De ontwikkelingen met m'n tinkerknuffeltje Sarah

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 20:36

Vorige week kon ik echt geen kant met haar op, ze steigerde telkens als ze vooruit moest, of liep keihard achteruit, en als ik haar dan (op advies va de vorige eigenaar) een tikje gaf als ze niet voorwaarts wilde, begon ze te bokken.
Ik heb besloten om gewoon van voren af aan te beginnen. Dus voorlopig alleen rondjes in de wei stappen, met iemand om haar vast te houden. Vandaag heb ik dit dus zo gedaan en het ging prima. Mijn vader hield haar vast en ze volgde hem. Zodra hij echter haar losliet, vertikte ze het weer. Dus nu gaan we het gewoon langzaam verder uitbouwen, dat de begeleider steeds verder van haar af gaat lopen enzo. Het is net of ik een jong paard aan het inrijden ben, zo beschouw ik het dan ook maar, opnieuw inrijden zeg maar.
Mijn moeder is al bang voor haar, sinds ze haar een keertje heeft zien steigeren. Die zag het liefst dat ik haar meten weer verkocht! Maar dat gebeurt absoluut niet!!!!!
Het is echt een hele lieve pony. Ze komt altijd naar je toe rennen, en in de wei loopt ze als een hondje achter je aan. Lachen
Ze heeft nog iets veulenachtigs in zich, in haar gedrag. Ik heb er alle vertrouwen in dat het beter gaat worden, maar ik doe het rustig aan.

Denken jullie dat dit een goede aanpak is? Tips en dergelijke zijn welkom! Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 20:40

Weet je heel zeker dat ze is ingereden?
Want ik hoor dus wel vaker dat een tinker word verkocht als ingereden en dan later blijkt dat niet zo te zijn....... Boos!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 21:00

Ik heb toen ik ging kijken op haar gereden. Dat ging prima. Ook ben ik toen alleen met haar buiten wezen rijden en dat ging ook prima!!! Dus ze is op zich wel ingereden.
Volgens mij is ze nog heel onzeker, en wil ze absoluut niet bij de andere pony's weg.
Waar ik haar gekocht heb, stond ze op stal, in haar eentje, dus daar wilde ze natuurlijk wel graag gaan rijden. Maar nu staat ze in de wei, met andere pony's, en dat bevalt haar blijkbaar zo goed dat ze er niet meer weg wil! Haha! Haha! Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:04

Dan zal het inderdaad onzekerheid van haar zijn.......ik weet verder geen raad voor je....sorry, maar er zijn er vast wel een aantal hier die dat wel weten Dromen , veel sucses in ieder geval en heel veel rijplezier, want dat komt wel goed hoor Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:58

Hoi Maaike,
Zal ik anders een keer met IJsco naar je toekomen, kunnen we misschien samen een stukje gaan rijden? Ik bedoel, IJsco is superrustig en heeft Pliva ook vaak vertrouwen gegeven als die iets eng vond. En IJsco is gek op pony-paarden, Haflingers, Tinkers, IJslanders en FJORDEN natuurlijk haha. Dus ik weet zeker dat ze lief voor Sarah zal zijn. Als je het een goed idee vindt hoor ik het wel, kan ik op een zaterdag of zondag bijvoorbeeld eens naar je toe rijden. Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 23:30

Hoi marije!

Dat lijkt me een goed idee! Wat leuk dat je zo met me mee denkt!
Hte lijkt me zeker de moeite waard om uit te proberen binnenkort!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 09:30

Hoe lang zou het rijden zijn voor mij denk je naar jouw weiland?
Waar zitten jullie nu precies want ik snap het nog steeds niet Verward Op weg naar Loon heb je op een gegeven moment al die Haflingers aan de linkerkant voordat je Loon inrijdt. Is het daar ongeveer?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-01 15:28

Hoi Marije

Het is, als je vanuit het centrum komt, veel eerder dan waar die Haflingers staan. Als je uit de richting van het centrum komt, is het nog vóór de stoplichten. Iets verder dan de ingangen van de wijk Vreebergen en de Asserboys (als je dat wat zegt).
Ik weet trouwens niet of ik al heel binnenkort kan buitenrijden. Want dinsdag ging ik met haar buitenrijden en toen wilde ze ook niet, terwijl haar vriendinnetje Mickey voor haar liep! Ach ja, Paarden???? Verward

Morgen komt trouwens de dierenarts om in te enten, en om Sarah op te voelen, want ze is vorig jaar gedekt, dus er is een kleine kans dat ze drachtig is!!! Ze is helemaal niet dik ofzo, maar ja, je weet maar nooit! Ik wil het in ieder geval zeker weten, want dan weet ik of ik er rekening mee moet houden met rijden.
Groetjes Maaike

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:22

Oh spannend, dus misschien krijg je zelfs nog een 4e pony volgend jaar hahaha. Je krijgt het nog druk.
Ik snap nu ongeveer waar ze staan, kan je ze vanaf het fietspad zien? Of niet?

Dus je wilt nog even een tijdje wachten met het buitenritje. Is goed, kijk maar wanneer Sarah er aan toe is. Hoe gaat het dan als je buiten met haar gaat wandelen? Wil ze dan ook niet van de pony's weg? Want misschien is het wel zo dat hoe langer je wacht met haar eventjes bij de anderen weg te halen om te wandelen, poetsen, rijden of weet-ik-wat, dat het misschien alleen maar moeilijker wordt. Maar ja, dat kan jij beter inschatten dan ik natuurlijk.
IJsco heeft het ook een tijdje gedaan hoor, de eerste tijd had ze nog geen band met Pliva dus ging ze zonder problemen met me het erf af, maar toen die twee dikke vriendjes werden ging ze staken. Ze wilde dan echt het erf niet meer af, geen beweging in te krijgen.
Heb toen wel even moeten knokken, kijk paarden kunnen eigenwijs zijn, maar ik ook Schijnheilig Ook bokken enzo, heel leuk. Dus dat probleem heb ik ongeveer 3 of 4 weken gehad, toen was het uitgeknokt en klaar. Nu gaat het prima alleen.
Ik wil ook wel eens zonder IJsco komen om Sarah vast te houden als je erop zit, kijken of ze dan wel meewerkt. Maar nogmaals: alleen als jij dat ziet zitten, ik kan niet inschatten hoe ze is!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:55

Hoe oud is ? En hoe zeker weet je dat dat zo is? Ik heb een keer een pony op stal gezien die verkocht was als drie en een half, maar in werkelijkheid nog twee en een half moest worden, ben gewaarschuwd.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-01 18:22

Hye Ikke

Bedankt voor je reactie, maar ik ben niet zo blond als ik er uit zie *lol*. Haha!

Ik heb m'n eigen dierenarts haar laten keuren, en de leeftijd laten bepalen!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 18:41

ik heb Sya ook gekocht als 6 jarige blijkt ze nu 11 te zijn

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:02

gebeurt wel vaker hoor. de eerste 3 tinkers bij ons op de manege moesten 4 zijn. na een half jaartje bleek dat ze een vol jaar jonger waren die zijn alle 3 meteen stukken geminderd met in de lessen te lopen uiteindelijk is er zelfs een verkocht omdat ze het helemaal psychisch niet meer aankon ze had een veulen gehad (waarschijnlijk met 1,5 al gedekt)waar ze niet echt super voor zorgde en ze was niet vooruit te branden in de lessen. nu is ze ergens een priveponie.
t kan bij tinkers dus erg vertekenen.