en als het nodig is even een stapje opzij doen. En vergeet dat zweepje niet te gebruiken!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 11:14

hihi nou ik zal het in mijn hoofd houden en ik hoop dat mijn verstand het van mijn instinc wint hihi zal het je wel vertellen morgen haha.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:29

Haha, ik ben benieuwd. Maar als je vriend het kan, kan jij het ook! Rustig blijven werkt echt het best. En als het je te heet wordt onder de voeten moet je met je armen zwaaien , of op het dier aflopen. En als hij echt bijna over je heen loopt (maar dat zal echt niet zo snel gebeuren) dan doe je een stap opzij Haha! .

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:48

eveline_B schreef:
Blijven staan en als het nodig is even een stapje opzij doen. En vergeet dat zweepje niet te gebruiken!

Dit dus nooit doen, echt ze rammen zo tegen je aan en dat is geen pretje. Het beste is idd een zweep oid mee te nemen enne de boer vind dat echt niet erg hoor als je die pink een keer een ram geeft, doen zij ook en ik weet ook dat het nog wel eens erger gebeurt. In de tijd dat ik stage liep bij boeren heb ik een keer een meegemaakt die begon aan te vallen als zij een emmer zag. Ik heb er toen (met kerst nog wel) een gekneusde knie aan over gehouden en was echt benauwd voor dat beest. Het beste is om ze een ferme ram op hun neus te geven..... ik heb nog wel een andere manier, maar dat zeg ik niet omdat ik bang ben dat hier een aantal mij voor een dierenbeul gaan uitmaken. Sterkte de volgende keer!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:13

Annechien schreef:
Dit dus nooit doen, echt ze rammen zo tegen je aan en dat is geen pretje.


Nou, jouw ervaringen zijn toch anders dan de mijne. Maar daarom moet je op tijd een stap opzij doen. In ieder geval nooit gaan rennen! Met je armen zwaaien helpt en natuurlijk een flinke tik met de zweep geven.
Ik ben er wel vanuit gegaan dat die boer je niet het land in stuurt als er agressieve dieren tussen staan. Kijk naar hoe je vriend het doet, als het hem wel lukt.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:30

Ik vind die beesten wel lachen, sommige zelfs lief of cool, iig niet eng of what ever.
Goed, ik woon op een boerderij waar ze koeien hebben, incl kalveren en stieren.
Ben er vanaf jongs af aan mee opgegroeid.
De stieren komen niet in de wei, de rest allemaal wel.
Mijn paard staat in een schuur met kalveren, ik kom ze dus meer dan 1 keer per dag tegen.
Meestal zijn die beesten banger voor jou dan andersom.

Mijn hond durfde eerst niet eens in de schuur, nu gaat hij vrijwillig mee.
Toen van de zomer de kalveren buiten liepen, vond de hond het leuk om er achter aan te gaan.
Alleen wel als ik in de buurt was want anders kon hij niet schuilem als ze achter hem aankwamen, hij vond het fantastisch om het commanda 'jaag ze maar op' te horen, dan ging hij er achter aan en die beesten rende weg, tot op een gegeven moment een brutale kalf omdraaide en achter de hond aan ging.
Dan was de hond binnen no-time weer achter mij en moest ik ze weer een stuk wegjagen, waarna de hond er weer achter aan ging.
Tot dat een kalf dus weer omdraaide en dan begon het weer opnieuw en ga zo maar door.
De hond vond het fantastisch.

Jaag ze gewoon weg met een tak, zweep of halster en touw.
Ik heb het dus over koeien en kalveren (koeien zijn niet zo onder de indruk van onze hond al zou dat wel handig zijn als de hond mee gaat om de beesten op te halen, wel van mensen, niet van onze 'herders' hond (klein Engels Cocker Spanieltje)), niet over stieren!!!
En jij hebt het over pinken, ik neem dus aan dat je jonge koeien bedoelt die nog geen kalf hebben gehad?

Annechien, bedoel je soms een stroomapperaat?

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 12:58

heb je ff gepb't

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:22

phoenix4ever schreef:
hihi zal het je wel vertellen morgen haha.


En hoe is het gisteren gegaan. Wie liep harder jij Lips are sealed of de pinken Koe Koe Koe Koe Koe ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Celebi, KaasSouffle_, Mark0919, Sjafrane, Yavanna en 42 bezoekers