1e x met verzorgster naar les en attente melkwagenchauffeur!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

1e x met verzorgster naar les en attente melkwagenchauffeur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 21:52

Vandaag was het dan eindelijk zover. Mijn verzorgster zou voor de eerste keer met Andrew naar les. We hadden afgesproken dat ze om 17.20 klaar zou staan (ik moest werken en eerst koken en eten) zodat we gelijk konden vertrekken. Was ze haar sleuteltje vergeten!!! Snel een borstel erover, zadel erop en met een kleine tien minuten waren we op weg. Langs de weg door het dorp liep ze er eerst naast. Daarna op het fietspad opgestapt en via een rustige weg nar het FPC gereden. Andrew heel braaf met de auto's Party!! Hij wordt eindelijk een beetje verkeersmak!

Op de manege moest ik hem even voor gaan de binnenbak in, maar toen was het vrij snel goed. Heel rustig en braaf voor zijn doen, terwijl hij toch alles goed wilde bekijken. Instructrice had snel door wat zijn (en onze) zwakke punt was... Het voorwaartse! Ben blij dat ze daar op hamerde en niet op de hoofdhouding. Ze gingen springen (over 2 weken doet ze mee aan een onderlinge wedstrijd springen en dressuur van de rijvereniging) en Andrew huppelde braaf over elke spring die ze hem voorzette. Gelukkig ook niet te hoge sprongen, want zoveel ervaring heeft hij niet met springen en ik wil hem niet verpesten door in eens gelijk te hoog te gaan laten springen. Hij heft geen een keer geprobeerd ergens langs te rennen of te weigeren. Af en toe een enorme sprong als hij niet uitkwam, ik was heel trots. Met losrijden kwam hij af en toe al wat mooi gedragen rond (meestal loopt hij of te diep of tegen de hand bij haar) dus dat komt vast wel goed met de dressuurlessen!

Op de terugweg ging het ook heel goed, tot we eerst een trekker van achteren tegenkwamen (wilde wegrennen) en toen kwam er vlak daarna van voren nog een melkwagen aan rijden! Andrew is als de dood voor trekkers, vrachtwagens en andere grote miahines die rijden Frusty Huilen Dus Verzorgster er snel vanaf en ik fiets met handen zwaaiend naar voren midden op de weg... En zo waar!!!! Die chauffeur begreep het Lovers Hij ging rustig stil staan en liet Andrew met verzorgster passeren. Ik bleef wel even bij die wagen staan zodat hij niet gelijk zou wegrijden als zij er nog half naast liep (want dan gaat het dus alsnog mis, zolang hij stilstaat gaat het goed) De man wachtte geduldig en ik heb hem uitgebreid toegezwaaid om hem te bedanken (snapte en waardeerde hij ook nog geloof ik) en we konden rustig weer veilig. Helaas kwam vlak voor het erf nog de hond blaffend tussen de bosjes door scheuren terwijl Andrew al wat gespannen was doordat de kinderen van de staleigenaar op de grote trampoline stonden te springen. Andrew sprong hevig geschrokken weg (op hakken van verzorgster) en wilde niet meteen blijven staan. Verzorgster had nu de schrik ook gelijk in de benen. Maar goed. Dan weet ze precies waarom ze niet alleen lange stukken langs de weg mag met hem. Dan houd je zo'n vrachtwagen nl. niet tegen Knipoog Haha!

Al met al was het toch een hele positieve ervaring en volgende week gaan we op herhaling...

Op naar Andrews eerste wedstrijdje!

anibreG

Berichten: 399
Geregistreerd: 17-12-01
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 22:20

heet die verzorgster van jou toevallig aletta,