het niveau qua rijden in het zuiden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 23:35

Nee hoor, in Overijssel komt het ook voor. Mijn zusje rijdt M1-dressuur en M-springen, en het afgelopen jaar is het regelmatig voorgekomen dat er maar 2 of 3 starts in die klassen zijn. En dat met een E-pony! Laatst was ze in Wierden zelfs de enige - en dus 1e... Terwijl de concoursen in Wierden altijd best een hoge opkomst hebben. Om over de Z maar helemaal niet te spreken, daar kom het zo vaak voor dat er maar 1 deelnemer is (in de dressuur dan, wat springen betreft zijn er nog best wat Z/ZZ-ponyruiters). Best jammer.

Daarentegen rijden er enorm veel ruiters in de L. Ben benieuwd hoe dat straks zal zijn na de opsplitsing in L1 en L2 (tot nu toe zijn er nog geen wedstrijden gehouden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 00:52

Ik kom dus uit dezelfde buurt als Karin en Laui, en in vergelijking tot de buurt rond Arnhem waar ik anderhalf jaar gewoond heb, vond ik het niveau hier beter, in die zin dat er daar altijd een bepaald rijtje profi's meereed in het Z, die gewoon gruwelijk goed zijn en zouden winnen waar ze ook starten, maar als je dan een M1 rubriek bekeek dan gingen m'n haren wel eens recht overeind staan.
Hier vind ik heel duidelijk verschil in juryleden zitten, maar niet zozeer in kringen of zo. Ja, toen ik klein was was het nog traditie dat je in Mariënheem bij Mans Bartels in de ring je eerste winstpunt haalde zodat je dan in juni in Heeten voor het eerst mocht springen Sigaar oma vertelt...
Ik train dus wel in Brabant. Vanuit Heteren was dat een uurtje, maar nu met die MKZ-maatregelen die ik er bijna 2 1/2 uur over! Maar als straks de snelweg weer open is gaat het wel sneller.
Over het algemeen denk ik dat Brabant al veel langer een dressuurtraditie heeft. Hier moest je altijd springen, dressuur reed je alleen als je niet durfde te springen of je pony het niet wilde.
En ik vind vaak het niveau op NBVR-wedstrijden bedroevend laag, maar misschien zijn die in het westen wel weer beter. Wat ik alleen zo jammer vind is dat je daar altijd alleen om strikken rijdt. Ga je op 2e paasdag op concours, win je 2 keer je rubriek en dan geven ze je 60 eieren Verward En m'n moeder maar cakes bakken...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 01:03

Citaat:
Op 2001-05-16 00:52, schreef Zep:
...Ga je op 2e paasdag op concours, win je 2 keer je rubriek en dan geven ze je 60 eieren Verward En m'n moeder maar cakes bakken...


Hihi, op Pony Indoor Wierden geven ze Bolletje-pakketten weg. Beschuit, Kanelly's, Choconelly's... Hebben we afgelopen oud en nieuw ook weer heerlijk van gegeten! Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 01:21

Pff ik heb eens een diepvrieskippakket gewonnen. het was de eerste prijs! ik heb alles zowat weggegeven

Mijn stalgenootje won ok een diepvries kippakket en die is vegetarier. We hebben er nu nog lol om dus de prisj was het zeker wel waard.

Iemand anders had een deken gewonnen. Voor een A-pony. maar toch prijsjes zijn leuk om te winnen...