In de grote buitenpiste rijden,eindelijk gelukt :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

In de grote buitenpiste rijden,eindelijk gelukt :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-02 12:40

Gisteren wilde ik Isabelle nog eens proberen te longeren,wat de vorige 2 keren goed ging.Maar de piste waar wij normaal in rijden(is een grote cirkel,een longe +2m is ongeveer de straal) daarin was een les bezig,dus probeerde ik de grote buitenpiste eens(waar ze normaal echt koppig doet,heb er al eens proberen te rijden Scheve mond ) en nu weer hetzelfde,ze zat heel de tijd van hand te veranderen e.d. en was echt niet te doen. Ik heb heel kalm blijven proberen,maar ze deed het echt niet uit onwetenheid.
Daarom heb ik opgegeven (ik weet het,opgeven is niet het beste) maar dan naar de stal gegaan en zadel opgelegd.Af en toe rijd ik met zweep(die ik amper gebruik,behalve als ze volledig blokkeert).Nu nam ik dus weer een (dressuur)zweep,omdat ze in de grote buitenpiste soms echt niet te doe is.En het ging super,ze wist dat ik de zweep vast had,en heb maar 2 keer een tik moeten geven.Eénmaal blokkeerde ze,en de andere keer wilde ze stampen naar Alladin.(Dat is ook een manegepaard, vrij nieuw en nog geen 4 jaar(Isabelle is al 4).Maar alle manegepony's pesten hem.In de wei wegjagen e.d.Echt zielig.)
Maar Isabelle weet nu al ongeveer wat aan de teugel is,en in stap ging het echt goed,door echt verschrikkelijk zacht te zijn,gaat dat het beste, je moet de teugels bij haar juist een beetje té los laten,en dan spelen met de teugels.Iedereen die te hard is,daar steigert ze bij,(ze gaat trouwens nog eens in een les proberen mee te rijden.)daarom dat ik de enige ben die ermee rijd.Mijn lesgeefster kan er ook mee rijden,maar die is eigenlijk te zwaar,dus heeft zij alleen maar eens even gestapt.
Isabelle vertrouwt ook alleen mij Lovers (90%)(en mijn lesgeefster voor de helft).Ik heb trouwens haar benen af kunnen spuiten!Haar achterbenen gingen iets minder,maar de voorbenen bleef ze bijna helemaal staan(en ik kan haar nergens vastbinden,dus moet ze zelf vasthouden)!
Ik ben toch zo blij met 'mijn' Isabelleke,dat geeft je zo'n goed gevoel, een jonge,steigerende pony,die al zoveel verbeterd is in bijna 2 maanden tijd.Daarom dat ik zo graag met jonge (manege)pony's werk.Eerst Bianca van Laura(laurake op bokt),maar zij is op pensioen(5 jaar Schijnheilig ).Daar ging het ook heel goed mee.Dan later nog een manegeponytje Da Vinci. Die is ook al heel wat kalmer geworden.Dan nog een ponytje Cadisch,3.5 jaar, waar dat ik in de les op mocht rijden(de eigenares was nog beginner).
Deze drie waren allemaal,schimmeltjes,en nu Isabelle,een valk(wat is nu eigenlijk isabelkleurig?sommigen zeggen 'geel' met witte manen, en in sommige boeken staat er geel met zwarte manen Verward )