Snik, Vandaag ben ik heel verdrietig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Snik, Vandaag ben ik heel verdrietig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-02 22:07

Ja, vandaag was het dan toch zo ver. Ik heb afscheid van Faatje genomen. Ik heb al de hele week tegen deze dag op zitten hikken en heb de nodige traantjes weg gepinkt Verdrietig ....... Gisteren heb ik voor het laatst op haar gereden en het ging echt super. Vandaag heb ik niet meer de moed gehad op in het zadel te klimmen. Ik ben Faatje maar gaan wassen. Daarna heb ik al het tuig gepoetst en al mijn spullen uit de zadelkast gehaald. De boel opgeruimt en schoongemaakt en Faat d'r stal voor het laatst uitgemest. M'n lieve schat nog een laatste poetsbeurt gegeven. Toen kwam mijn papa m'n spulletjes ophalen. Ik heb Faat nog wat lekkers en een dikke knuffel gegeven en ben naar huis gegaan. Ik kwam met giga koppijn thuis en ben gelijk m'n bed ik gedoken. Ben nu net wakker en kom me hier even af reageren Huilen

Voor het voorgaande verhaal kun je in m'n profiel kijken Boos!

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-02 22:13

ik heb je verhaal gelzen in je profiel ik vind het echt een rotstreek van die eigenaresse!!! Veel succes ermee het zal nog wel heel moeilijk voor je worden!!!

Groetjes suzzel

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 02:02

IK heb je verhaal ook gelezen en dit is zeker heel erg banketstaaf!
Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel een ander paardje vind!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 09:56

heb je verhaal ook gelezen en wat een rotstreek v dat mens zeg,heel veel sterkte..

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:51

AHHHH, wat erg! Veel sterkte en ik hoop dat, als je een paard gaat kopen, je er langer lezier van hebt. Sterkte!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:37

Het is voor jou natuurlijk heel vervelend, maar die eigenaresse heeft natuurlijk zelf ook niet kunnen voorzien hoe ze zou reageren op het feit dat ze niet meer kon rijden (zou voor mij een bron van frustratie zijn). Daarbij kon ze natuurlijk niet gelijk afstand nemen van het paard en is ze in het begin waarschijnlijk niet van plan geweest om het dier te verkopen. Ik denk dat je toch weer van dit paard hebt kunnen leren, je hebt al die tijd kunnen rijden. Dat zadel past misschien ook wel op een ander paard. GA je nu ook zoeken naar een ander paard?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:49

Ik vind het een rotstreek die de eigenaressen heeft geflinkt, maar ik vind het ook heel verstandig van jouw om er nu al een punt achter te zetten (voordat Faat verkocht is) Leg het geld opzij dat je nu overhoudt voor eventueel een eigen paard. Het zadel dat je hebt gekocht is in ieder geval geen weggegooid geld. Heel veel sterkte...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 16:39

*zucht* Die eigenaren ook he Gaaaap Ze doen het ook nooit goed Gaaaap

Heb je iets op papier gezet? Huurcontract?

Isabeau

Berichten: 121
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:06

jeetje, wel rot voor je zeg!
Heel veek sterkte.........

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 17:22

Het is idd heel rot voor je, maar ik vind het heel verstandig van je dat je er een punt achter kan zetten, hoe gek je ook met Fatima bent.
Dat zadel is geen weggegooit geld, dat is altijd mooi voor je toekomstige paard.

Tsja dit is altijd het risico wat je loopt als je een paard verzorgt of huurt.
Veel sterkte hoor, je zult je best k*t voelen. Verdrietig

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 20:38

Alemaal bedankt voor de lieve reacties! Heeft geholpen!!

Desiree,
De eigenaresse heeft dit ongeluk anderhalf jaar geleden gehad en wist al heel lang dat ze niet meer kan rijden. Dus vind ik dat ze dat zich veel eerder had kunnen bedenken. Toen ik haar opbelde om te vertellen dat ik Faat zou gaan huren was ze heel blij want dan hoefde ze faat niet te verkopen. Nee, Dit gaat er bij mij niet in. Boos!

Margreet,
Toen ik Faat ging huren heb ik inderdaad er over nagedacht om een contract op te stellen, maar dat vonden m'n ouders niet echt nodig en meestal gaan dit soort dingen op basis van vertrouwen. Frusty

Ik heb nu vakantiewerk en ben dus geld aan het verdienen voor m'n eigen paard. En als die er emaal is kan niemand die meer van me afnemen. Haha!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:56

Vervelend zeg.
Tsja, dat is natuurlijk wel nadeel als je een verzorgpony/bijrijdpaard neemt: hij is niet van jou...
Maar het blijft rot...
Veel sterkte!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:16

Suzanne_18 schreef:
Desiree,
De eigenaresse heeft dit ongeluk anderhalf jaar geleden gehad en wist al heel lang dat ze niet meer kan rijden. Dus vind ik dat ze dat zich veel eerder had kunnen bedenken. Toen ik haar opbelde om te vertellen dat ik Faat zou gaan huren was ze heel blij want dan hoefde ze faat niet te verkopen. Nee, Dit gaat er bij mij niet in. Boos!


geloof me, zo'n acceptatie proces duurt HEEEEEEEEEEEEEEL lang. Niet meer kunnen rijden is verschrikkelijk, vervolgens je op een dag realiseren dat je je paard het beste kunt verkopen is ook echt heel erg. Ik zou niet in de schoenen van die eigenaresse willen staan. Een mens kan zichzelf niet altijd voorspellen omdat veel situaties totaal nieuw voor hem zijn. Weet jij wat jij in haar plaats zou doen? Ik denk dat je dat pas weet als je ervoor staat. Voor jou is het banketstaaf dat het zo gelopen is, maar geloof me, voor haar is het nog het ergste. Ik hoop voor je dat je een leuk paard kunt vinden. Een eigen paard (niet geleend, geleased of whatever) is nog het fijnste.

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 20:58

Desiree,

Bedankt voor de berichtjes Lachen

Ik weet ook niet hoe ik in zo'n situatie zou reageren. En ik kan me best een voorstellen dat het heel moeilijk is, dat is logisch, maar toch..... Er is een afspraak gemaakt en die afspraak is gebroken. En dat hoort gewoon niet. Het probleem zit m ook in het geld, want als ik dus ALLE KOSTEN ( DA, hoefsmid, stalkosten, entingen, wormenkuren, enz) voor me neem dan mag ik ze wel blijven huren (dan zet ze Faat dus ook niet te koop) , dan kan het ineens wel. Ik heb ook tegen de eigenaresse gezegt dat ik dan net zo goed zelf een paard kan kopen, van inplaats huren. Dus begrijp je hoe bedonderd ik me voel?

groetjes,

Suzanne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 09:40

Ik weet dat het oliebol is. Ik zou ook heel hard balen. MAar probeer het van de zonzijde te zien: als je dan toch beter een eigen paard kunt kopen moet je dat doen. En daar zul je geen spijt van krijgen hoor. Nu kun je ergens naartoe werken, en op een dag op wedstrijd. Dit paard wil niet op de trailer, dus daarmee kun je nergens naartoe, of je nu huurt of koopt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:05

Heel veel sterkte meisje, vooruit blijven denken, alles komt uiteindelijk goed met je eigen paardje.