Verslagje : Omar gelongeerd en gereden!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-01 19:06

Vanmiddag voor het eerst ECHT naar Omar geweest.
Het was erg cool. Eerst heb ik Omar eens uitgebreid gepoetst (STOF!!!)
Toen gelongeerd, ging perfect, luistert prima naar stemhulpen en toen ben ik er nog ff opgekropen...
maandag een uitgebreid verslag
ikke blij

_________________
<FONT COLOR="purple"><FONT FACE="georgia">Yesterday is a history
Tomorrow is a mystery
Today is a gift
Thats why we call it the PRESENT!</FONT COLOR="purple"></FONT FACE="georgia">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-05-21 13:03 ]</font>


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 09:24

heeeey wat tof wacht met spanning het verslag af ene snel foto's maken he? zat ie lekker?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 14:10

Omar???Is dat jouw paard?Iemand die ik ken had een Omar tijd geleden, was toen 3 jaar, het was een dressuurpaard maar ze had er nogal veel problemen mee. Is het dezelfde????? Verward Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-01 12:49

Zaterdag ging ik dus lekker naar Omar en de rest toe.
Ik was eerst nog in mijn uppie maar al snel kwam Anouk de eigenaresse van Passe Partout en Danielle de eigenaresse van Vicky en Shamar.
Eerst ff alle namen en relaties van de paarden uitgelegd...
Passe Partour -> ruintje van Anouk
Vicky -> welsh merrietje van Danielle (18 jr)
Shamer -> jaarling van Danielle, het veulen is van Vicky en OMAR. Omar was eens losgebroken...
Tobi -> jaarling, van Jelrite en Raspoetin (Raspoetin was ook losgebroken)
Treasure -> jaarling van Ocean en Pablo (?) (Pablo was dus ook losgebroken, Ocean is inmiddels verkocht)
Charly, de shetlandpony vos
Jelrite de fokmerrie
Omar (v. Voltaire) 5 jr vos
Pablo 4 jr buin
Raspoetin 3 jr bruin
Shadow 2 jr grijs
Daarna heb ik Omar uit het land geplukt en lekker gepoetst. Hij Lovers poetsen, hij stond helemaal te slapen Knipoog Tot ie ergens van schrok (waarvan?!?) toen trok ''ie even zijn halstertouw kapot...
Voetjes geeft íe netjes aan en je kan 'm overal aanraken. Heerlijk.
Toen hebben we een longeerlijn opgezocht. Hij snapte het al precies. ho = halt stap = stap drrrraf = draf en gaaaaalop is galop.
Toen we op de ene hand alles afgehandeld hadden wilde ik 'm naar me toe halen en omdraaien maar hij snapte het al, het was Halt zweep wisselen en Omar draaide zich al om en stond weer netjes stil tot ik zei stap Knipoog
Omdat het zo goed ging, geen bok gezien en dat terwijl er al heeeel lang niks mee gedaan was, stapte ik er nog even op.
Hij zit heerlijk, heel anders als "ponytje" Sjors, en zijn zadel zit ook 100 x lekkerder....
Stap, gaat prima, hij is nog niet echt voorwaarts maar hij snapt alles snel genoeg, draf (wat gaat dat lekker!) en heel ff gegalopeerd, ik moest 'm wel flink aandrijven, maar als 'ie ging ging íe.
Ik zal proberen zijn gangen mooi op de foto te krijgen.
Ik heb ook eindelijk eens gevoeld hoe een middendraf aanvoelt, Sjors kan dat niet en ik krijg het er niet uit. Ik dacht altijd dat ik iets fout deed maar Omar snapte direct wat ik bedoelde Party!!
Foto's regel ik zo snel mogelijk, maar duurt nog wel even, ik wacht namelijk even tot mijn vriend een digitale camera heeft, dan hoef ik niet telkens al die ontwikkel kosten te betalen...
Margje: ik weet niet precies hoe lang omar al hier is, ik kan me niet voorstellen dat het dezelfde is want deze kent stap - draf en galop en dan heb je het gehad, de rest moet íe nog leren.
Hij is niet van mij maar is mijn nieuwe bijrij/verzorgpaard.
Dit was het weer even... vanavond ga ik weer Knipoog
Groetjes Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie