Manege pony's

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Manege pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 12:01

Sommige maneges kiezen voor Forresters, halfingers, fjorden, weet ik veel.
Bij ons loopt er gewoon echt vanalles, en worden ze geselecteerd op hun karakter en gezondheid.

Heeft jou manege voor een bepaald ras gekozen?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:15

Nee niet echt, we hebben nrpsjes, arabieren, we hadden een paar haflingers en we hebben een paar welshjes voor de kleinere ruitjertjes Haha!

Het is jammer dat Quarters veel te duur zijn als manegepaarden, anders hadden we die vast gehad. Overigens worden sommige goede ruiters wel op quarters gezet van de eigenaren van de manege.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:53

lijkt er wel op Haha! eerst waren t voor t overgrote deel fjorden bij ons op de manege totdat de tinkers ontdekt werden. Nu staan er heel veel tinkers en nog steeds veel fjorden. Aantal haflingers, twee grote paarden (nouja groot... iig groter dan de pony's Haha! ) en nog wat mengelmoesjes.
maar de manege heeft nu dus voor tinkers gekozen, omdat t een ontzettend fijn ras is om mee te werken en je kunt bijna iedereen op bijna elke tinker kwijt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:54

Bij ons loopt ook vanalles door elkaar, een paar raspony's, maar ook kruisingen. Zolang de pony's maar braaf en gezond zijn.

germie

Berichten: 25857
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:55

Geen tinkers of fjorden, deze zijn gewoon niet aangekocht nog.
Wel een haf, een shet, nrps-ers, rus, mengelmoes enz.

Tegenwoordig worden d of e pony's gekocht omdat ze dan kinderen en volwassenen kunnen dragen. Er is nog maar 1 paardje van 1.56, de rest is kleiner.
Met sommige pony's kun je ook menlessen volgen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 12:55

Wij hebben van alles staan (waar ik altijd gereden heb dan)
Bijna alle ponies hebben wel wedstrijden gelopen, en de meeste toch wel L2 tot M2 niveau (er zijn natuurlijk uitzonderingen)
We hebben o.a. New Forest's staan, en ook Haflingers en KWPN'ers, van alles!

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 13:15

Van alles. Welshjes, NRPS'ers, KWPN'ers, Kruizingen en alles wat je kan verzinnen eigenlijk. Net wat braaf en gezond is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 14:37

Bij ons ook van alles, de paarden zo'n grotendeels KWPN, bij pony's zitten er een aantal tussen met papieren, maar weet niet waarvan(Paljas heb papieren *LOL*

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:28

Op de manege waar ik rij staat ook vanalles. Wel 2 haflingers en 3 fjorden (waarvan 1 niet meer in de les mag rijden trouwens), maar voor de rest heel veel verschillende rassen, en ook kruizingen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:01

De manege waar ik werkte staat vanalles, veel kruisingen met New Forrest en een paar welsjes. Echt kleine pony's staan er niet, omdat die dan te weinig zouden lopen in verhouding met de anderen.
De paarden zijn voor zover ik weet vooral KWPNers.

* To Belg, or not to Belg *

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:34

bij ons staat heel veel in alle maten, dus van shet tot ong. 1.70m maare, geen haflinger, fjorden enz, volgens mij niet veel rassen alleen 2 welshen en 2 shetjes.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:34

Wij hebben ook van alles wat staan.
Meeste is volgens mij allemaal kruisingen.

Maar ik vind ook dat je bij een manegepony gewoon moet kijken naar het karakter van dat paard/pony en niet op ras moet kijken.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:39

toen de manege er nog was hadden we van alles wat, haflingers, fjorden, en allemaal mengsel van alles en nog wat, ook nog een tijdje een paar friezen gehad.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:10

Bij ons staat ook vanalles, 1 shetlander (een worst op pootjes Tong uitsteken ) en verder is het meeste NRPS-achtig, of kruising. Ze worden een klein beetje uitgezocht op prestatie, de meesten hebben toch wel 'iets' gelopen, L of M.

Maar het gaat er voor het grootste gedeelte toch om of ze lief zijn en een beetje leuk kunnen lopen!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:13

aan paarden is alles kwpn en met de pony s is het een echt variëté *LOL*

keep calm, I'm engaged!!! <3

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:44

zie Astrid(ik rijd op dezelfde manege).

we hebben wel geen Haflingers of Fjorden dat is wel jammer ..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 18:50

Wij hebben geen fjorden, haflingers of tinkers
Merendeel welshjes, kwpners en die soorten

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:05

Bij ons op de manege toen ik begon met rijden hadden ze een fyordje en allemaal hele jonge pony's veel van die pony's zijn nu weg. Ze hebben nu ook vanalles.
New Forest (2), die fyord (gepensioneerd) kwp'ners (3) 2 welshjes, haflinger, een kwpn's tuigpaard (gewoon voor rijdlessen) een nixie/vanalles en nu ook twee nieuwe paarden twee kwpn'rs (1.73m en 1.65m)
Ze hebben denk ik vooral dus KWPN ers omdat er nu veel volwassenen en grotere kinderen op demanege rijden en die willen nu allemaal op de grotere pony's en op de paarden.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 19:50

op moment in de lessen hebben we voornamelijk New Forest, maar ook shetlander, welsh, nrps en ook paarden (appaloosa, kwpn, enz)

maar echt hoofdzakelijk NF!

linda

Christel

Berichten: 59
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:21

Bij onze manege rijdt er ook van alles, Vos, Fjord enz.
Maar wat ik zielig vindt is dat ze 4/5 keer per dag moeten rijden.

I love Shetlanders!!!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:25

Bij de Viersprong hebben ze 1 haflinger, veel sportpony's, kwpn, welshjes, kruisingen, arabiertjes, groninger enz

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:29

euhm, zes haflingeres, 1 fjord, welshje, shetlander, kwpn, appaloosa, draver. verder kruisingen wat het het werk volhoud, gezond en braaf is..

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:32

Voor engels hebben ze van alles, voor western 4 quarters, 1 haflinger, 1 tinker, 1 kwpn en nog eentje, ik weet niet wat voor een dat er is. Volgens mij wordt er niet op het ras gelet, die quarters gebruiken ze om mee te fokken, de rest zijn gewoon goede paardjes.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:45

scooby schreef:
Bij ons ook van alles, de paarden zo'n grotendeels KWPN, bij pony's zitten er een aantal tussen met papieren, maar weet niet waarvan(Paljas heb papieren *LOL*


wat voor papieren heeft ie dan ????
ik ken hem namelijk, ik heb op nieuw amstelland gereden en paljas is mn lievelingspony !!!!!!!!

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:37

onze manege wilde eerst geen koudbloed paardjes dus geen fjorden, haflingers ed. maar nu hebben ze toch 2 haflingertjes gekocht, daar zal het ook wel bij blijven, verder hebben ze niet echt een ras, maar dus wel voorkeur!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Googlebot, SusanH, Tieme en 23 bezoekers