Antoine de Bodt, laat je mening maar horen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Antoine de Bodt, laat je mening maar horen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 13:35

Er zijn veel discussies rond deze man.
De 1 noemt hem tovenaar, de ander goeroe en noem maar op.

Ikzelf heb onwijs goed ervaringen met deze man, maar dat maakt hem nog geen tovenaar. Hij gaat gewoon terug naar de basis van het rijden, het rechtstellen. Niets bijzonders dus, maar het moet wel gebeuren.

Het valt mij ook op dat de "tegenhangers" van AdB hem een tovenaar noemen, maar de mensen die dezelfde ervaring hebben als ik zien hem als een gewone man, die iedereen met zijn paard wil helpen het zo goed mogelijk te trainen.

Laat je mening hierover maar horen!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 15:09

Ik geloof dat vele hier hun mening al gegeven hebben.
gebruik de zoek functie maar eens!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-02 17:39

Ja, maar dat was allemaal op topics bij verslagen van clinics enzo.
Ik ben gewoon benieuwd wat mensen nou over Antoine vinden en waarom.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 18:40

Hum......volgens mij ben ik een of andere achterlijke gladiool of autist ofzo, want ik heb namelijk nog nooit van de meneer in kwestie gehoord. Wil iemand mij opheldering geven? ben nou wee erg benieuwd.
spanx

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:49

ik ga over twee weken mijn mening geen dan heb ik de man in actie gezien! BTW er zijn nog wat plaatsen vrij de 28ste!! Info kickersteijn@hotmail.com

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 22:26

Als je alles opzoekt van clinics en over hoefkatrol en je leest het aandachtig door weet je wat de mensen hier van hem vinden.
Kost wel een beetje moeite maar daar is een mens nog nooit ziek van geworden.
Verder dit wordt dan toch weer een ellenlange discussie

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 00:53

Ik wil niet veel zeggen, Amanda, maar nav allerlei topics krijg ik de indruk dat de aanhangers hem eerder als een tovenaar zien die hoefkatrol kan verhelpen en anderen hem als een instructeur waarvan er veel meer rondlopen dan alleen AdB.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:08

Ik zou er graag les van willen hebben. Wat hij zegt is best logisch en ik geloof hem ook als hij zegt dat 80% van de slachtpaarden naar de slacht toe "getraind" zijn. als je een paard met artrose of hoefkatrolontsteking plotseling ziet veranderen in een clinic kun je niet anders dan erin geloven he.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:12

Tja, ik ben er ook geweest met m'n paard naar een clinic van hem. Ik weet het niet hoor, ik twijfel. Misschien is de mate HKO van mijn paard te weinig om goed resultaat te zien, want een wonder heb ik totaal niet gezien. (bij mijn paard iig). Mijn paard liep dan ook niet kreupel, en heeft een groeiachterstand waardoor HKO is ontstaan.
Het is gewoon de basis van het rijden, en op een iets andere manier uitgevoerd. Wel leerzaam, want het geeft weer een andere kijk op het rijden. Ook ben ik het met hem eens dat veel paarden naar de slacht toe worden getraind.

Een wonderman vind ik het niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:15

de media (of hij zelf) maakt van AdB een idd een soort tovenaar. en dat is jammer want het is een ervaren persoon, waar je hoe dan ook veel van kan leren. in ieder geval hoor ik liever hem (praktijk, feiten en klare taal) dan van die abstracte figuren.

Amor Vincit Omnia

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:51

Ik ben ook bij een clinic geweest, en niet alle paarden die daar kwamen waren kreupel. Toch zag je alle paarden veranderen in hun manier van lopen, ze begonnen meer te swingen, lieten de rug los en ontspanden. Ik vind het geen tovenaar of iets, maar vind dat er veel waars zit in datgene wat hij probeert over te brengen. En als dat kan verhinderen dat er onnodig paarden naar de slacht gaan dan vind het wel waard om het iig te proberen.

Sprakeloos

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:54

Ik heb Antione ook te werk zien gaan. En ik vind het onzin dat mensen hem tovenaar noemen, hij traint gewoon de basis en veel mensen vergeten die basis. Ik leer elek keer veel van hem op zijn clinics.
Laatst was ik in Lunteren en daar was een 3 jarig paard met hko, dit paard was van de week nog afgekeurd bij de dierenarts, Antione ging met hem aan het werk en na 10a 15 minuten zei Antione'' Ziet iemand hier een paard manken''.
Natuurlijk zijn er meer mensen die de goede basis ook kunnen uitleggen en kunnen goee lesgeven, maar zijn er nog nooit bij stil gaan staan dat de meeste kreupelheden vanuit de rug komen. Antione heeft onderzocht dat de meete kreupelheden o.a hko door de verkeerde training komen, en daar was nog niemand op gekomen, en dat is zonde want hoeveel paarden worden er afgemaakt omdat ze de foto's niet doorkomen.

Kiekeboe

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 10:06

Dat bedoel ik dus.
Wij zijn er met Noah geweest, in België.
Hij heeft ook HKO, maar liep niet onregelmatig. Wat hij deed was schudden met zijn hofd, maar dan wel zo hoog dat hij je tanden bijna uit je mond sloeg. We zijn daar geweest en na 10 minuten zag je gewoon resultaat. En eigenlijk is het zo simpel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-02 10:12

Dat bedoel ik dus.
Wij zijn er met Noah geweest, in België.
Hij heeft ook HKO, maar liep niet onregelmatig. Wat hij deed was schudden met zijn hofd, maar dan wel zo hoog dat hij je tanden bijna uit je mond sloeg. We zijn daar geweest en na 10 minuten zag je gewoon resultaat. En eigenlijk is het zo simpel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 10:13

Ik organiseer de 28ste een clinic van Antoine en ik ben zelf al eerder bij hem geweest. Persoonlijk denk ik ook niet dat Antoine als tovenaar gezien moet worden maar als iemand met heel veel verstand en ervaring in de paarden. Hoeveel instructeurs beginnen al met de stelling als je je paard nog niet eens recht hebt? Hoeveel mensen kunnen niet goed in balans op hun paard zitten? Het is gewoon de pure basis waar je altijd weer naar terug moet.
Ik vind hem een fantastische instructeur maar een tovenaar?....nee...

Het is jammer dat er zo weinig van dit soort instructeurs rondlopen, het zou een hoop ellende schelen.

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 11:06

helemaal mee eens, een goede instructeurs zijn er weinig.
Antoine is wel een goed en dan word hij vaak bestempeld als tovenaar.

Kiekeboe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers