1e Westernles *waarschuwing: heel lang verhaal*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

1e Westernles *waarschuwing: heel lang verhaal*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:21

Nou zoals beloof hier mijn verslag van afgelopen vrijdag. Ik had nog geen tijd gehad om het erop te zetten Bloos maar hier is ie:

Om kwart voor 2 moesten we aanwezig zijn. We werden heel erg vriendelijk ontvangen ( ik merkte al gelijk op wat een verschil er zat tussen de ruiters van western en ruiters van Engels * hierbij scheer ik niet iedereen over hetzelfde kammetje*) We gingen eerst wat drinken in de kantine en hadden mooie uitzicht over de binnenbak. Er was iemand aan het lessen dus we konden mooi zien wat en hoe het ging. Toen was het tijd om onze eigen paarden op te zadelen. Nou phoe wat waren die paarden gespierd op hun bibsen!! Wat me tegenviel was dat het zadel zo zwaar was van gewicht. Ik dacht namelijk altijd dat die lichter waren als een Engels zadel. En ik stond ook eventjes raar te kijken hoe ik de singel moest vastmaken...Maar goed al opgezadeld liepen we met zijn 3en de bak in en er werd voor ons aangesingeld. Ik zat erop en had bij mijn zelf na een rondje gestapt te hebben zoiets van; aahh nee hè ik zit natuurlijk weer op de sloomste die er is. Toen vroeg ik dat dus aan haar van hoort dit dat ze zo sloom lopen? De instructrce zei tegen me van:"Ja het rijden van western is gewoon heel relaxed het paard loopt rustig en langzaam en jij kan ook heel makkelijk onstspannen zitten." Haha!
Toen werd er uitgelegd hoe je moest sturen, nou dat was wel eventjes anders dan ik had verwacht. Als je naar links wilde moest je je linkerhand van de hals af en een stukje naar voren brengen en de andere teugel moest je tegen de hals aanleggen. Nou makkelijker gezegd dan gedaan! Na eventjes geoefend te hebben gingen we de "jog" *heeel relaxed drafje* proberen. Ow wat zat dat lekker! En het terug rijden van de paarden was ook heel makkelijk je ging heeeeeeeel diep zitten en dan deed je je teugels een stukje omhoog en zei je HOO. En zo kreeg je een paard in zijn stilstand. Hierna kwam een moeilijke oefening de "Rollback" Dit hield in dat je het paard 180 graden om zijn achterhand laat draaien. Pff wat was dat ingewikkeld zeg.. ik moest wel 10 X nadenken hoe het ook alweer ging hahaha. Maar het leukste van allemaal vond ik nog dat we het paard met een "zoengeluid" in galop moesten krijgen haha ik werd er zowat melig van! En dan moest je ook nog een "Rollback" vanaf de galop doen. Dat was helemaal eventjes nadenken van welke kant moet je ook al weer op? hihi
Haha! Hierna hebben we ook achteruit geprobeerd te lopen en dat ging heel goed. handen omhoog ietsjes contact maken met de mond en dan tikken met je been * hoeveel tikken jij gaf zoveel tikken moest het paard achterwaarts* heel leuk! Lachen

Maar het was dus een zeer geslaagde middag! ik heb heel erg genoten! En heb ook echt het gevoel gehad dat ik echt bezig ben geweest en niet alleen maar uitleg heb gehad. Lachen

Ik ben diezelfde avond nog op mijn verzorgpony gaan rijden maar man wat was dat heel anders zeg! Clown Bloos

Het enige dat ik ook niet had verwacht van western rijden was dat je ZOVEEL met je benen moest drijven. Lips are sealed Ik had na afloop wel last van mijn benen * je zit gewoon heel breed op zo'n zadel en ik moest de hele tijd blijven drijven* Ik heb eigenlijk niet anders gedaan als drijven. maar het was echt heeeel gaaf!!
Pff dat was het. Ik geloof niet dat ik iets vergeten ben erbij te zetten...




Ow ja sonja ik heb les gehad van Patricia. Haha! En ik zat op Pluis leuk beestje een hele aparte hoofd dat ze maar ze was buitengewoon lief!!! Lovers


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:52

Wat leuk zeg! Waar heb je dit gedaan?Ik zou dat ook wel een keertje willen doen,ben zo benieuwd hoe dat is op zo'n paard,ik heb zelfs nog nooit op een westernzadel gezeten! Lachen

DubbelFun

Berichten: 88626
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:22

Leuk verhaal Sabrina, ga je nog eens vaker western rijden?
Ik heb even een link gemaakt naar het Western forum. Misschien dat er daar nog wat mensen willen reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:56

Ik heb les gehad op de Veluwe Ranch in Hoenderloo. Er hangt een hele gezellige sfeer!.
Ik denk dat ik zeker wel nog een aantal keren ga westernrijden. Maar ik wil ook veder in de dressuur. Dus ja dan wordt het kiezen. Maar het is echt gaaf! een echte aanrader voor mensen die het nog nooit gedaan hebben! Enne nog bedankt voor het zetten van de link! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:59

Hahaha dan heb je nog best veel gedaan voor de eerste keer!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:19

Ja ik had het helemaal warm. Normaal gesproken ben ik nooit zo snel moe maar toen ik van het paard af kwam wou ik eerst even zitten haha Knipoog Haha!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 07:20

Leuk abrina dat je het zo naar je zin gehad hebt met het westernrijden!!! Ik denk wel dat het drijven met je benen afhangt van wat voor een paard je rijdt. De mijne drijf ik aan en zo gauw ze verzameld loopt, doe ik eigenlijk niets meer met m'n benen v.w.b. het drijven. Mijn paard is dan ook erg voorwaarts. Wel gebruik ik de hulp van m'n benen veel met oefeningen en zeker met de rollback!
Zo te horen heb je veel gedaan hoor voor de 1ste keer. Ook ik ben ooit van de dressuur omgeschakeld naar het westernrijden en had even moeite met het sturen, maar dat went snel genoeg!
Succes met het maken van een keuze. Wellicht ga je gewoon verder in de dressuur en rij je af en toe eens een gezellige westernles!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, Camino_S, carina, Josien_, Karintich, Lucia88, meggiemeg, Miekie74, RianneH, Shinedown, Tieme, Titsia, Zinzi_jewel en 122 bezoekers