Ik krijg een complex van bokkers!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 08:58

Ik trek het me wel aan. Ik lees het wel en misschien kan ik er iets van leren.

Zoals dat van het shabrak in de kamer doen, dat deed ik nooit, en nu heb ik zoiets van: Heeja, die bokkers hebben gelijk. En vanaf nu doe ik dat dus wel. Heb ik er weer wat bijgeleerd.

Over sommige dingen verschillen de meningen heel erg en dan heb ik wel zoiets van: ik doe wat mij het beste lijkt.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 09:32

Dingen zoals sjabrak in de zadelkamer trekken moet ik ook gewoon op de manege doen, mijn instructrice let op dat soort dingetjes, het moet er correct uitzien e.d.
Alleen dat sperriempje doe ik dus altijd verkeerd om schijnbaar Tong uitsteken

Maargoed, ik had het er vandeweek met mijn schoonzusje nog over dat er toch een bepaalde etiquette is, het is aan jezelf of je daaraan mee wilt doen of niet.
En je bent er echt niet minder op als je het op je eigen manier doet oid.
Sommige mensen voelen zich goed bij die etiquette, andere mensen juist weer niet, doe gewoon wat je zelf wilt Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:14

lees dan ook niet alles. lees wat jou boeiend lijkt en de rest laat je zitten. tja want anders word je gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:17

Sommige dingen zijn zeer zeker overdreven, maar volgens mij gaat het om de discussie en niet om wie er gelijk heeft.

EN over dat rechtrichten, geen een paard is 100% recht. En gewoon op wedstrijd gaan. Gemiddelde jury ziet toch niet dat ie scheef is.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:42

Bokt kan erg leerzaam zijn, en ik neem alle nuttige (lees: NUTTIGE! *LOL* ) dingen mee in mijn eigen manier van rijden, verzorgen enz.
Maar ik zal het altijd doen zoals ík denk wat goed is.
Ik heb nu veel ervaring opgedaan in mijn 'paardenjaren', ik heb geleerd van mijn fouten, van andere mensen hun fouten, en gewoon naar anderen te kijken.
Van fouten leer je, maar het moet niet ten koste gaan van je paard. Als je twijfelt, vraag je het gewoon. Dat kan aan bokt zijn, of gewoon van iemand uit je omgeving.

Ik heb mijn sperriempje ook verkeerd om, maar heb nou niet bepaald het idee dat het Pompidou stoort. Ik doe het simpelweg zodat het lange stukje vastzit. Schijnheilig
Mijn dekjes heb ik wel altijd goed naar voren, idd voor die schoft. Ik zie zoveel mensen rijden met dat dekje te ver naar achter...
Ik heb ook niet een perfecte zit, maar je doet je best toch? Daar gaat het om! Knipoog

Ik weet zeker dat je je paard goed verzorgt en het beste met hem voorhebt. Nou dat lijkt me meer belangrijker dan je druk maken om een sperriempje, of weet ik veel wat.

Let vooral niet te veel op anderen, anders wordt je gek. Die weten het ook echt niet altijd beter hoor. Veel kunnen het zo mooi in woorden vertellen, maar of de praktijk dan ook zo mooi is?
Maar dat maakt niet weg dat meningen en tips niet nuttig zijn om te lezen.

Mijn mening is, dat bokt best leerzaam kan zijn.
Maar laat je niet gek maken.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 00:23

troost je, ik heb mijn sperriempje verkeerd, was mijn shabrak niet na elke keer rijden, poest mijn tuig alleen wanneer ik concour heb, was mijn paard never, alleen met concour. uhm en zo kan ik nog wel ff doorgaan Lachen
mijn paard is nog niet mega recht en zijn onderhand al weer L, uhm ik rij bijna nooit met bandages, rijd altijd los met peeskappen, ben te lui om iedere dag de staart uit te pluizen, knip wat te lang is ookaltijd af Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 00:42

Yep. hier nog een toonbeeld van hoe het niet moet.
Wat moet en niet moet bepaal ik lekker zelf Lachen
Behalve als ik er anders voor gediskalificeerd wordt of als het slecht is voor mijn edele loopwagen Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 11:53

Grappig, leuk topic, maar wel een kern van waarheid. Als je al die dingen leest, ook bijvoorbeeld bij rijtechnisch dan lijkt het wel alsof je nooit goed genoeg bent om B te gaan starten. Die angst heb ik namelijk wel. Ben bang op mijn pony tussen de paarden een flater te slaan terwijl mijn verzorgster met mijn pony leuke punten haalde bij een onderlinge wedstrijd terwijl ik hem (gelukkig nog wel Knipoog ) beter rijd... Gewoon faalangst. Helemaal als je kritiek krijgt van: "wat loopt hij laag met zijn hals, hij is niet opgericht genoeg" of "hij loopt op de voorhand" We zijn toch geen M? In de B gaat het toch om ontspannen, voorwaarts en netjes je proefje., figuren en overgangen rijden zonder verzet? Terwijl ik voor mijn gevoel al ver L-niveau moet rijden voor ik aan een B-proefje durf te beginnen... Eigenlijk heel jammer. Ik weet het wel, maar ik ben gewoon zo'n miep die zich te veel aantrekt van anderen en hun kritiek. Het scheelt nu dat mijn verzorgster af en toe mee gaat doen, misschien geeft mij dat de moed om ook eindelijk die stap eens te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 12:48

Dat vind ik zo grappig om te lezen, Joyce. Ik vind namelijk dat er op bokt vaak heel moeilijk word gedaan over "officieel" starten. Imo is het niet zo moeilijk. Vroeger kon je bij ons niet eens anders. Ik denk wel dat veel mensen door de huidige manege-structuur niet meer zo'n reëel beeld van wedstrijdrijden hebben.

Vroeger poetste ik mijn spullen alleen als ik wedstrijd had, wilde mijn moeder mijn dekjes ook niet te vaak wassen, etc. etc. Gaandeweg ontwikkel je voor jezelf maniertje en gewoonten. Meestal zit daar wel wat achter (zoals het dekje in de kamer trekken), maar soms heeft het gewoon met je eigen ideeën over de dingen te maken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 21:34

ik heb ook wel es iets van;wat maakt het nou uit hoe dit of dat zit? (niet zo bij een dekje in de kamer getrokken want dat heeft nog eens zin maar van die 'kak'dingetjes) ik rijd (nog) niet met dressuurzadel,so what? ik rijd geen wedstrijden omdat ik het niet leuk vind,so what? vind het soms alleen kriebelen als ik op concours rondloop, ik vind veel bokkers aardig die wel wedstrijden rijden etc maar toch kan ik het goed met ze vinden., ik rijd niet met preciese setjes en bandages,maar vind bandages wel onwijs stoer en hoop ze ook te kunnen kopen na mijn verjaardag(geld!! tsjing tsing haha) ik vind het soms erg precies op bokt maar ach ik ben maar een recreatie ruiter die bv crossen onwijs leuk vind maar dressuur ook en een sprongetje is ook niet mis...