hengstenkeuring groningerpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-01 23:38

zaterdag dus heel snel naar de nakeuring van de hengsten.
Hier kwam ook de hengst Expiriment die ik mocht rijden.
Nouja ikke erop en wat een nek zeg!!! jeetje maar wat een schat van een paard ooohhh had 'm zo mee naar huis genomen en sjouwen! volgens Eduard de eigenaar was ie dressuurmatig nooit erg goed gereden.
nouja in stap kwam ie mooi nagevelijk maar in draf ging die speknek erop en hij banjerde gewoon door m'n hulpen heen haha met stemhulp kreeg ik 'm pas in galop. dus meteen van het voorrijden afgezien. daar heeft zo'n paard niets aan.
Dus op ameland hard oefenen haha.
Janneke en ik brachten 'm voor en ineens werd ie wakker showen joh! en natuurlijk goedgekeurd als beloning kreeg ie fissermansfriend haha krijgt ie altijd zegt Eduard.
heel gezellig dus en ik heb nog meer zin om naar Ameland te gaan ene jantina je kreeg de groetjes van boer Ballum ?
hij kende jou en je zus maar al te goed en had jullie geholpen met het inspannen van een paard in het begin ofzo had ie het over ene je moet volgend jaar je paard laten dekken door expiriment zei ie bazuin was niets Knipoog
groetjes!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 16:20

Gaaf joh, dat je op zo'n hengst mag rijden! Neem je ook foto's op Ameland? Ben benieuwd hoe Expiriment eruit ziet!

Wil je je mailbox trouwens even legen, dan stuur ik je wat foto's van toon, krijg ze steeds weer terug omdat je mailbox volzit! Volgens mij heb jij het heel druk! Ikke niet...

Groetjes Mieke

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 17:20

Ja Kim, foto's! Lijkt me echt wel gaaf! Ben zeer benieuwd naar deze hengst, hoe is de bouw, etc. En foto's van Ameland natuurlijk ook! Groetjes, Dorinepien.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 18:20

Hahaha, ik lig hier in een deuk achter de computer!!!
Jaja, hij vind het maar niets dat ik mijn solliebollie heb laten dekken door een gelder. Zijn groninger is tenslotte een mooi paard!! Heeft ie zeker gelijk in, maar ik zag er niet zoveel in bij Isolda.
Daarnaast heb je dan nog weer eens een menging van stamboek. Zit ik daat weer mee!

Maaruh!! Boer Ballum, zoals wij hem gekscherend noemen heeft ons inderdaad vaak eens geholpen en ik heb ook veel van hem geleerd. Ik vind dat hij goed met zijn paarden omgaat. No-nonsens en hij denkt er goed over na!
Hij heeft ons bv. geholpen met Berber en Isolda in het tweespan te zetten en we hebben toen ook zijn kar geleend. Het ging op zich heel goed, maar voor mij waren ze met zijn tween te machtig!
Ook heb ik op zijn advies zijn Pelham geprobeerd, en later overgekocht.
Verder stond Isolda vaak eens bij hem op stal, als ik menles had of een wedstrijdje. Dan hoefde ik 's avonds niet in het donker helemaal naar huis. (6km)

Het is een fijne paardeman!