vrouw onder de voeten gelopen door op hol geslagen paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

vrouw onder de voeten gelopen door op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 10:09

Zaterdag is op de Haagse paardendagen een 2 span aan de kletter gegaan. Een bejaarde vrouw kon zich niet op tijd uit de voeten maken, en kwam tussen de paardenhoeven terecht. Zij is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.
Dit hoorde ik gister op de radio. Heeft iemand enig idee wat er gebeurt is, en hoe het met die vrouw is?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:40


Nulla tenaci invia est via

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:41

he bah, nee ik weet niks, maar getver arm vrouwtje!
Wij hadden toen met de marathon in St. Nicolaasga ook een op hol geslagen 4 span, die waren tegen een mercedes ( *LOL* ) aangeknalt en 2 ervan lagen onder de mercedes! ik heb met grote open ogen mee zitten te kijken naar het bloederige gebeuren enneh ik ben neit flauw gevallen... maar het meisje rijd nu alleen nog maar 2 span...

Maargoed aaaaaaaaallemaal offtopic, ben benieuwd hoe het met de vrouw gaat!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

duidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:43

DEN HAAG - Een 75-jarige vrouw uit Den Haag is zaterdag tijdens de Haagse Paardendagen zwaargewond geraakt toen zij onder de hoeven van een op hol geslagen paard terechtkwam. Zij ligt in kritieke, maar stabiele toestand in een ziekenhuis, aldus de politie.



Een tweespan sloeg tijdens een demonstratie op het Lange Voorhout op hol. De 20-jarige vrouw uit Zuid-Beijerland die het tweespan mende, viel van de wagen. Doordat de dieren elk aan een kant een boom passeerden, kwamen ze vast te zitten.

De Haagse, die bij de boom stond, kwam onder een van de paarden terecht. Omstanders hebben haar tussen de hoeven weggetrokken.

hou van me 2 hondjes en paardje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:45

naatje, bronvermelding?

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:29

gatver wat erg!dan voel je je als eigenaar echt vreselijk lijkt me..Arme vrouw hopelijk red ze het.
weet iemand waardoor de paarden aan de kletter gingen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:35

Ik ben vroeger veel op de Haagse Paardendagen geweest. Veel genoten van mooie dingen, maar ik heb ook vaak mijn hart vastgehouden van bijna ongelukken.

Zoveel mensen, niet altijd goede afzettingen. Paarden die de drukte toch niet echt goed gewend zijn.

Ik hoop dat die mevrouw weer helemaal beter wordt.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 10-06-02 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

weh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:37

van die site daarboven scheelt moeite voor ander bokkers en ik was er zaterdag bij ik zat aan de overkant!!! en gister was ik er ook gelukkig dat er nixx is gebeurt!

hou van me 2 hondjes en paardje

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:48

ik heb het zien gebeuren.
ze deden een wedstrijd met romeinse strijdwagens.
en die vrouw ging iets te hard door de bocht, waardoor die wagen omviel en zij viel eruit.
paarden op hol.
Er is verder alleen geen ambulance geweest. (heb ik niet gezien)
er stond wel ineens veel meer politie.
hoop dat het goed gaat met die vrouw, maar het blijven dieren en het kan altijd gebeuren.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:41

ik heb het ook gezien en ook een aantal omstanders handelde verkeerd, er stonden dwang hekken voor noodgevallen en als ze dan zo dom zijn die weg te trekken!!!! ja dan kan je verwachten dat ze door rennen he.

Klinkt haar maar ze kunnen beter tegen die dranghekken aanrennen dan hebben ze iets om te stoppen dan ze op zij te trekken en ze nemen half die rekken me met de wagen wat ook gebeurde en dan over een mevrouw heen denderen.

Kunnen ze die paarden ook niet voor straffen want die schrokken zelf ook van dat de wagen al in de piste om ging.

trotse moeder van 2 prinsesjes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:50


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:05

Ik begrijp dus dat er een snelheidswedstrijd verreden werd terwijl er bomen in het parcours stonden Verward
En die vrouw stond bij die boom Verward Verward

Een tweespan sloeg tijdens een demonstratie op het Lange Voorhout op hol. De 20-jarige vrouw uit Zuid-Beijerland die het tweespan mende, viel van de wagen. Doordat de dieren elk aan een kant een boom passeerden, kwamen ze vast te zitten.
De Haagse, die bij de boom stond, kwam onder een van de paarden terecht. Omstanders hebben haar tussen de hoeven weggetrokken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:52

Margreet schreef:
naatje, bronvermelding?


Ik las het vanochtend in de treinkrant Metro

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:15

Sugarmiss schreef:
Ik begrijp dus dat er een snelheidswedstrijd verreden werd terwijl er bomen in het parcours stonden Verward
En die vrouw stond bij die boom Verward Verward

Een tweespan sloeg tijdens een demonstratie op het Lange Voorhout op hol. De 20-jarige vrouw uit Zuid-Beijerland die het tweespan mende, viel van de wagen. Doordat de dieren elk aan een kant een boom passeerden, kwamen ze vast te zitten.
De Haagse, die bij de boom stond, kwam onder een van de paarden terecht. Omstanders hebben haar tussen de hoeven weggetrokken.



als ik het goed begrepen heb uit alle verhalen hierzo,
was daar een of andere wedstrijd en daar hielden ze ook een demonstratie (met romeinse strijdwagens).
ze gingen te hard in de bocht en de wagen kwam op zn kant terecht en de vrouw viel eraf.
de paarden liepen door en rende op een hek met omstanders erachter af.
deze schrokken en liepen weg het hek meenemend.
de paarden liepen tussen de hekken door (over/meenemend Verward ) en kwamen toen een boom tegen welke ze beide van een andere kant wouden passeren terwijl ze nog aan elkaar vastzaten.
daar stond die oudere vrouw die niet meer weg kon komen en zodoende gewond geraakt is.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:20

Sugarmiss schreef:
Ik begrijp dus dat er een snelheidswedstrijd verreden werd terwijl er bomen in het parcours stonden Verward
En die vrouw stond bij die boom Verward Verward

Een tweespan sloeg tijdens een demonstratie op het Lange Voorhout op hol. De 20-jarige vrouw uit Zuid-Beijerland die het tweespan mende, viel van de wagen. Doordat de dieren elk aan een kant een boom passeerden, kwamen ze vast te zitten.
De Haagse, die bij de boom stond, kwam onder een van de paarden terecht. Omstanders hebben haar tussen de hoeven weggetrokken.



Die bomen staan in 1 rij toch?? Als ze er dan vandoor gaan, kunnen ze er tegen aan knallen ja.

linda

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:31

Ja maar dat ze eerst de hekken omver liepen en toen pas bij de bomen kwamen, dat stond er niet bij.

Daarom zit ik bij cuttingwedstrijden ook graag wat hoger en niet zo voor aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Pommier en 38 bezoekers