Killian is weer kreupel!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 10:43

ik voel me echt superrot!!!
hij is nou voor de derde keer kreupel en ik heb hem nog geneens 4 weken!!
De eerste keer had hij een hoefzweer, die heeft de dierenarts weg gehaald en hij heeft 1.5 week stilgestaan, toen mocht ik weer rustig aan rijden toen werd ie afgelopen maandag kreupel maar gelukkig liep ie de volgende dag goed en nu werd ie gister weer kreupel(heel erg). ik baal hier zo van t is zo'n leuk paardje en hij ging nu echt netjes lopen en ik zou met hem naar Almelo gaan, en nu..........?
Ik heb hem gekocht bij joop de jong, ik heb hem een brief geschreven dat ik de dierenarts binnenkort nog laat komen en als die zegt dat t een geborgen gebrek is dat joop de jong m dan terug wil nemen?(maar of hij dat doet??zit ik straks weer met een slecht paard, en ik wil zo graag verder komen in de wedstrijdsport)
en....t is natuurlijk ook zielig voor killian!! en....ik heb hem wel laten keuren maar....?
groetjes monique.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 10:56

Tja, zulke dingen zijn altjid moeilijk. Door wiens veearts heb je hem laten keuren? Die van jezelf, of die van die de jong?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 11:02

als je een veearts geld toestopt kijken ze vaak niet zo nauw, ik hoop dus dat je hem door die van jezelf hebt laten keuren

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 13:56

Wat jammer, het kan toeval zijn, want mijn paardje was ook een halfjaar kreupel nadat ik haar kreeg, en pas na een jaar kon ik haar echtgaan rijden, daarna heeft ze echter nooit meer iets gehad, altijd kerngezond gebleven, dus geef de moed nog niet op, Die hoefzweer kan iedereen overkomen, ben nu alleen benieuwd waar die andere 2 x van zijn... Succes, en laat even horen wat de uitslag is(verborgen ja/nee)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 14:01

't is wel balen, maar wat hierboven ook al gezegd werd, ik heb het ook meegemaakt. Paard gekocht, twee weken op proef, en... 13 dagen kreupel, maar ik had er gewoon een goed gevoel over. Heb hem dus gehouden na een half jaar herkende niemand hem meer terug! Ik heb het paard onlangs verkocht maar hij was toen Z2 klaar. Heb je hem trouwens wel rontgenologisch laten keuren, of alleen klinisch?

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 14:44

Mijn verzorgpaard was vroeger toen kim er nog op reed 3 maanden kreupel... Huilen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 17:01

3 maanden ja maar daarvoor al een half jaar en nu nog steeds regelmatig enkele weken.
Helaas na een val van ons samen overgehouden.
woensdag zijn ze na een andere wei gegaan waar ze dan en nacht lopen daar hebben ze eerst behoorlijk lopen rennen: overbelasting dus Floor is weer lekker kreupel Boos!


Tja hoe kom je er achter bij de verkoop of het een verborgen gebrek is.
maar je hebt wel erg veel pech hoor ik hoop voor je dat het alleen maar wat verstapt is ofzo
groetjes

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 17:15

ik heb killian klinisch laten keuren.
De dierenarts was er een die hij uitkoos
voor de keuring. Vandaag liep ie ook nog zo kreupel, ik baal echt, dit is mijn vierde paard, de eerste had atrose en de tweede chronische bronchitus dus ik had nu op een beetje geluk gehoopt. ik heb de handelaar gebeld en hij belt nog terug.
maar ik weet nou niet of het toch nog steeds de hoefzweer is?(hij loopt een paar dagen goed en dan weer slecht)maar maandag of dinsdag komt de dierenarts.
groetjes monique.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 17:17

o,ja hij heeft ook heel last van zijn rechterschouder.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 17:42

mhhhh nooit laten keuren door een veearts die de eigenaar uitzoekt kan namelijk een bevriende veearts zijn. laat hem opnieuw keuren door je eigen veearts mocht ie hier niet doorheen komen lijkt het me duidelijk dat je belazerd bent tenzij het echt door een verstapping komt.
vraag je eigen veearts wat je dan voor een stappen moet ondernemen.
behalve dat je er veel verdriet van hebt zit je zo steeds voor extra kosten

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 17:43

Jeetje Monique...wat ontzettend rot! Gisteren met Eveline liep ie nog goed!
Ik hoor het hele verhaal vanavond bij Eef wel...veel sterkte in ieder geval! Scheve mond\

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 17:55

bedankt, en bedankt voor de reacties!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:42

Succes en ik zou je eigen dierenart je paard even helemaal laten nakijken.

Ga even goed navragen wat je rechten en plichten zijn op dit moment om misschien de koop op een goede manier terug te draaien.

Ene inderdaad een paard altijd door je eigen dierenarts laten keuren NOOIT door de verkoper gekozen dierenarts.

Heel veel succes en ik hoop dat het nog goedkomt. *LOL* *LOL*

Gr Pris

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 20:24

Is niet helemaal waar hoor Prisca.
Als jij zelf een dierenarts uitkiest en die dierenarts ziet wat over het hoofd op de foto's of zo, dan heb je geen poot om op te staan! Is de dierenarts van de verkopende partij nalatig dan kun je eisen dat de verkoop nietig wordt verklaard.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 20:53

Monique ik pb je even.. Lachen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 09:08

hoi,
nou de dierenarts is geweest, er zat nog een hoefzweer in dezelfde hoef!! Er is een heel stuk van zn hoef weggesneden en hopenlijk gaat t nou goed!!! Hij moet nog een paar daagjes op rust met een zak om zn been!
groetjes monique.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 10:52

Staat je paard op houtmot (zaagsel) of iets dergelijks? Sommige paarden ontwikkelen dan heel snel aan de lopende band hoefzweren, doordat het fijne zaagsel makkelijk in de witte lijn (in de hoeven) trekt.

Op stro is het risico op hoefzweren een stuk minder, dus wie weet?

Sterkte met je paardje! Mieke

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 11:25

gellukkig weet je nu wat het is ook al is het niet leuk