avondvierdaagse dag2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

avondvierdaagse dag2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 12:51

Deze keer waren we niet de enige die hadden bedacht laat te starten.
hoe later je start hoe minder ruiters en menners je in de weg zitten Haha!
Maar dat ging nu niet op.
om kwart voor 7 gingen we op weg en al gauw bleek dat dit de ergste route van allemaal was Huilen De eerste 8 km was om rekening te houden met de menners over verhardewegen.. en ik heb geen ijzers..
veel gestapt dus totdat we een beetje in tijdnood kwamen (vandaag weer 20 km)en dus maar in draf.
Hopelijk heeft de smid gelijk en heeft Lot echt zulke loeiharde voeten!
na weer veel stappen kwamen we eindelijk bij een zandweg/grindweg achtig iets het midden was vrij zacht dus een galopje maar toen kwam meteen het bord over 1 km rust grrr.
tot doorgereden en zo'n 2 mtr voor de rust pas gaan stappen we hadden immers bijna alleen maar gestapt.
Bij de rust een grote groep voor ons laten gaan en na zo'n 10 min ook weer vertrokken.
Eindelijk gingen we weer het bos in de het gas kon erop.
Had Lodewijk wel nodig want die was zo strontvervelend.
Alles was eng (nouja niet echt maar hij wilde gewoon actie en dan moet je zelf maar wat verzinnen als je steeds moet blijven stappen) en we zaten dan ook met regelmaat bijna bij Janneke en Polle op schoot Boos!

binnen 15 min waren we die groep weer voorbij en toen kwamen 2 ruiters ons tegemoed de brodjes ontbraken verder.. gelukkig was er iemand in die grote groep (waar we op hebben gewacht) die een routeboekje bij zich had op haar wagen.
De route klopt nogsteeds dus Polle en Lot voorop van de grote groep toch nogmaar die route ingeslagen.
en na 6/700 meter stond er weer een bordje waren de dames gewoon blond langs gereden *LOL*

Wij hebben het tempo weer wat omhoog gedraaid en zijn alleen verder gegaan.
de laatste Km was weer verharde weg dus dat hebben we gestapt.
de laatste paar honder meter (paarden waren op adem en droog) ging langs het start/finish terrein tja dat moest natuurlijk even in een galopje gedaan worden *grijnz* paardjes uitgestapt (was half 10 dus we hadden nog 30 min)
en in de trailer gezet braaf ons stempeltje gehaald en weer naar huis.
Ik was om half 12 thuis vanavond de laatste avond met lodewijk morgen neem ik een ander paard want de intocht is 5 km weer over verharde weg en ik wil toch een beetje zuinig zijn op z'n hoefjes.

Lodewijk logeert sinds gister bij de stal waar janneke woont en heeft het daar prima naar zijn zin. zelfs het paard die andere paarden de wei uittrapt is dol op Lottie haha ik had lot perongeluk voor zijn box gezet en ze zaten de hele tijd te neuzen dat andere paard deed helemaal niets Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:54

Klinkt weer super!
Met zoiets baal je zeker weleens dat je geen ijzers hebt. Verward
Wie neem je vandaag mee?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:59

Volgens mij gaat Lot vandaag nog mee en morgen neemt ze een ander paard.
Klinkt leuk, ik zie het al voor me, jij en Lot voorop met een hele stoet erachteraan van 'kom maar, hierlangs' *LOL*
Balen dat je zoveel over de verharde weg moest, rijd niet prettig he, je denkt dan de hele tijd aan de hoeven.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:00

Hehehehe! Welk paard houd er nou niet van Lottel? Die wil geloof ik met elk paard vriendjes zijn...

Maar goed, benieuwd hoe het vanavond gaat lopen...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:02

Hmmm.... dit verslagje klinkt wat minder positief dan dat van gisteren, maar ik neem aan dat het plezier er niet minder om was! Party!!

Hoeveel deelnemers zijn er eigenlijk??

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 13:14

ruim 200 deelnemers.
Rt was alsnog leuk hoor maar baalde een beetje van de wegen en ook nog een stuk over grind Boos! gelukkig liep hij niet gevoelig en is er amper wat te zien dat z'n hoeven extra gesleten zijn.
Vanavond rijd ik nog 1 keer met Lot
groetjes