Mijn paard is altijd de klos, weer kreupel....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Mijn paard is altijd de klos, weer kreupel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-02 19:56

Vanmorgen concours gehad met Pascha, alles ging zo goed. Hij is nog maar een paar keer mee geweest op concours, en hij was superbraaf. De eerste proef ging beter als de tweede. Ik had 152 en 155 punten. Best banketstaaf die 155, maar ik was tevreden. Het was ook erg modderig.
Toen hebben we pascha terug gebracht naar stal en gevoerd. Later die dag ben ik nog even bij hem langsgegaan om hem slobber te geven. Toen ik hem uit de stal haalde was hij stokkreupel. Ik baaaaaaalen, want alles leek erop dat het een hoefzweer was.
Dat is dan de 3e in een maand. Hij staat sinds juni zonder ijzers achter, omdat zijn hoef te slecht was om er een ijzer onder te zetten. Daarvoor stond hij altijd op ijzers, en heeft nooit last gehad. Nu dus weer wel. Maar de eerste 2 hoefzweren zaten linksachter, vandaag dus rechts.
Gebeld naar de smid maar die nam niet op, toen maar de dienstdoende DA gebeld, en gelukkig kon hij langskomen.
Mijn paard is n.l. ontzettend ziek als hij een hoefzweer heeft, hij zweet dan overal en gaat gaten graven in de stal, en vaak gaat hij zichzelf vastrollen.
Nou, de DA ging hem met de tang onderzoeken, en heeft wat weggesneden, maar kon niet echt wat vinden, waarschijnlijk een hele diepe hoefzweer.
Gelukkig heeft hij hem wel een spuit gegeven met pijnstiller zodat hij in ieder geval vanavond niet vast gaat liggen van de pijn.
Morgen de hoefsmid bellen voor een afspraak. Ik wil hem achter weer op ijzers, en hopelijk kan hij dan iets ontdekken van de zweer.
In de tussentijd maar weken in de biotex (net een week achter de rug van de andere zweer, maar goed... Huilen )
Wat een ellendig einde van een goed gestarte zondag!!!!!!!!
Ik hoop dat ik na de peesklap van vorig jaar zomer, en de hoefzweren en de gevoelige voeten binnenkort weer eens geluk heb.............


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 20:29

Wat een pech is dat. Sommige paarden zijn er gevoeliger voor dan anderen. Mocht je paard zulke slechte hoeven hebben dat er geen ijzer onder kan, kun je ook nog kunststofijzers laten plakken. Eén van mijn ponies heeft dat ook een tijdje gehad en dat werkte goed.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:18

Kun jij mij vertellen Melanie hoe dat werkt met die ijzers opplakken?
Mijn merrie staat vanwege een losse wand zonder ijzers en heeft afgelopen week ook een vreselijke hoefzweer gehad.Ik denk dat de ijzers die jij bedoelt een oplossing zouden kunnen zijn.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-02 16:28

Vandaag naar de smid geweest, en hij heeft geprobeerd het te vinden (de zweer) maar dat lukte niet. Waarschijnlijk zit hij heel diep. Nu heeft hij een verband om zijn hoef en is het ontsmet en moet het tot donderdag om blijven. Daarna in de biotex en hopen dat hij er dan uit komt.
volgende week vrijdag krijgt hij ijzers achter, volgens de smid kon dat wel, ook al heeft die van mij losse wanden. Onze smid wordt ook vaak aangeraden door dierenkliniek Utrecht, dus hij zou het wel weten,.... Lachen Hopelijk komt alles dan goed.
Vanavond zet ik hem in de wei, want volgens de smid kon hij wel gewoon lopen enzo met dat verband. Het ziet er echt heel zielig uit, en hij kan er bijna niet op staan. Hopelijk duurt het allemaal niet te lang!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:43

Wat zijn ze zielig met zo'n zere voet.
Mijn merrie wilde vandaag voor het eerst weer naar buiten;afgelopen dagen wilde ze dat niet.Gisteravond stond ze ineens in de gang op zoek naar de voerkar.Op dat moment had ik het idee dat het de goede kant op zou gaan.Ik breng haar naar het land met een schoen.Ik heb daar onderin een stuk schuimrubber gestopt en dat loopt nu ze er aan gewend is een stuk makkelijker.Als ze in het gras is doe ik de schoen weer uit zodat ze lekker op blote voeten door het vochtige gras kan lopen.De reden dat zij geen ijzers onder kan is dat al de losse wand is weggehaald.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-02 16:31

Die van mij heb ik vandaag weer in de wei gezet, hij moet toch even wat kunnen doen. Liep ik over het terrein naar de wei met een vooruitstrompelde pascha, vind iedereen het heel erg zielig enzo en vroegen of dat wel goed was dat ik hem naar buiten deed, Maar als hij de hele tijd op stal staat, daar wordt hij toch ook niet beter van? Het is (maar) een hoefzweer, het doet wel ontzettend veel pijn, maar hij gaat er niet dood aan! Haha!
vandaag ook naar de kliniek geweest, en weer nieuwe zakjes Equipalazone gehaald (pijnstiller) werkt erg goed, dus dat moet hem maar door de komende dagen helpen.
Ik weet niet wat ik er nu nog meer aan kan doen...... Verward

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:33

Hoe komen jullie in godsnaam aan de Equipalazone.Dat is al jaren uit de handel volgens mijn dierenarts omdat het hoofdbestandeel buta is.Volgens mij is lekker naar buiten beter dan de hele dag op stal.Een stal kun je nog zo goed bijhouden maar is toch altijd viezer dan buiten.Ze hebben ook lekker afleiding.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-02 09:20

Dat wordt voorgeschreven door paardenkliniek de watermolen in Haaksbergen, met de dierenartsen Jan Greve en Arie Hoogendoorn, toch wel 2 van de beste paardenartsen in Nederland!!!
Zij zullen echt wel weten wat ze doen, niet voor niets komen alle toppaarden van spring- en dressuurstallen daar !!
www.watermolen.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 5 bezoekers