manen lang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:52

Ik heb beide bij mijn paard gehad, en vind lange manen eigenlijk nog het mooiste. Er zitten standaard vlechten in, die ik een keer in de week loshaal en opnieuw invlecht.

Ik heb een Quartermerrie met heel volle manen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:56

jha dat kan ik doe altijd een matje!
staat ook wel stoer de meesten denken hu wat heeft ze nou weer in dan weer een matje hengstenvlecht enz ahha

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:37

als je wedstrijd rijd zou ik korte nemen voor de knotjes mijn haflinger heeft zelf ook hele lange manen maar persoonlijkk vind ik lang mooier

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:59

Ik vind lang ook mooier.maar het hangt er natuurlijk wel af welk ras het is!
groetjes Julie

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:37

Buitenzorg schreef:
Ik ga ook voor lang. Isabeau heeft al hele lange manen en die van Fleur willen maar niet doorgroeien! Ik vind korte manen bij een shet dan ook niet mooi, tenzij het stekels zijn, maar dan icm een flinke stierennek!


Cowboy Magic gebruiken...maken de manen en staart zeer zacht, en stimuleert het groeien Lachen

Maargoed, ik ga dus voor lang, het liefst erg lang! Mijn paardje zijn manen zijn nogal onregelmatig (nog wel), maar wel aan de maat. Ik rijd zelf western, en in de reining zijn lange manen bijna een must (niets moet, maar wordt wel op prijs gesteld). Je hebt ook klassen waarbij de manen worden geknipt...zoooo zonde vind ik dat. Als ik Bud zijn manen korter maak, ziet hij er helemaal als een banketstaaf uit Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:12

De vorige eigenaar van mijn paard knipte het altijd in hane-kammetjes, a-la Fjord. Ik heb het laten groeien, vind ik veel meer "paard" staan. Helaas heeft ze niet zo'n hele dikke bos, maar de lengte is nu prima!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 09:46

lekker lang...en bedankt iedereen die een KWPNer met lange manen lelijk noemt Boos! want mijn schatje heeft dus lekkere lange manen!!! Lovers

Handig voor de vliegen, lekker warm in de winter en het staat veeeel mooier.... nu heb ik natuurlijk het bijkomende voordeel dat ik western rijdt en niemand knotjes op zn hals wil zien Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 14:15

Hangt inderdaad helemaal van de pony af.
Ik vind lang nou eenmaal mooier, zo hoort het ook in de natuur.
Maar ik snap ook dat het geen doen is om een wedstrijd paardje met lange dunne manen in te vlechten.
Ook vind ik die hele dunne manen, beetje piekerig, super lelijk. Nee doe het dan maar kort, dat ziet er nog verzorgd uit..

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 11:15

ik vind lang alleen leuk bij hafingers, bij een fjord horen ze gewoon kort vind ik.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 12:46

Nathalie schreef:
Kort, Kort en nog eens kort! Een paard met lange manen vind ik al gouw niet meer mooi. Behalve bij wat robuustere rassen dan, daar vind ik t super! Maar gewoon bij een rijpaard, Nee, schaar erin! (of eigenlijk kam erin Knipoog )


Mee eens! Lachen

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 16:50

Hm.. is toch afhankelijk van het paard eruit zien...
Als je veel wedstrijd etc. rijdt, is kort misschien makkelijker ivm knotjes.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 17:40

Verschilt echt per pony, soms zijn korte manen gewoon een stuk mooier en soms lange.
Ik vind lange manen wel stront vervelend trouwens! Die van mij heeft dan niet zulke hele lange (en niet ontzettend dik, maar zeker niet dun, maar dan wel weer krulletjes Haha! ), en die zullen ook nooit onder z'n nek uit komen (al lijken z'n manen nu korter omdat z'n nek groter is geworden Tong uitsteken ). Maar als je gaat rijden hangt het zo in de weg, raak er mee in de knoop, hangt voor z'n hoofd. Heb af en toe wel de neiging om de schaar erin te zetten }> maar hou mezelf altijd op tijd tegen *LOL*