Fulco de Minstreel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Fulco de Minstreel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 09:51

Gister is hij voor het eerst met Voltrack samen gegaan, en binnen 10 minuten hadden ze vrede gesloten en deed geen van beiden een stap verkeerd. Voltrack viel hem niet meer aan, deed niet lelijk of wat dan ook, dingen die hij wél bij Kuul en Joop doet. Fulco stond heel gezapig te kijken, alsof hij al járen met Vollie samen door één deur kan. Ik vind het zo vreemd dat hij met 2 totaal verschillende paarden overweg kan, maar het is wel hartstikke mooi, kunnen we hem met alle paarden buiten zetten. Het is echt een ontzettend koel beestje.

Gisteravond zijn we naar de hoefsmid gegaan, en hoe moeilijk deze week (weken) ook is, dit soort dingen stemmen mij weer bijzonder positief. Hij liep zó de trailer op. Toen we hem haalden deed hij ook geen moment moeilijk, en dat na twee jaar niet vervoerd te zijn.
Gister liep hij zo de trailer op, verroerde geen vin onderweg, kwam er keurig netjes af (na mij een kopstoot te geven met als gevolg een tand door mijn lip) en liep zo door een smal deurtje bij de hoefsmid naar binnen. Liet zich allerkeurigst bekappen en toen brak het noodweer los. Keiharde donderslagen, kletterende regen, niets bracht hem van zijn stuk. Toen het ietsjes bedaarde liepen we snel met hem de trailer in, weer geen enkel probleem. Hij liep zo door het water, keek een beetje, maar verder niets. Echt ongelofelijk. Hij stond een beetje benauwd te kijken toen hij flitsen én donderklappen kreeg, maar hij bleef nog steeds keurig staan. Daarna naar huis 'gescheurd', en écht niets kan hem van zijn stuk brengen. Thuis hebben we hem voor het eerst van zijn leven een deken op gedaan, hij keek even van: hela hola wat ga jij nou doen, maar liet hem zo opleggen. Voltrack breekt de boel altijd af als hij daar zin in heeft, maar Fulco laat zich écht NIET van de wijs brengen. Als hij nu afgekeurd wordt zou ik dat ontzettend jammer vinden, het is namelijk écht een ongelofelijk gouwe beestje. Hij heeft een karakter van hier tot Tokyo en behalve wat 'slechte' manieren doet hij echt niets verkeerd. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij een waardig opvolger voor Hercules is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:01

Wat goed zeg. Ik zal duimen voor je dat hij idd goedgekeurd wordt.

Wat zijn die "slechte" manier dan die hij heeft ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:05

hij klinkt echt super, ik hoop voor jullie dat ie goedgekeurd wordt!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:06

Tjee... dat klinkt als het perfecte paard! Ik wist niet dat die bestonden joh!

Wel moeilijk lijkt me, om blij te zijn met de opvolger van een paard waarvan je weet dat die er na vrijdag niet meer is....

Is Fulco 100 % arabier of is het een kruising met wat anders?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:07

Dat klinkt onwijs goed laui!

Ik hoop dat hij het verdriet over Hercules een beetje bij jullie kan wegnemen.

Sterkte en veel plezier met Fulco!!

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 10:17

Hij is 100% arabier. Halfbroertje van Voltrack, 2 mnd ouder dan Vollie. Echt een onwijs grote schat. Hij is een beetje dik en niet bepaald arabisch qua uiterlijk (beetje haflinger x arabier), maar hij is toch echt arabisch (AVS ingeschreven, in Rusland gefokt, met nr op zijn rug).

Zijn slechte manier (eigenlijk is het er maar 1) is dat hij een beetje lomp is. Hij is al 3x zowat over me heengewalst en gister gaf hij me dus 'out of the blue' een kopstoot, met een bloederige (voor mij dan) afloop. Normaal staat hij de hele tijd te knuffelen en vindt hij alles best. Echt een superpaardje, echt showen doet hij niet, echt onder de indruk is hij ook niet, hij kijkt af en toe, walst dan over je heen (kijken is de andere kant oplopen, helemaal omdraaien etc), maar echt een heel rustig en ontzettend mak beest. Nooit gedacht dat een halfbroertje van Voltrack het compleet tegenovergestelde zou kunnen zijn, maar hij is het levende bewijs. Hij is alles wat Voltrack niet is, en Voltrack is alles wat hij niet is. Bovendien zit er een draf op, echt ongelofelijk, ik zat in no time aan de andere kant van de bak... Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:40

Misschien krijgen jullie dat lompe er nog wel een beetje uit met consequent opvoeden.

Mijn Kaminka is ook zo lomp in de omgang, het is wel iets verbeterd, maar het schijnt echt van moeders kant te komen, is erfelijk bepaald. En dus niet echt eruit te krijgen helaas.... Je leert er wel mee leven hoor... Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:13

Owww als dathet probleem is is het toch super ?? Dat leer je hem wel af hij moet ook ff weten wie de baas is. Zodra hij dat is is het volgens mij over.

FOTOOO´S?????

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:29

wanneer wordt hij gekeurd? Ik zal iig hard duimen is het ook zo'n grote rarebier als vol?
en idd we willen foto's wat kan hij allemaal al?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 12:39

Hij heeft een rem en een gaspedaal (zweepje) hij kan ook sturen, maar echt dressuur kan hij niet... Dat gaan we hem eerst leren. De komende tijd ga ik hem 3 x pw dressuren hij gaat dan 1x naar t bos en de rest moeten we nog invullen. Ik moet ook Jopie rijden, dus meer dan 3x zit er gewoon niet in. Als het goed is wordt hij begin volgende week gekeurd (iig klinisch, als er twijfels zijn ook röntgen), dit ivm het bekappen van gister. Volgende week is hij goed gewend aan de nieuwe stand van z'n hoeven en dan komt de DA hem bij ons thuis bekijken.

Foto's komen vanavond, als ik thuis ben. Hij is zo'n 5-10 cm kleiner dan Vol (volgens de fokker van Vol 7 cm, lijkt meer), iets donkerder met enorm lange manen. Hij is echt hartstikke gaaf. Heeft in 3 hoefjes wat wit, geen witte haartjes behalve z'n kol. Ik verspreek me de hele dag (Fultrack, Volco dat soort dingen) en vergis me nu al (Hey Voltrack -eh- Fulco!). Mijn zusje had gister echt de gaafste actie. Kwam ze thuis. Riep ze heel hard Fulco! En ze dacht nog: zo groot was hij toch niet. En hij reageerde ook niet. Dus eindelijk kijkt hij heel kwaad en beledigd om, is het Voltrack.... Oeps!

Ze lijken wel, maar dan alleen qua uiterlijk, qua karakter zijn het echt tegenpolen, en het zijn echt dikke maatjes... Lachen

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Arjette15, beegee, bellieee, bonnielau, Chan88, hokke, M1994, Poekkie, Schrompeltje, SUSANNEx, XladyX, XxMariellexX en 104 bezoekers