Voor iedereen met een bange ruin of hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 20:28

Mijn ruin is echt een schijtbak eerste klas, dominant in de wei, maar verder overal bang voor!! Kan niet met hem buitenrijden enz. Eens op vakantie geweest met hem naar Drente, eerste 2 dagen op het randje van het bos gestaan!! Erg veel bomen nl in zo'n bos *LOL*
Nu hoorde ik laatst een verhaal, dat in het wild een kudde maar 1 hengst heeft (wist ik natuurlijk al) en dat die hengst daardoor zichzelf moet beschermen. Een merrie minder is voor de kudde geen ramp, maar zonder hengst sterft de kudde uit (als ze niet een andere eenzame hengst tegenkomen) Het is in het wild dus juist heel goed als de hengst zichzelf eerst in veiligheid brengt, en de merries de enge dingen op laat knappen.
Kortom: ik heb geen schijtbak, maar een super intelligente dicht bij de natuur staande (nep)hengst. Is toch wel weer goed voor mijn ego.
Waarom hij dan ook bang is voor vogeltjes, ritselende blaadjes ed? Domme vraag, nooit van gigantische roofvogels gehoord, die een paard zo optillen, en waarom denk je dat die bladeren ritselen, juist omdat er een tijger uit de bosjes komt. Het leven kan zo simpel zijn. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 20:48

En hoe verklaar je dan mijn stressy merrietje Laura *LOL* ??

Misschien denkt ze wel...kan even niks bedenken. Misschien denkt ze wel dat er hier in drenthe tijgers in het wild lopen. Of beren, of spoken, of dat bloembakken bijten.....je wéét het niet...

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-01 21:33

Zie je wel, mijn paard vertrouwde drenthe ook al niet...
Kijk en als je als kuddedier geen hengst hebt die zich achter je verschuild, weet je ook niet of er wat engs is, dus zelf opletten geblazen dan. *LOL* *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 21:41

Mijn vorige pony (bij toeval een ruin)was zó bang voor liggende boomstammen in het bos...dan voel je je zo banketstaaf, ik moest gewoon altijd afstappen en voor hem uitlopen bij een liggend stammetje, anders durfde hij NIET!
Hoezo maf? Maar hier moest ik even aan denken toen ik jouw verhaal las over die bomen.

Maareh, kom je nog eens weer op vakantie hier in Drenthe? [oops, offtopic]

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 21:41

't is Drenthe he...
Jopie weet iig dat als je heel hard rent dat je sneller bij je eten bent, da's pas slim. En Voltrack heeft al door dat als hij katten voor laat gaan hij zelf iig niet doodgaat, want hij heeft maar 1 leven, zon kat wel 9!
Was echt grappig, in galop kwam er een kat voorbij geraasd, Voltrack in de boom en gauw weer verder want hoe sneller je thuis bent, heo eerder je eten hebt. Tsja, gedomesticeerde paarden moeten ook overleven...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 21:46

Drenthe? Wat is er mis met Drenthe? Patricia heeft er heel wat hoefafdrukken liggen. het Hoefijzer in Zwiggelte wordt zowat als een tweede thuis beschouwd. Diverse kennisen in Drenthe wonen, met paarden. Nooit dit soort problemen gehad. Nu ja Patricia is natuurlijk ook een merrie.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 22:49

Hey Jasmijn, dat lost voor mij ook een hoop raadsels op!!!

Fitz brengt altijd zichzelf eerst in veiligheid *LOL* *LOL* ! Nu begrijp ik het ook.

Maar ja, plakken hooi op de mesthoop en sproeiers in de hoek van de bak, ja, die zullen je wel aanvallen .... *LOL* *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 23:02

Tja, Orry is er ook zo een....geen enge dingen...dan wil meneer voorop lopen *LOL*
Maar zodra er ook maar iets raar is dan mag ik voorop, ertussen en er vooral eerst lanngs voordat hij durft...
Als ik ertussen loop dan loopt hij in travers naast me *LOL* soms in draf hahaha.
Wijken aan de hand komt nog niet zo vaak voor *LOL* Laatst schrok hij plots van een vuilniszak op een hoop klei, de wind begon er inene op te blazen...
Hij wist niet hoe snel hij zich achter mij moest scharen....maar hij is wel stoer, ik klim dat heuveltje op en grijp die zak...kijk achterom;
Staat mijn paard met voorbenen wijd op heuveltje achter me, super alert *LOL*
Ik verwachte hem daar niet, hij schrok omdat ik de vuilniszak uit de klei trok....ik bijna vliegen van heuveltje *LOL*
Maar na geruststellend "Hooooooo" te zeggen stond hij stil, ik laten ruiken aan vuilniszak en meegenomen, op stal weg gegooit. Zelf schrik ik niet echt, het meest schrik ik nog van hem als hij om niets een stuip trekt *LOL* SHOCK door zijn lijf en daarna door de mijne...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-01 23:10

Heej 'ikke', de manege van Roelof Bos is hier nog geen drie km vandaan.....kom eens langs als je d'r weer bent!!
Heb ik ook eindelijk een boktmeeting Lachen

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, Ubermetrics en 121 bezoekers