update Nicky

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

update Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 14:07

ik heb even getwijfeld of ik dit zou plaatsten, maar ik doe het toch maar..
ookal kennen de meeste mensen hier Nicky niet eens.

Nicky is mijn vorige pony. Een haflinger van nu 6,5 jaar oud, ouderwets type, voor meer info zie mijn profiel Clown

Ze is verkocht, na lang wikken en wegen, omdat ik te groot voor haar werd om nog echt dressuur te kunnen rijden. En ik wilde toch meer dan alleen een beetje door het bos crossen..
Zo klinkt het wel erg makkelijk, maar het was nogal gecompliceerd omdat we Grassie toen ook al hadden, maar dat zal ik jullie verder besparen Knipoog

Ze is toen in oktober 2001 verkocht aan een vrouw die al wat ouder was, en een recreatiepony zocht om mee in het bos te rijden en later voor de kar te beleren. Nick zou gestald worden op de boerderij van haar vader.

Toen Nicky net weg was mailde en belde ze een paar keer. Alles ging goed, Nick had een uitloopstal en had het erg naar haar zin.
Daarna hoorde ik ineens helemaal niks meer. Ik mailde haar een keer, maar ik kreeg geen reactie. bij bellen kreeg ik antwoordapparaat..
nou moet ik erbij zeggen dat ik het ook niet enorm vaak geprobeerd had, van de ene kant omdat ik het ontzettend druk had, anderzijds ook omdat ik bang was iets negatiefs te horen.

Nou kwam ik afgelopen weekend terug van kamp, zegt mijn moeder dat B. ( ik noem haar even zo, wel zo beleeft om niet ongevraagd namen op internet te gooien Knipoog ) had gebeld.
Ze had problemen met de pc gehad, en daardoor lange tijd haar mail niet gelezen.

Maar nou komt het: ze is in januari van Nicky afgevallen. Nicky had toen een paar dagen wegens sneeuwval alleen maar binnen gestaan. ( ze had schuurplekken van haar regendeken en geen wintervacht ) . Toen de sneeuw weg was, is B. er gewoon op gaan zitten.
Tja, dan kan je raden wat er gebeurt: Pony is fris, gaat een beetje stuiteren, B. ( die niet erg stevig zat, nog matige ruiter) kan het niet uitzitten en valt. Toen was er eigelijk nog niks aan de hand, maar B wilde zo snel mogelijk opstaan en raakte daarbij bekneld tussen Nick en de grond. hierbij klapte haar been weg onder haar.
Gevolg: gescheurde enkelbanden en op 2 plaatste gebroken enkel Scheve mond

ze is direct geopereerd, heeft nu een pen in haar voet en is nog steeds aan het revalideren. waarschijnlijk komt het nooit meer hélemaal goed..

Nick is sinds die tijd niet meer gereden en staat dus alleen maar buiten.
B. wil Nicky wel gewoon houden, ze zei zelf al dat het haar eigen schuld was .
Ze gaan haar binnenkort waarschijnlijk beleren voor de kar.

Ik was wel behoorlijk geschrokken van het verhaal. Dat verwacht je toch niet..
En nu zit ik me zorgen te maken over Nicky. Ten eerste gewoon of ze wel genoeg aandacht ed. krijgt, maar ook of B. haar niet besluit tóch te verkopen..

Natuurlijk gaat het mij niks aan, het is mijn pony niet meer.
Maar het blijft toch knagen..

wat wel positief is , is dat we over een paar weken een keer gaan kijken.
Dat lijkt me echt leuk. Ik hoop zo dat alles goed met haar gaat Scheve mond

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:13

Op zich erg goed dat ze toegeeft dat het haar fout is. En de pony daar niet de dupe van is. Verder is het id dniet leuk mar toch vin dik het verhaal absoluutniet negatief klinken er zitten ook een hoop positieve dingen in. Oke ze doet nu niets meer maar daar gaat ze niet dood van zolang ze een buiten loopt heeft ze het alleen maar beter.

Ook erg leuk dat ze wil gaan mennen misschien een idee om haar te gaan helpen en te gana kijken of het werkt. Mocht het niet werken kan ze hem altijd nog verkopen. Misschien moet ze een paar dagen in de week iemand zoeken die hem gaat rijden om het bij te houden.

ben erg blij dat ze de pony niet de schuld geeft en dat ze ermee verder wilt. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 14:24

Prisca schreef:
Op zich erg goed dat ze toegeeft dat het haar fout is. En de pony daar niet de dupe van is. Verder is het id dniet leuk mar toch vin dik het verhaal absoluutniet negatief klinken er zitten ook een hoop positieve dingen in. Oke ze doet nu niets meer maar daar gaat ze niet dood van zolang ze een buiten loopt heeft ze het alleen maar beter.

Ook erg leuk dat ze wil gaan mennen misschien een idee om haar te gaan helpen en te gana kijken of het werkt. Mocht het niet werken kan ze hem altijd nog verkopen. Misschien moet ze een paar dagen in de week iemand zoeken die hem gaat rijden om het bij te houden.

ben erg blij dat ze de pony niet de schuld geeft en dat ze ermee verder wilt. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken *LOL* .


o nee, ik bedoel ook niet B. te veroordelen hoor, absoluut niet!
Ik ben ook heel blij dat ze Nick de schuld niet geeft.

Mennen was ze al van plan toen ze haar kocht, er is alleen wat tussen gekomen.. Ik zou haar graag gaan helpen, maar ze woont ver weg ( in een onbestemd plaatsje wat ik steeds vergeet Schijnheilig )

Een bijrijder heeft ze gezocht maar niet kunnen vinden.

nogmaals, ik heb dit niet geplaatst om die vrouw in kwaad daglicht te zetten. Het komt meer door mezelf dat ik me zorgen zit te maken..
Je vorige pony blijft toch een speciaal plekje bij je houden..

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 14:33

haha op die manier nou ik denk dat dat beestje geen beter leven kan hebben. Lekker de hele dag buiten engeen zadel op zijn rug Knipoog .

Ga er snel heen en stel jezelf tot rust Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 16:10

Best wel schrikken hoor. Het is eigenlijk niemands ze schuld... Je moet maar snel naar Nicky gaan kijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flavlip, gerlindie, herous, Jussem, PeerAppel, Riviera87, Veldbloem, vidya en 150 bezoekers