ponykamp begeleidingsdagen gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

ponykamp begeleidingsdagen gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 14:53

hoihoi
vrijdag en zaterdag had ik ponykampbegeleidingsdagen... alle begeleiders die die zomer op die manege ponykampen kwamen begeleiden kwamen bij elkaar... ze waren er alleen niet allemaal.
er waren in totaal 16 leiders, waarvan er 10 waren.
vrijdag tegen kwart over 7 (savonds) daar aangekomen. even bed opgemaakt en toen gingen we voltigeles geven. dat doen ze daar erg veel... het is ook erg goed voor beginners die net beginnen... krijgen ze een goede zit van.
ze hebben daar heel veel merensen en fjorden, ook een par shetties en welshjes, en 1 paard.
een fjord aan de longeerlijn gezet met voltige singel om... kindje erop gezet en we gingen oefeningetjes doen.
op het laatst hadden we misty (ook een fjord) neergezet en iemand hield haar van voor vast. toen gingen de kindertjes van achteren erop bokspringen (we moesten ze wel vasthouden en optillen Haha!) toen op de knieen zitten en uiteindelijk staat met de armen omhoog. toen weer zitten en omdraaien (dus achterstevoren) en met een koprol er weer af.
was echt heel erg leuk om te zien.
savond hadden we alle regels besproken en nog veel meer ( de helft weet ik niet eens meer) en gingen we lekker naar bed. natuurlijk hebben we nog lekker lang geklets over vanalles, en zaten er 2 die er altijd al komen liedjes te zingen. we sliepen uiteindelijk om half 2.
geertjan moest er om 6 uur uit om te voeren want we zouden een dauwrit gaan maken. hij zou ons om half 7 wakker maken. maar ja, toen hij dus uit bed ging werden wij ook wakker. nog lekker even uitgedut tot half 7 en snel aangekleed.
op naar de paardjes! ik ging op misty, ik had zin in een relaxed ritje zonder bokjes. om 7 uur zaten we te paard en gingen we naar het bos... die bossen daar zijn echt enorm mooi! ik reed ongeveer de hele tijd voorop samen met een ander meisje.
we kwamen bij het hek-tot-hek-pad daar lopen vaak koeien in (nu niet) en is afgesloten met een wildrooster en daarnaast een hek met een draaimechanisme. ik draaide het hek open en ging erdoorheen samen met de anderen, geertjan draaide het hek weer dicht. harriet en ik zaten echt in de startblokken tot geertjan er weer was. ik riep ineens JA HIJ IS ER! en we vlogen keihard naar voren. de fjord van geertjan gaf een enorme bok en ging er ook maar achteraan.
op het einde van het pad kwam geertjan bij ons en vroeg heel erg droog: zouden jullie het in vervolg even kunnen melden? emiel gaf namelijk een bokje (wat dus een enorme was)
weer op de stal aangekomen stond het ntbijt voor ons klaar... jummie! het was dan ook al bijna half 10 en om 10 uur moest er les gegeven worden.
degenen die ervaring hadden met lesgeven moesten eerst. dat waren tessa en ik. zij gaf het eerste halfuur les en ik het laatste... zij kon namelijk geen springles geven en ik wel.
toen hebben we het programma voor de themadag in elkaar gedraaid met z'n allen en hebben we lekker gelunched. tessa en ik moesten weer les geven, ditmaal aan de beginnertjes, en er zijn er 2 afgevallen... sneu zeg! een van de pony's begon namelijk tegen een ander aan te slaan en die ander sprong dus opzij en dat kindje viel eraf... op de arm neergekomen, ze kon haar arm niet meer bewegen, op en gegeven moment wel weer hoor! haar er weer even opgezet en met mij ernaast even gestapt.
5 minuten voor het einde van de les begon die pony ineens weer te trappen naar een shettie en dat meisje viel er dus ook af... niet echt heel erg leuk dus. ze begon te hieperventieleren, dus ik haar helemaal geruststellen, en later ook weer eventjes op de pony gezet.
pony's op stal gezet en hooi gevoerd, en zelf lekker aan de barbeque! was lekker joh! daarna nog even brokken gevoerd en toen weer naar huis.
het was echt vreselijk leuk en gezellig, kan niet wachten tot de zomervakantie!!!
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:58

He! Je bent bij het Lamoen geweest in Rijssen! Daar heb ik een paar jaar geleden op zaterdag lesgegeven en 1 keer een ponykamp begeleid. Dat was echt heel leuk. Je kan er lekker buitenrijden en de nieuwe (nou ja, nu al wel 2 jaar oud) bak is ook zeer mooi. Hele aardige lui en dus je gaat dus echt een hele leuke tijd tegemoet. Tenminste ik heb het er wel naar mijn zin gehad. En inderdaad... Emiel heeft nogal wat kuren... Eerst was ie erg braaf maar sinds de dochter van hun er op rijd, heeft ie nogal wat streken gekregen Haha! Maar dat was wel altijd lachen! Hebben ze Larson nog? Een smal fjordje, echt de ideale beginnerspony? Die was voor beginners echt onwijs lief! (en anders moest je nogal behoorlijk kunnen sturen...) Heel veel plezier en vertel even welke week je er bent, dan kom ik misschien wel even kijken

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 15:02

het is in markelo, hhaa, maar je bedoelt wel dezelfde.
ken je geertjan en wendy dan ook? die zijn cool!
ja larson is er nogsteeds, met die hebben we de voltigeles gedaan.
ik zal even kijken welke weken ik er zit...
30 juli - 02 augustus en 13 augustus -17 augustus
in totaal dus 2 weken met een week ertussen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:36

Toen Geertjan en Wendy kwamen, vlak daarna ben ik weg gegaan. Ach... volgens mij is iedereen daar aardig! Haha! Dus waarom zij niet? Veel plezier en misschien tot dan!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Irma77, leenleen11, lletam, Luca1968, Mark0919, Punz, sterregoud, tienus63, voet en 19 bezoekers