Hippisch Centrum Exloo gesloten eventueel droes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Hippisch Centrum Exloo gesloten eventueel droes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 16:26

Het is nu op radio Drenthe.
Ze zijn vanaf nu nog 4 weken gesloten. Anderhalve week geleden zijn ze al dichtgegaan uit voorzorg.
Een aantal paarden van hen is een paar weken geleden verkouden geweest en ze willen geen enkel risico nemen. Er staat ook een groot aantal Arabieren, ook dekhengsten dus bijna alles is gesloten.
Er is dus geen sprake van droes maar ze willen zeker weten dat hier geen besmette paarden zijn. Aanstaande vrijdag komt de DA nog een keer langs om de paarden te checken. Dan bepalen ze of ze eind volgende week weer opengaan of dus nog 4 weken dicht blijven.
De evenementen die komend weekend gepland staan worden verschoven naar september.
Laatst bijgewerkt door Cody op 13-06-02 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt


verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:52

dat is toch exlo want die is ook gesloten weggeens droes en daar staan ook arabieren dekhengsten enz..

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 19:33

Duhh je hebt helemaal gelijk, wat een stomme fout Bloos
Heb het gelijk verbeterd.
Zat namelijk mee te typen toen het bericht op de radio was maar het ging allemaal zo snel dat ik zomaar Eext heb neergezet. Stom.
Dank je! Lachen

carola

Berichten: 8676
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 20:11

Aha! Daarom is de Arabissimo dus verplaatst... Het verklaard weer wat voor mij.
Verstandig in ieder geval van zo'n bedrijf dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-02 20:13

Tja ik dacht al: je weet maar nooit, ik knal het gewoon op bokt. Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:28

Ik ben zooooo blij dat ik Jeddah er toch vroeg heen heb gebracht om te laten dekken!!! En dat ze meteen drachtig is geworden.

Anders..??????? Wat had ik dan gemoeten?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Kitty

Berichten: 7683
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:20

Het schijnt dat er droes in de buurt is (geweest) en dat er paarden van het Hippisch Centrum daarmee in contact zijn geweest.

Kort voordat het HCE gesloten werd, heb ik er nog wedstrijd gehad. Toch maar even goed opletten...

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 11:29

De incubatietijd (de tijd tussen de blootstelling en de ziekteverschijnselen) ligt tussen de 7 tot 12 dagen. Is je paard dus na een dikke 2 weken nog niet zichtbaar ziekig, dan mag je er van uit gaan dat het jouw deur voorbij is gegaan...

Oveigens, de droes kan wel een dik half jaar blijven rondsluimeren op zo'n stal...kwestie van belachelijk goed ontsmetten om de besmetting verder te voorkomen...
Ik zou mijn paard niet graag de eerste tijd mee naar zo'n manege nemen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 12:03

Er gingen al een hele tijd voordat ze gingen sluiten geruchten rond dat er droes was. Dit kwam uit betrouwbare bronnen. Dus voordat ze gingen sluiten zou er ook al droes heerssen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, GoogleAdsense, Iloveiswan, Iris_Casper, Jorissie, JudithO, NorwayFjord, Poekkie, quni, Raineri, redbutton en 23 bezoekers